Linki do ciekawych stron

III Globalna Wojna

III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier. W tym roku i GMCLAN bierze w niej udział tak więc zachęcamy naszych użytkowników do dołączenia się do zabawy!

Odbywa się ona pod patronatem medialnym:
    Grafika: http://fg.netray.pl/VG.png

Sponsorem jest:
    Grafika: http://fg.netray.pl/CDP.png

I wspierana przez następujące serwisy:
    Click Portal
    Fabryka Gier
    GMCLAN
    MakeYourGames
    NukeBoards
    RMXP
    Strefa Twórców Gier
    TiTek
    Tsukuru Archive
    Twierdza RPG Makera
    Zamthir

Regulamin:
    Celem GW3 jest stworzenie gry spełniającej określone w dalszej części regulaminu warunki oraz pasującej do wątku przewodniego zwanego motywem.
    Jest to doskonała okazja by powrócić do tworzenia po przerwie, czy też odskoczyć od własnego projektu, odpocząć, zreflektować się i stworzyć coś dla samej przyjemności tworzenia - zwłaszcza, że jeszcze może zostać do wynagrodzone!
    Jednak nie martwcie się, że wasza gra jest zbyt krótka, czy też niedopracowana, ważne aby była zgodna z warunkami konkursu, grywalna i wywoływała głód graczy w oczekiwaniu na ciąg dalszy - tak więc minigry, czy też dema są w pełni akceptowalne!
    Czas na wykonanie pracy wynosi równy 1 miesiąc + 2 tygodnie i po tym terminie twórcy mają tylko 1 dzień na wysłanie swoich prac.
    Tak więc Globalna Wojna rozpoczyna się z dniem 19 sierpnia i wszyscy uczestnicy muszą potwierdzić uczestnictwo do 5 października włącznie i do dnia następnego tj. 6 października przesłać swoją prace, bądź też link do niej na adres email:polgamez@interia.pl bądź GG:9340933.
    Po tym czasie nastąpi wgranie wszystkich prac na jeden serwis, zaprezentowanie ich publiczności oraz rozpoczęcie głosowania jury, które jak tylko zakończy swe prace, opublikuje wyniki i nagrodzi zwycięzców.
    W międzyczasie oczywiście można przesyłać bieżące testowe wersje gry, i ich ostatnia kopia zostanie uznana za finalną pracę jeśli autor nie prześle takowej w przewidzianym terminie oraz jeśli nie wycofa się z uczestnictwa w tej inicjatywie.

Regulamin i jego warunki:
    - Tegoroczny wątek: Motyw śmierci, odejście bliskiej osoby, zapominanie o tradycji, wyginięcie rasy - jest to temat dla wielu dość kontrowersyjnych, niektórych nawet bluźnierczy, ale zastanówcie się chwilę.
Codziennie słyszymy o przemocy, media wprost kipią nienawiścią, ciągle jest mowa o atakach terrorystów, morderstwach, katastrofach a tragedie poszczególnych rodzin, osób są pomijane. Tak więc, zaskoczcie nas ciekawym podejściem do tematu i wyraźcie w swych grach wszystkie swoje emocje!
Oczywiście gra nie musi być całkowicie oparta o ten wątek, może to być jedynie tło, czy też usprawiedliwienie dla eksterminacji kolejnych wrogów w strzelance. Jednak wiedzcie jedno, im ciekawsze, bardziej innowacyjne produkcje stworzycie tym lepiej dla was.
Jako przykład niech posłużą wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego: przygodówka The Graveyard ( tale-of-tales.com/TheGraveyard ) studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz The Graveyard ( fg.netray.pl/patronaty/kurak ), studia Kurak Games będąca 'papierową' strzelanką.
    - Prawa autorskie: Wszystkie prawa pozostają w rękach twórców, jednak biorąc udział w konkursie zezwalają oni organizatorom na przechowywanie 'na wieczność' kopii prac, oraz publikowanie ich jako przykładowej twórczości
    - Typ gry: dowolny!
    - Limit ilości prac na zespół: 2! - czyli możesz/możecie zrobić albo 1 albo 2 różne gry!
    - Limit wielkości pracy: BRAK! ( przy ponad 20 megowej muzyce - zawartej w zewnętrznych plikach - zalecane jest danie jej w oddzielnej paczce oraz umożliwienie grania w grę bez niej! )
    - Limit ilości zdarzeń/linii kodu ( w wypadku Klików, Consa, GM-a ): BRAK!
    - Maksymalny rozmiar ekranu to 800x600 ( jednak możliwa jest zmiana rozdziałki ekranu by gra była na pełny ekran ),
    - Dozwolone programy: wszystkie wersje Constructa, RPG Makera, Game Makera oraz wszystkie edytory Clickteamu
    - Jeśli gra wymaga jakichkolwiek bibliotek, muszą być one dołączone (zwróć uwagę, że nie wszyscy posiadają twój edytor, więc nie muszą mieć w systemie odpowiednich bibliotek!),
    - Praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako exe ( może być zablokowane ) i powinna być zarchiwizowana.
    - Gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę,
    - Kod (program gry) musi być tworzony przez maksymalnie 2 członków*,
    - Cała gra może być tworzona maksymalnie przez 4 członków*,
    * Jako członka rozumie się 1 osobę bezpośrednio tworzącą grę, bądź też w wypadku grafik i dźwięków z muzyką całych zespołów (których nie może być więcej niż 2 na całą grę)    - Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie

Przykład:
    Uczestnik W chce stworzyć wraz z użytkownikiem X grę wykorzystując przykład użytkownika Y, oraz paczkę dźwiękową zespołu Z tak więc ma w creditsach zajęte 4 miejsca: Kod W, Grafika X, Pomoc (przykład i za co on odpowiada) autorstwa Y, Muzyka zespołu Z - czyli jest 2 koderów W i Y, 1 grafik, i 1 team jako członek od Muzyki/dźwięków
    Tak więc można korzystać z wcześniej stworzonych materiałów i innych rzeczy, o ile nie wstawi się zmodyfikowanej wersji jakiejś gry.

Przewidywane nagrody:
    - Zaszczyt i chwała!
    - Nagrody rzeczowe ufundowane przez CD Projekt po odbiór których zwycięzcy (dla 3 pierwszych różnych zwycięzców) są proszeni o kontakt z Zdunkiem, który pozyskał tak zacnego sponsora.

Dyskwalifikacja:
    - Gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry ( nawet własnego autorstwa )
    - Gdy zostanie przysłana po terminie ( nawet jeśli data stworzenia pokazuje termin trwania konkursu )
    - Zostanie udowodnione, że gra łamie którykolwiek warunek pracy np. że w jej tworzenie jest zaangażowanych więcej niż 4 członków ( np. 2 koderów, 1 grafik, 1 team od niektórych grafik oraz 1 team od muzyki - łącznie 5 członków )

Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Komentarze (łącznie 118, wyświetlam 1 - 15):
4
47xxxxxxxx (śro., 19 Sie. 09, 12:14)
#1

timon! :D

P
PsichiX (śro., 19 Sie. 09, 12:18)
#2

no to mister T, oddamy prace w moje urodziny, nie obraze sie jak w prezencie dostane wygrana :D

Tymon (śro., 19 Sie. 09, 12:21)
#3

No właśnie, my z PsichiX bierzemy udział więc miejcie się na baczności. ;)

Wojzax (śro., 19 Sie. 09, 12:27)
#4

Rozwaliłbym was, ale nie mam chęci. :X

Shocker51374 (śro., 19 Sie. 09, 12:39)
#5

Może i ja wezmę udział... :P

PoxiPol (śro., 19 Sie. 09, 13:17)
#6

Patrzac na temat, modlcie sie aby Stasia rozstrzelili w tym Israelu : P

borocasso (śro., 19 Sie. 09, 13:22)
#7

Oczywiście biorę udział :)

propaganja (śro., 19 Sie. 09, 13:29)
#8

może wezmne udział :)

Shocker51374 (śro., 19 Sie. 09, 13:33)
#9

"- Gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry ( nawet własnego autorstwa )" - Przez to rozumie się kod?

Nikas (śro., 19 Sie. 09, 13:33)
#10

hmmm, może oddam na to lollipop ate my donuts! flying slippers ? D:

Tymon (śro., 19 Sie. 09, 13:39)
#11

"Gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę", inaczej zostanie zdyskwalifikowana.

F
Fanotherpg (śro., 19 Sie. 09, 13:40)
#12

Shocker51374 - chodzi po prostu o to aby nikt nie dał swojej starej gry np. z lekkimi modyfikacjami, bo raczej nie fair by było gdyby takie nieco zmodyfikowane Magi np. w wersji dla robotów wystartowało, czyż nie?

Można korzystać z własnego kodu o ile się go oficjalnie napiszę od nowa, bądź też znacząco usprawni, czy też będzie dostępny open source. Chodzi tu bardziej o zadbanie o waszą moralność i poczucie ewentualnej winy, jeśli po prostu coś przerobicie a inni będą przez miesiąc ciężko pracować, a wy wygracie to jak będziecie się czuć?

F
Fanotherpg (śro., 19 Sie. 09, 13:41)
#13

No i jak podkreślił Tymon, chodzi by to była gra specjalnie na Wojnę :)

Tymon (śro., 19 Sie. 09, 13:43)
#14

Nie wiem po co wogóle się pytacie, regulamin jest wystarczająco jasny.

Dawidds (śro., 19 Sie. 09, 13:54)
#15

A ja nie robię gry, o.

Pomysła nie mam, nawet najgłupszego :[

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.1.152 • 2024.4.1.202
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 221 dni temu
Beta
2024.600.0.560 • 2024.600.0.577
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
27 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Voytec, TinyFish, Add92, fervi, m..., DungeonFairy🧚, Kalor, LadyLush, MKP (GEM), Arrekin, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, LeD, m..., Danieo, Mtax, HappyOrange, 🧁Cupcake🧁, Shockah
Shoutbox
gnysek (10:09, 21.05.24)
Ale z jakimi błędami...
I am Lord (09:52, 20.05.24)
o piszą o nas 😁
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?