Linki do ciekawych stron

III Globalna Wojna

III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier. W tym roku i GMCLAN bierze w niej udział tak więc zachęcamy naszych użytkowników do dołączenia się do zabawy!

Odbywa się ona pod patronatem medialnym:
    [url=victorygames.pl]Grafika: http://fg.netray.pl/VG.png[/url]

Sponsorem jest:
    [url=cdprojekt.pl]Grafika: http://fg.netray.pl/CDP.png[/url]

I wspierana przez następujące serwisy:
    [url=cportal.webd.pl/]Click Portal[/url]
    [url=fabrykagier.com/]Fabryka Gier[/url]
    [url=gmclan.org/]GMCLAN[/url]
    [url=makeygames.czo.pl/]MakeYourGames[/url]
    [url=romanx.webd.pl/nb/]NukeBoards[/url]
    [url=rmxp.pl/index.php]RMXP[/url]
    [url=stg.vole.pl/]Strefa Twórców Gier[/url]
    [url=titek.victorygames.info/]TiTek[/url]
    [url=tsukuru.pl/]Tsukuru Archive[/url]
    [url=rpgmaker.pl/]Twierdza RPG Makera[/url]
    [url=zamthir.net/]Zamthir[/url]

Regulamin:
    Celem GW3 jest stworzenie gry spełniającej określone w dalszej części regulaminu warunki oraz pasującej do wątku przewodniego zwanego motywem.
    Jest to doskonała okazja by powrócić do tworzenia po przerwie, czy też odskoczyć od własnego projektu, odpocząć, zreflektować się i stworzyć coś dla samej przyjemności tworzenia - zwłaszcza, że jeszcze może zostać do wynagrodzone!
    Jednak nie martwcie się, że wasza gra jest zbyt krótka, czy też niedopracowana, ważne aby była zgodna z warunkami konkursu, grywalna i wywoływała głód graczy w oczekiwaniu na ciąg dalszy - tak więc minigry, czy też dema są w pełni akceptowalne!
    Czas na wykonanie pracy wynosi równy 1 miesiąc + 2 tygodnie i po tym terminie twórcy mają tylko 1 dzień na wysłanie swoich prac.
    Tak więc Globalna Wojna rozpoczyna się z dniem 19 sierpnia i wszyscy uczestnicy muszą potwierdzić uczestnictwo do 5 października włącznie i do dnia następnego tj. 6 października przesłać swoją prace, bądź też link do niej na adres email:polgamez@interia.pl bądź GG:9340933.
    Po tym czasie nastąpi wgranie wszystkich prac na jeden serwis, zaprezentowanie ich publiczności oraz rozpoczęcie głosowania jury, które jak tylko zakończy swe prace, opublikuje wyniki i nagrodzi zwycięzców.
    W międzyczasie oczywiście można przesyłać bieżące testowe wersje gry, i ich ostatnia kopia zostanie uznana za finalną pracę jeśli autor nie prześle takowej w przewidzianym terminie oraz jeśli nie wycofa się z uczestnictwa w tej inicjatywie.

Regulamin i jego warunki:
    - Tegoroczny wątek: Motyw śmierci, odejście bliskiej osoby, zapominanie o tradycji, wyginięcie rasy - jest to temat dla wielu dość kontrowersyjnych, niektórych nawet bluźnierczy, ale zastanówcie się chwilę.
Codziennie słyszymy o przemocy, media wprost kipią nienawiścią, ciągle jest mowa o atakach terrorystów, morderstwach, katastrofach a tragedie poszczególnych rodzin, osób są pomijane. Tak więc, zaskoczcie nas ciekawym podejściem do tematu i wyraźcie w swych grach wszystkie swoje emocje!
Oczywiście gra nie musi być całkowicie oparta o ten wątek, może to być jedynie tło, czy też usprawiedliwienie dla eksterminacji kolejnych wrogów w strzelance. Jednak wiedzcie jedno, im ciekawsze, bardziej innowacyjne produkcje stworzycie tym lepiej dla was.
Jako przykład niech posłużą wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego: przygodówka The Graveyard ( tale-of-tales.com/TheGraveyard ) studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz The Graveyard ( fg.netray.pl/patronaty/kurak ), studia Kurak Games będąca 'papierową' strzelanką.
    - Prawa autorskie: Wszystkie prawa pozostają w rękach twórców, jednak biorąc udział w konkursie zezwalają oni organizatorom na przechowywanie 'na wieczność' kopii prac, oraz publikowanie ich jako przykładowej twórczości
    - Typ gry: dowolny!
    - Limit ilości prac na zespół: 2! - czyli możesz/możecie zrobić albo 1 albo 2 różne gry!
    - Limit wielkości pracy: BRAK! ( przy ponad 20 megowej muzyce - zawartej w zewnętrznych plikach - zalecane jest danie jej w oddzielnej paczce oraz umożliwienie grania w grę bez niej! )
    - Limit ilości zdarzeń/linii kodu ( w wypadku Klików, Consa, GM-a ): BRAK!
    - Maksymalny rozmiar ekranu to 800x600 ( jednak możliwa jest zmiana rozdziałki ekranu by gra była na pełny ekran ),
    - Dozwolone programy: wszystkie wersje Constructa, RPG Makera, Game Makera oraz wszystkie edytory Clickteamu
    - Jeśli gra wymaga jakichkolwiek bibliotek, muszą być one dołączone (zwróć uwagę, że nie wszyscy posiadają twój edytor, więc nie muszą mieć w systemie odpowiednich bibliotek!),
    - Praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako exe ( może być zablokowane ) i powinna być zarchiwizowana.
    - Gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę,
    - Kod (program gry) musi być tworzony przez maksymalnie 2 członków*,
    - Cała gra może być tworzona maksymalnie przez 4 członków*,
    [size=9px]* Jako członka rozumie się 1 osobę bezpośrednio tworzącą grę, bądź też w wypadku grafik i dźwięków z muzyką całych zespołów (których nie może być więcej niż 2 na całą grę)[/size]
    - Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie

Przykład:
    Uczestnik W chce stworzyć wraz z użytkownikiem X grę wykorzystując przykład użytkownika Y, oraz paczkę dźwiękową zespołu Z tak więc ma w creditsach zajęte 4 miejsca: Kod W, Grafika X, Pomoc (przykład i za co on odpowiada) autorstwa Y, Muzyka zespołu Z - czyli jest 2 koderów W i Y, 1 grafik, i 1 team jako członek od Muzyki/dźwięków
    Tak więc można korzystać z wcześniej stworzonych materiałów i innych rzeczy, o ile nie wstawi się zmodyfikowanej wersji jakiejś gry.

Przewidywane nagrody:
    - Zaszczyt i chwała!
    - Nagrody rzeczowe ufundowane przez CD Projekt po odbiór których zwycięzcy (dla 3 pierwszych różnych zwycięzców) są proszeni o kontakt z Zdunkiem, który pozyskał tak zacnego sponsora.

Dyskwalifikacja:
    - Gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry ( nawet własnego autorstwa )
    - Gdy zostanie przysłana po terminie ( nawet jeśli data stworzenia pokazuje termin trwania konkursu )
    - Zostanie udowodnione, że gra łamie którykolwiek warunek pracy np. że w jej tworzenie jest zaangażowanych więcej niż 4 członków ( np. 2 koderów, 1 grafik, 1 team od niektórych grafik oraz 1 team od muzyki - łącznie 5 członków )

Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Komentarze (łącznie 118, wyświetlam 76 - 90):
gnysek (Czw., 27 Sie. 09, 11:43)
#76

Dam sobie rękę obciąć, że klucz do GM posiada kilkadziesiąt razy więcej osób niż oryginalnego RPG Makera :) Ba, jestem przekonany, że w Polsce nie posiada go nikt.

PoxiPol (Czw., 27 Sie. 09, 12:37)
#77

I juz nie mial bys reki : D
Mam kolege w polsce z orginalnym RPGmakerem lol. Ale on jest tym typem co kupil i teraz program ma swoj grob na dysku : P

gnysek (Czw., 27 Sie. 09, 15:06)
#78

Czytaj ze zrozumieniem, rękę dam obciąć, że kluczy GM jest więcej, a o braku licencji na RPGM jestem przekonany :D

PoxiPol (Czw., 27 Sie. 09, 16:40)
#79

Powiedziales "ba", jest to tak na prawde kontynuacja zdania : P

Robert Prus (Czw., 27 Sie. 09, 19:38)
#80

Blah, nie wyrobie się, a na zręcznościową przerabiać mi się nie chce

ZeroXbot (Czw., 27 Sie. 09, 21:26)
#81

A jak dorzucę do gry jakiegoś DLLa to autor ma być w creditsach, tak?

ZeroXbot (Czw., 27 Sie. 09, 21:31)
#82

Własciwie to wrapper innego DLLa. Czyli mam dać i autora DLLa i autora wrappera?

P
PsichiX (Pią., 28 Sie. 09, 15:54)
#83

wrappera

P
PsichiX (Pią., 28 Sie. 09, 15:58)
#84

bo myslac w ten sposob musial bys dodac do kredek tez microsoft za directx-a

Robert Prus (Pią., 28 Sie. 09, 17:55)
#85

Ja tam daję wszystkich, nawet tych co mi poprawiali literówki w dokumencie projektu który tworzę do każdej gry.

F
Fanotherpg (Sob., 29 Sie. 09, 16:11)
#86

Co do gry warto się nie poddawać i tworzyć do końca. Jak mówiłem minigry i dema również są przyjmowane. Co więcej termin zawsze może ulec wydłużeniu o te kilka dni, jeśli zajdzie taka (masowa) potrzeba.

A co do legalności RPG Makera, cóż regulamin jest czytelny zwłaszcza jeden punkt :)

Robert Prus (Sob., 29 Sie. 09, 21:46)
#87

A kto tu mówi o poddawaniu się? Powiedziałem że się nie wyrobię, a to oznacza że muszę zrezygnować z niektórych ficzersów(np. Kampanii), ale sama potyczka na losowanej mapie mam nadzieję że załatwi sprawę

F
Fanotherpg (Nie., 30 Sie. 09, 17:03)
#88

Spoko :) Znadinterpretowałem Cię sorry :P

F
Fanotherpg (Pon., 07 Wrz. 09, 09:13)
#89

Termin oddawania prac zostaje przedłużony o 2 tygodnie czyli do 5 października. Macie o połowę więcej czasu i to w połowie terminu. Życzę ogarnięcia naszego systemu edukacji i życia prywatnego abyście wydali jak najlepsze produkcje, gdyż niektórzy już swoje nadsyłają!

P
PsichiX (Pon., 07 Wrz. 09, 09:34)
#90

o dzięki bogu bo mam tyły bo sie Tymcio wycofał :(

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?