Linki do ciekawych stron

III Globalna Wojna

III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier. W tym roku i GMCLAN bierze w niej udział tak więc zachęcamy naszych użytkowników do dołączenia się do zabawy!

Odbywa się ona pod patronatem medialnym:
    Grafika: http://fg.netray.pl/VG.png

Sponsorem jest:
    Grafika: http://fg.netray.pl/CDP.png

I wspierana przez następujące serwisy:
    Click Portal
    Fabryka Gier
    GMCLAN
    MakeYourGames
    NukeBoards
    RMXP
    Strefa Twórców Gier
    TiTek
    Tsukuru Archive
    Twierdza RPG Makera
    Zamthir

Regulamin:
    Celem GW3 jest stworzenie gry spełniającej określone w dalszej części regulaminu warunki oraz pasującej do wątku przewodniego zwanego motywem.
    Jest to doskonała okazja by powrócić do tworzenia po przerwie, czy też odskoczyć od własnego projektu, odpocząć, zreflektować się i stworzyć coś dla samej przyjemności tworzenia - zwłaszcza, że jeszcze może zostać do wynagrodzone!
    Jednak nie martwcie się, że wasza gra jest zbyt krótka, czy też niedopracowana, ważne aby była zgodna z warunkami konkursu, grywalna i wywoływała głód graczy w oczekiwaniu na ciąg dalszy - tak więc minigry, czy też dema są w pełni akceptowalne!
    Czas na wykonanie pracy wynosi równy 1 miesiąc + 2 tygodnie i po tym terminie twórcy mają tylko 1 dzień na wysłanie swoich prac.
    Tak więc Globalna Wojna rozpoczyna się z dniem 19 sierpnia i wszyscy uczestnicy muszą potwierdzić uczestnictwo do 5 października włącznie i do dnia następnego tj. 6 października przesłać swoją prace, bądź też link do niej na adres email:polgamez@interia.pl bądź GG:9340933.
    Po tym czasie nastąpi wgranie wszystkich prac na jeden serwis, zaprezentowanie ich publiczności oraz rozpoczęcie głosowania jury, które jak tylko zakończy swe prace, opublikuje wyniki i nagrodzi zwycięzców.
    W międzyczasie oczywiście można przesyłać bieżące testowe wersje gry, i ich ostatnia kopia zostanie uznana za finalną pracę jeśli autor nie prześle takowej w przewidzianym terminie oraz jeśli nie wycofa się z uczestnictwa w tej inicjatywie.

Regulamin i jego warunki:
    - Tegoroczny wątek: Motyw śmierci, odejście bliskiej osoby, zapominanie o tradycji, wyginięcie rasy - jest to temat dla wielu dość kontrowersyjnych, niektórych nawet bluźnierczy, ale zastanówcie się chwilę.
Codziennie słyszymy o przemocy, media wprost kipią nienawiścią, ciągle jest mowa o atakach terrorystów, morderstwach, katastrofach a tragedie poszczególnych rodzin, osób są pomijane. Tak więc, zaskoczcie nas ciekawym podejściem do tematu i wyraźcie w swych grach wszystkie swoje emocje!
Oczywiście gra nie musi być całkowicie oparta o ten wątek, może to być jedynie tło, czy też usprawiedliwienie dla eksterminacji kolejnych wrogów w strzelance. Jednak wiedzcie jedno, im ciekawsze, bardziej innowacyjne produkcje stworzycie tym lepiej dla was.
Jako przykład niech posłużą wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego: przygodówka The Graveyard ( tale-of-tales.com/TheGraveyard ) studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz The Graveyard ( fg.netray.pl/patronaty/kurak ), studia Kurak Games będąca 'papierową' strzelanką.
    - Prawa autorskie: Wszystkie prawa pozostają w rękach twórców, jednak biorąc udział w konkursie zezwalają oni organizatorom na przechowywanie 'na wieczność' kopii prac, oraz publikowanie ich jako przykładowej twórczości
    - Typ gry: dowolny!
    - Limit ilości prac na zespół: 2! - czyli możesz/możecie zrobić albo 1 albo 2 różne gry!
    - Limit wielkości pracy: BRAK! ( przy ponad 20 megowej muzyce - zawartej w zewnętrznych plikach - zalecane jest danie jej w oddzielnej paczce oraz umożliwienie grania w grę bez niej! )
    - Limit ilości zdarzeń/linii kodu ( w wypadku Klików, Consa, GM-a ): BRAK!
    - Maksymalny rozmiar ekranu to 800x600 ( jednak możliwa jest zmiana rozdziałki ekranu by gra była na pełny ekran ),
    - Dozwolone programy: wszystkie wersje Constructa, RPG Makera, Game Makera oraz wszystkie edytory Clickteamu
    - Jeśli gra wymaga jakichkolwiek bibliotek, muszą być one dołączone (zwróć uwagę, że nie wszyscy posiadają twój edytor, więc nie muszą mieć w systemie odpowiednich bibliotek!),
    - Praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako exe ( może być zablokowane ) i powinna być zarchiwizowana.
    - Gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę,
    - Kod (program gry) musi być tworzony przez maksymalnie 2 członków*,
    - Cała gra może być tworzona maksymalnie przez 4 członków*,
    * Jako członka rozumie się 1 osobę bezpośrednio tworzącą grę, bądź też w wypadku grafik i dźwięków z muzyką całych zespołów (których nie może być więcej niż 2 na całą grę)    - Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie

Przykład:
    Uczestnik W chce stworzyć wraz z użytkownikiem X grę wykorzystując przykład użytkownika Y, oraz paczkę dźwiękową zespołu Z tak więc ma w creditsach zajęte 4 miejsca: Kod W, Grafika X, Pomoc (przykład i za co on odpowiada) autorstwa Y, Muzyka zespołu Z - czyli jest 2 koderów W i Y, 1 grafik, i 1 team jako członek od Muzyki/dźwięków
    Tak więc można korzystać z wcześniej stworzonych materiałów i innych rzeczy, o ile nie wstawi się zmodyfikowanej wersji jakiejś gry.

Przewidywane nagrody:
    - Zaszczyt i chwała!
    - Nagrody rzeczowe ufundowane przez CD Projekt po odbiór których zwycięzcy (dla 3 pierwszych różnych zwycięzców) są proszeni o kontakt z Zdunkiem, który pozyskał tak zacnego sponsora.

Dyskwalifikacja:
    - Gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry ( nawet własnego autorstwa )
    - Gdy zostanie przysłana po terminie ( nawet jeśli data stworzenia pokazuje termin trwania konkursu )
    - Zostanie udowodnione, że gra łamie którykolwiek warunek pracy np. że w jej tworzenie jest zaangażowanych więcej niż 4 członków ( np. 2 koderów, 1 grafik, 1 team od niektórych grafik oraz 1 team od muzyki - łącznie 5 członków )

Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Komentarze (łącznie 118, wyświetlam 31 - 45):
Tymon (śro., 19 Sie. 09, 17:54)
#31

romanx.webd.pl/nb/viewtopic.php?p=33087 :P

Ranmus (śro., 19 Sie. 09, 17:55)
#32

Dobra, co do nazwy to olać. Natomiast sortowanie kij mnie obchodzi jak jest na innych serwisach. Niech u nas będzie alfabetycznie, bo tak jest najlepiej. :)

Tymon (śro., 19 Sie. 09, 17:56)
#33

Oh ludzie, dobrze tato. :)

Robert Prus (śro., 19 Sie. 09, 21:38)
#34

Nie skorzystam, brak mi umiejętności.

F
Fanotherpg (śro., 19 Sie. 09, 21:42)
#35

Makary155 nie chodzi o umiejętności a dobrą zabawę! Zwróć uwagę na to (tak samo Ty GNYSEK), że nie liczymy na super długie produkcje, lecz dema gier, minigry, które dobrze wykorzystają wątek i spowodują, że gracze będą domagać się pełnej wersji, kontynuacji, ciągu dalszego.

A poza tym, jak chcesz zweryfikować swoje umiejętności jak nie w bezpośredniej konfrontacji?

gnysek (śro., 19 Sie. 09, 21:56)
#36

Fan, ale ja nie mam czasu WCALE :P Gdybym miał go pełno, to bym tą grę zrobił w tydzień. Zobaczymy, może coś jeszcze wymyślę :)

Jaklub (śro., 19 Sie. 09, 22:30)
#37

" - Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie"

dziękuję, do widzenia, nie jestem kompozytorem.

gnysek (Czw., 20 Sie. 09, 08:34)
#38

A korzystanie z RTP do RPG Makera to jak jest uważane? Jako kolejny autor, czy wcale? Bo ja bym w GMie z nich skorzystał wtedy :)

L
Lechu4444 (Czw., 20 Sie. 09, 11:09)
#39

Mam pytanie bo w oryginale zasad jest przewidziana nagroda:
'- Ranga specjalna mówiąca o wygranej wojnie - O ile serwis/forum na to zezwala'
I tu moje pytanie nie moglibyście dać dla zwycięscy takiej rangi na forum.

Tymon (Czw., 20 Sie. 09, 11:11)
#40

To nie u nas. ;)

F
Fanotherpg (Czw., 20 Sie. 09, 13:52)
#41

GM nie wspiera rang specjalnych.

Co do RTP z tego co pamiętam większość licencji zezwala na ich użycie wyłącznie z RPG Makerem.

Jaklub, w sieci jest od zarycia materiałów muzycznych udostępnianych za darmo, wystarczy wpisać w google.

P
PsichiX (Czw., 20 Sie. 09, 14:07)
#42

newgrounds.com tez ma pokazna biblioteke a wiekszosc licencji jest darmowa :P

gnysek (Czw., 20 Sie. 09, 18:42)
#43

W takim razie to nie fair, bo 99,9% użytkowników ma RPG Makera nielegalnie zatem nie ma też licencji na RTP :) Oznacza to, że posiadając legalnego Game Makera używanie RTP jest nielegalne, natomiast używając nielegalnie RPG Makera, używanie RTP jest już legalne. Wychodzi więc na to, że piraci znów mają lepiej...

Robert Prus (Czw., 20 Sie. 09, 18:49)
#44

A jeżeli jakaś gra jest na licencji gpl a nie ma słowa o grafikach to można jej użyć? (chodzi mi o grafę z gry Battle of Wesnoth)

Nirvana93 (Czw., 20 Sie. 09, 20:08)
#45

- Praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako exe ( może być zablokowane ) i powinna być zarchiwizowana.
Nie do końca rozumiem, grafiki mogą być w innych folderach czyli data itp?

PS.głupie pytanie :p

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  2 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 200 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Borek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
36 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, RogerDodg3r, Draczeq, krzychu, Grela, Wielki Druid, Kowu, Sevitaus, Radek Ignatów, r..., LadyLush, Chell, VanhGND, MKP (GEM), Arrekin, firemark, Dyno, Morro, ZYGZAK, Miłosz, bagno, Mtax, g..., Danieo, HappyOrange, l..., d..., Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, 🧁Cupcake🧁
Shoutbox
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?