Linki do ciekawych stron

III Globalna Wojna

III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier. W tym roku i GMCLAN bierze w niej udział tak więc zachęcamy naszych użytkowników do dołączenia się do zabawy!

Odbywa się ona pod patronatem medialnym:
    [url=victorygames.pl]Grafika: http://fg.netray.pl/VG.png[/url]

Sponsorem jest:
    [url=cdprojekt.pl]Grafika: http://fg.netray.pl/CDP.png[/url]

I wspierana przez następujące serwisy:
    [url=cportal.webd.pl/]Click Portal[/url]
    [url=fabrykagier.com/]Fabryka Gier[/url]
    [url=gmclan.org/]GMCLAN[/url]
    [url=makeygames.czo.pl/]MakeYourGames[/url]
    [url=romanx.webd.pl/nb/]NukeBoards[/url]
    [url=rmxp.pl/index.php]RMXP[/url]
    [url=stg.vole.pl/]Strefa Twórców Gier[/url]
    [url=titek.victorygames.info/]TiTek[/url]
    [url=tsukuru.pl/]Tsukuru Archive[/url]
    [url=rpgmaker.pl/]Twierdza RPG Makera[/url]
    [url=zamthir.net/]Zamthir[/url]

Regulamin:
    Celem GW3 jest stworzenie gry spełniającej określone w dalszej części regulaminu warunki oraz pasującej do wątku przewodniego zwanego motywem.
    Jest to doskonała okazja by powrócić do tworzenia po przerwie, czy też odskoczyć od własnego projektu, odpocząć, zreflektować się i stworzyć coś dla samej przyjemności tworzenia - zwłaszcza, że jeszcze może zostać do wynagrodzone!
    Jednak nie martwcie się, że wasza gra jest zbyt krótka, czy też niedopracowana, ważne aby była zgodna z warunkami konkursu, grywalna i wywoływała głód graczy w oczekiwaniu na ciąg dalszy - tak więc minigry, czy też dema są w pełni akceptowalne!
    Czas na wykonanie pracy wynosi równy 1 miesiąc + 2 tygodnie i po tym terminie twórcy mają tylko 1 dzień na wysłanie swoich prac.
    Tak więc Globalna Wojna rozpoczyna się z dniem 19 sierpnia i wszyscy uczestnicy muszą potwierdzić uczestnictwo do 5 października włącznie i do dnia następnego tj. 6 października przesłać swoją prace, bądź też link do niej na adres email:polgamez@interia.pl bądź GG:9340933.
    Po tym czasie nastąpi wgranie wszystkich prac na jeden serwis, zaprezentowanie ich publiczności oraz rozpoczęcie głosowania jury, które jak tylko zakończy swe prace, opublikuje wyniki i nagrodzi zwycięzców.
    W międzyczasie oczywiście można przesyłać bieżące testowe wersje gry, i ich ostatnia kopia zostanie uznana za finalną pracę jeśli autor nie prześle takowej w przewidzianym terminie oraz jeśli nie wycofa się z uczestnictwa w tej inicjatywie.

Regulamin i jego warunki:
    - Tegoroczny wątek: Motyw śmierci, odejście bliskiej osoby, zapominanie o tradycji, wyginięcie rasy - jest to temat dla wielu dość kontrowersyjnych, niektórych nawet bluźnierczy, ale zastanówcie się chwilę.
Codziennie słyszymy o przemocy, media wprost kipią nienawiścią, ciągle jest mowa o atakach terrorystów, morderstwach, katastrofach a tragedie poszczególnych rodzin, osób są pomijane. Tak więc, zaskoczcie nas ciekawym podejściem do tematu i wyraźcie w swych grach wszystkie swoje emocje!
Oczywiście gra nie musi być całkowicie oparta o ten wątek, może to być jedynie tło, czy też usprawiedliwienie dla eksterminacji kolejnych wrogów w strzelance. Jednak wiedzcie jedno, im ciekawsze, bardziej innowacyjne produkcje stworzycie tym lepiej dla was.
Jako przykład niech posłużą wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego: przygodówka The Graveyard ( tale-of-tales.com/TheGraveyard ) studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz The Graveyard ( fg.netray.pl/patronaty/kurak ), studia Kurak Games będąca 'papierową' strzelanką.
    - Prawa autorskie: Wszystkie prawa pozostają w rękach twórców, jednak biorąc udział w konkursie zezwalają oni organizatorom na przechowywanie 'na wieczność' kopii prac, oraz publikowanie ich jako przykładowej twórczości
    - Typ gry: dowolny!
    - Limit ilości prac na zespół: 2! - czyli możesz/możecie zrobić albo 1 albo 2 różne gry!
    - Limit wielkości pracy: BRAK! ( przy ponad 20 megowej muzyce - zawartej w zewnętrznych plikach - zalecane jest danie jej w oddzielnej paczce oraz umożliwienie grania w grę bez niej! )
    - Limit ilości zdarzeń/linii kodu ( w wypadku Klików, Consa, GM-a ): BRAK!
    - Maksymalny rozmiar ekranu to 800x600 ( jednak możliwa jest zmiana rozdziałki ekranu by gra była na pełny ekran ),
    - Dozwolone programy: wszystkie wersje Constructa, RPG Makera, Game Makera oraz wszystkie edytory Clickteamu
    - Jeśli gra wymaga jakichkolwiek bibliotek, muszą być one dołączone (zwróć uwagę, że nie wszyscy posiadają twój edytor, więc nie muszą mieć w systemie odpowiednich bibliotek!),
    - Praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako exe ( może być zablokowane ) i powinna być zarchiwizowana.
    - Gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę,
    - Kod (program gry) musi być tworzony przez maksymalnie 2 członków*,
    - Cała gra może być tworzona maksymalnie przez 4 członków*,
    [size=9px]* Jako członka rozumie się 1 osobę bezpośrednio tworzącą grę, bądź też w wypadku grafik i dźwięków z muzyką całych zespołów (których nie może być więcej niż 2 na całą grę)[/size]
    - Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie

Przykład:
    Uczestnik W chce stworzyć wraz z użytkownikiem X grę wykorzystując przykład użytkownika Y, oraz paczkę dźwiękową zespołu Z tak więc ma w creditsach zajęte 4 miejsca: Kod W, Grafika X, Pomoc (przykład i za co on odpowiada) autorstwa Y, Muzyka zespołu Z - czyli jest 2 koderów W i Y, 1 grafik, i 1 team jako członek od Muzyki/dźwięków
    Tak więc można korzystać z wcześniej stworzonych materiałów i innych rzeczy, o ile nie wstawi się zmodyfikowanej wersji jakiejś gry.

Przewidywane nagrody:
    - Zaszczyt i chwała!
    - Nagrody rzeczowe ufundowane przez CD Projekt po odbiór których zwycięzcy (dla 3 pierwszych różnych zwycięzców) są proszeni o kontakt z Zdunkiem, który pozyskał tak zacnego sponsora.

Dyskwalifikacja:
    - Gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry ( nawet własnego autorstwa )
    - Gdy zostanie przysłana po terminie ( nawet jeśli data stworzenia pokazuje termin trwania konkursu )
    - Zostanie udowodnione, że gra łamie którykolwiek warunek pracy np. że w jej tworzenie jest zaangażowanych więcej niż 4 członków ( np. 2 koderów, 1 grafik, 1 team od niektórych grafik oraz 1 team od muzyki - łącznie 5 członków )

Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Komentarze (łącznie 118, wyświetlam 61 - 75):
propaganja (Pon., 24 Sie. 09, 15:57)
#61

Ja kiedyś robiłęm klona gta w rpg makerze ;] ale i tak uważam że ten program jakiś z dupy strony jest..

B
kapior (Pon., 24 Sie. 09, 17:53)
#62

Ja kiedyś robiłęm crysisa w rpg makerze ;]
narazie robię jakąś tam gierke.Jak wyrobie przed terminem to wcisnę jakieś teksty żeby było na temat.

ZeroXbot (Pon., 24 Sie. 09, 19:30)
#63

RPG makerowcy mają najgorzej:
-standardowy silnik
-jeden gatunek gry, do tego wymagający dużej pracy
-Modyfikacja silnika wymaga znajomosci języka RGSS - porąbany jak nie wiem, sam kiedyś robiłem w RMXP
-na wygraną mają szanse tylko gry z naprawdę swietną fabułą, nie nudzącym się światem, oryginalną grafiką, muzyką i ciekawym gameplayem

gnysek (Pon., 24 Sie. 09, 21:06)
#64

Tak chodzi o to, że 99,9% gier w RPG Makerze będzie zrobiona korzystając z nielegalnej wersji programu (są do pobrania na głównej stronie rpgmaker.pl ), a więc bez licencji na grafiki. Jeżeli dopuszczamy te gry, to ja chcę mieć możliwość skorzystania z tych grafik, inaczej nie opłaca mi się zaczynać gry bo w miesiąc nie zrealizuję swojego projektu.

Robert Prus (Pon., 24 Sie. 09, 22:58)
#65

Gnysek, wydaj na konkurs Almora ded ediszyn i wygrasz

P
PsichiX (Pon., 24 Sie. 09, 23:00)
#66

gra ma byc robiona specjalnie na ture a nie przerobki :P

Morrowind (Wto., 25 Sie. 09, 09:37)
#67

A jak Borek zrobił Save the Christmas( chyba taka nazwa) to poprzerabiał almorę :>

P
PsichiX (Wto., 25 Sie. 09, 10:12)
#68

co nie znaczy ze teraz wszyscy maja brac to za wzor, to byl inny konkurs, bo ja zaraz wyskocze z przerobionym projektem to Wam kopara opadnie a ja nieuczciwie wygram :P

gnysek (Wto., 25 Sie. 09, 12:01)
#69

To nie była przerobiona gra :) Poza tym do grafiki Almory w sumie nie mam praw :P

H
Harv (śro., 26 Sie. 09, 16:24)
#70

Zero:
"-jeden gatunek gry, do tego wymagający dużej pracy" - :o
"-Modyfikacja silnika wymaga znajomosci języka RGSS - porąbany jak nie wiem, sam kiedyś robiłem w RMXP" - chyba ruby

ZeroXbot (śro., 26 Sie. 09, 16:38)
#71

RGSS-ruby game scripting system (czy jakoś tak), pracowałem z nim więc wiem chyba.
Pozatym czy RPG jest takie łatwe? Może i masz gotowy silnik, ale RPG to RPG! Musi być oryginalna fabuła z ciekawymi wątkami zarówno głównymi jak i pobocznymi. Odpowiednie wyposażenie, oryginalny system walki zapewne by się przydał. nie wspomne już o grafice i muzyce, którą wypadałoby wziąć z innych źródeł niż niż ta domyślna paczka/zrobić samemu. My za to mamy pełną swobodę w wyborze gatunku, własny silnik itd. z grafą i muzą też nie jest najlepiej, ale każdy robi w swoim klimacie.

H
Harv (śro., 26 Sie. 09, 17:45)
#72

RGSS = RUBY + KLASY
FABUŁĘ MASZ JUŻ PODANĄ

ZeroXbot (śro., 26 Sie. 09, 17:51)
#73

lol wiem, że rgss jest pod ruby, ale jak sam napisałeś jest już z gotowymi klasami, a twórcy RMXP to nazwali rgss, więc dobrze powiedziałem. Fabuła podana? No właśnie. Co druga osoba zrobi o śmierci matki/ojca/brata/siostry/wuja itp. co trzecia o potworze co wszystkich zabija... chodzi o to, że wszystkie ich prace będą miały w różnym stopniu ale podobne fabuły, a fabuła to najważniejszy element RPG.

F
Fanotherpg (śro., 26 Sie. 09, 21:32)
#74

gnysek, w Game Makerze ten odsetek nie jest w cale o wiele niższy, tak samo w klikach. Construct może i darmowy ale sam z siebie jest pirackim oprogramowaniem (łamie/łamał nieco patentów).

Ranmus (śro., 26 Sie. 09, 22:47)
#75

Nie wiem czy wiesz, ale w Europie patenty na oprogramowanie nie istnieją.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
49 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, 🧁Cupcake🧁, Moho, Nikas, Nitro Slav, Carl-bot, GibkiKaktus, Grela, m..., Kowu, Kuzyn, GMRussell, Gameduro, OdrzuconyKrakers, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Michał Parkoła, HappyOrange, Moldis, Pako, Arrekin, Domeen0, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, Morro, LeD, Miłosz, Voytec, Ulti, m..., bagno, Tidżi, Danieo, Mtax, Draczeq, g..., Sporek, Huder, l..., Jayu, moeglich, s..., Add92, Krzysiek1250, Cosplyfanka, PeekoHiko, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?