FireBlast Engine

Jest to mały silniczek obsługujący efekty ognia, czyli różnego rodzaju płomienie, ogniska, wybuchy, pociski. Jak zwykle zrobiłem to najbardziej elastycznie abyście mogli też sami tworzyć swoje własne efekty :)

Autor: PsichiX

Rozmiar
153 KB
Autor
PsichiX
Ocena
8/10
21 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 21, wyświetlam 1 - 15):
Dawidds (Pią., 24 Kwi. 09, 18:52)
#1

Ale bieda ;|

Nie dość, że mój komputer wyrabia w tym przykładzie ~78fps, to na dodatek efekt jest biedny... ;/
Zwłaszcza ten wybuch - przejście z "płomieni" do dymu wygląda tragicznie.

Choć w sumie, jeśli by to potraktować jako przykład, jak zrobić własny system efektów, no to będzie ok.

Oceniając efekt: 4/10
Działanie: 8+/10

PS: Kto pisał ten portal? Bo jest jeden głos, w wyświetla się ocena 9.98 :D

E
Egzekutor (Sob., 25 Kwi. 09, 10:13)
#2

No nie zbyt to takie ;/ Jak zwykle dużo kodu :) to mi wcale nie przypomina ognia i strasznie to nie wydajne. 6/10

hudy0070 (Sob., 25 Kwi. 09, 10:50)
#3

Zmieniając 2 linijki w kodzie FireblastFlamesDraw można całkiem dobry efekt ognia uzyskać uzyskać.

Uzjel (Sob., 25 Kwi. 09, 11:36)
#4

Dużo roboty, a i tak wolę cząsteczki...

Kargul (Sob., 25 Kwi. 09, 12:54)
#5

Przykład nie jest aż taki zły, a tło rooma mi się przyda :)

P
Pental (Sob., 25 Kwi. 09, 19:24)
#6

Przykład jest super, gtfo stąd. Nie znacie się, noobki.

E
Egzekutor (Sob., 25 Kwi. 09, 21:50)
#7

lolz ile ci dał psichiX żeby to napisać xD (bez obrazy dla psichixa)

P
PsichiX (Sob., 25 Kwi. 09, 23:32)
#8

niewdzięcznicy Wy :P ja sie staram aby pokazać Wam różne drogi do osiągnięcia tego samego efektu co w particlach a Wy narzekacie że biedne ;/ a o komentarzu Pentala nie wiem co myśleć - albo mówi serio albo częstuje mnie sarkazmem :D

eltix (Sob., 25 Kwi. 09, 23:59)
#9

mi sie podoba pomysł. pare funkcji i chodzi ładnie u mnie. 0 cięć. w szkole bym dał 5-

E
Egzekutor (Nie., 26 Kwi. 09, 06:36)
#10

No ale PsichiX komu by się chciało kopiować a co dopiero przepisywać ten kod do swojej gry? Chyba nikomu. Nie możesz zrobić mniej kodu?

P
Pental (Nie., 26 Kwi. 09, 07:37)
#11

Właśnie o to chodzi, że nie każdy debil ma zrozumieć :) .

E
Egzekutor (Nie., 26 Kwi. 09, 07:54)
#12

Właśnie w przykładach o to chodzi żeby każdy debil zrozumiał.

Dawidds (Nie., 26 Kwi. 09, 07:58)
#13

Ale nie jest przykład tylko "endżajn" ;f
A to różnica.

P
Pental (Nie., 26 Kwi. 09, 09:46)
#14

Właśnie, a go ciężej jest zrozumieć, bo to już większy projekt...

P
PsichiX (Nie., 26 Kwi. 09, 11:59)
#15

no ale tak czy inaczej - przecież tam jest tylko kilka funkcji na krzyż do użytku, nie ma szans aby nie zrozumieć, bo ich użycie jest opisane :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 69 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 128 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
3 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 2
 pk100,  Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
LadyLush❄, 🧁Cupcake🧁, DungeonFairy🧚, MKP, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, YoungKrystian, Radek Ignatów, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., lethian, HappyOrange, Moldis, Arrekin, MagnusArias, LeD, yazaa, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, blackamul, Marco, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Alkapivo, moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
I am Lord (16:56, 28.01.24)
Co jest nie tak z tymi particlami z IDE, masakra jakaś. Ile to trzeba kombinować żeby użyć je prosto z kodu
p
pablo1517 (17:57, 27.01.24)
Czyli GML nie dostał jakiś drastycznych zmian?
gnysek (14:47, 26.01.24)
Czy ja wiem... generalnie zamysł ten sam, tylko IDE nieco inne.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?