Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Wywiad z Sandym Duncanem specjalnie dla GMCLAN.org !

Piątek, 06 Marca 2009, 22:30
Czas czytania 2 minuty, 29 sekund
Sandy Duncan, szef YoYoGames trafił pod grad pytań mojego autorstwa. Chcecie wiedzieć co powiedział? Zapraszam do czytania.
gnysek: Czy na rok 2009 jest planowana jakaś nowa wersja Game Makera?

Sandy Duncan: Tak. Nie mogę jeszcze podać szczegółów... ale absolutnie tak.

Gry stworzone w Game Makerze nie są bezpieczne, istnieją sposoby aby w kilka minut zdekompilować grę i potem wydać jako swoją. Owszem, jest to nielegalne, ale czy YoYoGames planuje zmienić sposób w jaki gry są kompilowane, aby temu zapobiec? Na dzień dzisiejszy jedyną opcją jest modyfikowanie gotowego pliku exe (np. nasz Game Protector), jeżeli ma się wystarczającą wiedzę, ale to też nie jest do końca legalne. Dla czego przez tak długi czas nic z tym nie robicie?

SD: Tak, ale jeżeli stworzyłeś grę to już w tym momencie broni Cię prawo w większości krajów i nie jest jakimś wielkim problemem udowodnić kto stworzył grę pierwszy. Tak naprawdę problemem staje się to dopiero gdy sprzedajesz gry. Na razie niewiele gier zostało wydanych komercyjnie, ale jeszcze w tym roku postaramy się znaleźć sposób aby zapewnić więcej bezpieczeństwa twórcom.

Czy planujecie wydać ulepszoną wersję GM7 jako GM7.1?

SD: Nie mam pojęcia jak ją nazwiemy.

Była mowa o Game Makerze 8. Czy to jest nazwa wersji dla MACa, czy jeszcze coś nowszego?

SD: Jak wyżej. Planujemy w tym roku przynajmniej jedną nową wersję.

Planujecie ulepszać stronę YYG? Jest tam wciąż wiele bugów, np. gdy dodajemy gry do ulubionych to i tak widzimy tylko 5 ostatnich. Wiele dodawanych na stronę gier to tak naprawdę crapy, klony "Catch the Clown". Planujecie jakiś sposób na oddzielenie ich od dobrych gier, inny niż "Staff Pick"?

SD: Robimy mniejsze zmiany raz na miesiąc i większe zmiany około dwa razy do roku. Następny update będzie naprawdę ważny, ale nie wiem jeszcze kiedy go zrobimy. Nie mniej, będzie to raczej czerwiec, niż listopad...

Co robi Mark Overmars? Nadal pracuje nad Game Makerem, czy wrócił do nauki na Universytet?

SD: Mark pracuje głównie na Uniwersytecie na pełnym etacie. Ale pracuje też na YoYoGames i nad Game Makerem. Kontaktuję się z nim co tydzień.

Czy myśleliście nad wsadzeniem do Game Makera engine do gier 3D jak np. Ogre czy Irrlicht? Wiem, że można teraz użyć ich jako DLLi, ale może zrobienie z nich zintegrowanej części programu uczyniłoby Game Maker potężnym narzędziem do tworzenia gier? Czy może jednak uważasz, że Game Maker powinien pozostać programem do gier 2D?

SD: "Izometryczne 3D" jest całkiem fajne i chcielibyśmy aby była to zintegrowana funkcja Game Makera. Nie myślimy jednak nad pełnym 3D gdyż uczyniłoby to program zbyt skomplikowanym dla większości osób.

Dziękuję za wywiad.
Komentarze (łącznie 37, wyświetlam 31 - 45):
g
gibon (Pon., 09 Mar. 09, 19:34)
#31

Dolar spadł.

gnysek (Pon., 09 Mar. 09, 20:40)
#32

@Damian21: uważnie czytaj newsy :) Poszły w górę, tam był błąd tłumaczenia.

Robert Prus (Wto., 10 Mar. 09, 19:36)
#33

Jak zwykle:"nowy gm będzie, ale nie wiem kiedy i co nowego bedzie miau". Skąd ja to znam?

Thobby (śro., 11 Mar. 09, 09:04)
#34

trzeba było zapytać czy rozbudują funkcję make_mmorpg();
:D

I am vader (Sob., 14 Mar. 09, 21:36)
#35

Jak to jest, że najtrafniejsze pytania, są najgłupsze?
Wywiad średni, ale jak już ktoś mówił, nie każdemu odpisuje.

M
MaryJ (Pią., 03 Kwi. 09, 15:09)
#36

ale ciekawe będzie wprowadzenie "izometrycznego 3d" jako zintegrowana część programu. będzie więcej zabawy. wywiad nie wygląda przekonująco i wiele się z niego nie dowiadujemy, ale ważne, że odpisali.

p.s ktoś pisał, że "widzą o czymś takim jak GMC". ja raczej myślę, że widzą o polskich programistach, którzy są zdecydowanie w światowej czołówce. gdyby nie nasi politycy, którzy nie inwestuja w polską potęgę informatyczną, bylibysmy zdecydowanie najlepszym krajem na informatycznym rynku i nie musielibyśmy czekać na realizacje naszych odkryć przez japońców (jak np. z niebieskim laserem i blu-ray)

Jaklub (Sob., 19 Gru. 09, 20:36)
#37

lol 1073 głosów ocena 1.34

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?