Linki do ciekawych stron

III Globalna Wojna

III Globalna Wojna jest to kolejna odsłona międzyserwisowego i multiedytorowego konkursu dla amatorskich i niezależnych twórców gier. W tym roku i GMCLAN bierze w niej udział tak więc zachęcamy naszych użytkowników do dołączenia się do zabawy!

Odbywa się ona pod patronatem medialnym:
    [url=victorygames.pl]Grafika: http://fg.netray.pl/VG.png[/url]

Sponsorem jest:
    [url=cdprojekt.pl]Grafika: http://fg.netray.pl/CDP.png[/url]

I wspierana przez następujące serwisy:
    [url=cportal.webd.pl/]Click Portal[/url]
    [url=fabrykagier.com/]Fabryka Gier[/url]
    [url=gmclan.org/]GMCLAN[/url]
    [url=makeygames.czo.pl/]MakeYourGames[/url]
    [url=romanx.webd.pl/nb/]NukeBoards[/url]
    [url=rmxp.pl/index.php]RMXP[/url]
    [url=stg.vole.pl/]Strefa Twórców Gier[/url]
    [url=titek.victorygames.info/]TiTek[/url]
    [url=tsukuru.pl/]Tsukuru Archive[/url]
    [url=rpgmaker.pl/]Twierdza RPG Makera[/url]
    [url=zamthir.net/]Zamthir[/url]

Regulamin:
    Celem GW3 jest stworzenie gry spełniającej określone w dalszej części regulaminu warunki oraz pasującej do wątku przewodniego zwanego motywem.
    Jest to doskonała okazja by powrócić do tworzenia po przerwie, czy też odskoczyć od własnego projektu, odpocząć, zreflektować się i stworzyć coś dla samej przyjemności tworzenia - zwłaszcza, że jeszcze może zostać do wynagrodzone!
    Jednak nie martwcie się, że wasza gra jest zbyt krótka, czy też niedopracowana, ważne aby była zgodna z warunkami konkursu, grywalna i wywoływała głód graczy w oczekiwaniu na ciąg dalszy - tak więc minigry, czy też dema są w pełni akceptowalne!
    Czas na wykonanie pracy wynosi równy 1 miesiąc + 2 tygodnie i po tym terminie twórcy mają tylko 1 dzień na wysłanie swoich prac.
    Tak więc Globalna Wojna rozpoczyna się z dniem 19 sierpnia i wszyscy uczestnicy muszą potwierdzić uczestnictwo do 5 października włącznie i do dnia następnego tj. 6 października przesłać swoją prace, bądź też link do niej na adres email:polgamez@interia.pl bądź GG:9340933.
    Po tym czasie nastąpi wgranie wszystkich prac na jeden serwis, zaprezentowanie ich publiczności oraz rozpoczęcie głosowania jury, które jak tylko zakończy swe prace, opublikuje wyniki i nagrodzi zwycięzców.
    W międzyczasie oczywiście można przesyłać bieżące testowe wersje gry, i ich ostatnia kopia zostanie uznana za finalną pracę jeśli autor nie prześle takowej w przewidzianym terminie oraz jeśli nie wycofa się z uczestnictwa w tej inicjatywie.

Regulamin i jego warunki:
    - Tegoroczny wątek: Motyw śmierci, odejście bliskiej osoby, zapominanie o tradycji, wyginięcie rasy - jest to temat dla wielu dość kontrowersyjnych, niektórych nawet bluźnierczy, ale zastanówcie się chwilę.
Codziennie słyszymy o przemocy, media wprost kipią nienawiścią, ciągle jest mowa o atakach terrorystów, morderstwach, katastrofach a tragedie poszczególnych rodzin, osób są pomijane. Tak więc, zaskoczcie nas ciekawym podejściem do tematu i wyraźcie w swych grach wszystkie swoje emocje!
Oczywiście gra nie musi być całkowicie oparta o ten wątek, może to być jedynie tło, czy też usprawiedliwienie dla eksterminacji kolejnych wrogów w strzelance. Jednak wiedzcie jedno, im ciekawsze, bardziej innowacyjne produkcje stworzycie tym lepiej dla was.
Jako przykład niech posłużą wam dwie skrajnie różne gry o tym samym tytule i mieszące się w ramach szerokiego motywu przewodniego: przygodówka The Graveyard ( tale-of-tales.com/TheGraveyard ) studia Tale of Tales opowiadająca o odejściu z życia ziemskiego, oraz The Graveyard ( fg.netray.pl/patronaty/kurak ), studia Kurak Games będąca 'papierową' strzelanką.
    - Prawa autorskie: Wszystkie prawa pozostają w rękach twórców, jednak biorąc udział w konkursie zezwalają oni organizatorom na przechowywanie 'na wieczność' kopii prac, oraz publikowanie ich jako przykładowej twórczości
    - Typ gry: dowolny!
    - Limit ilości prac na zespół: 2! - czyli możesz/możecie zrobić albo 1 albo 2 różne gry!
    - Limit wielkości pracy: BRAK! ( przy ponad 20 megowej muzyce - zawartej w zewnętrznych plikach - zalecane jest danie jej w oddzielnej paczce oraz umożliwienie grania w grę bez niej! )
    - Limit ilości zdarzeń/linii kodu ( w wypadku Klików, Consa, GM-a ): BRAK!
    - Maksymalny rozmiar ekranu to 800x600 ( jednak możliwa jest zmiana rozdziałki ekranu by gra była na pełny ekran ),
    - Dozwolone programy: wszystkie wersje Constructa, RPG Makera, Game Makera oraz wszystkie edytory Clickteamu
    - Jeśli gra wymaga jakichkolwiek bibliotek, muszą być one dołączone (zwróć uwagę, że nie wszyscy posiadają twój edytor, więc nie muszą mieć w systemie odpowiednich bibliotek!),
    - Praca musi być zapisana bez instalatora, ale jako exe ( może być zablokowane ) i powinna być zarchiwizowana.
    - Gra musi być tworzona specjalnie na Wojnę,
    - Kod (program gry) musi być tworzony przez maksymalnie 2 członków*,
    - Cała gra może być tworzona maksymalnie przez 4 członków*,
    [size=9px]* Jako członka rozumie się 1 osobę bezpośrednio tworzącą grę, bądź też w wypadku grafik i dźwięków z muzyką całych zespołów (których nie może być więcej niż 2 na całą grę)[/size]
    - Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie

Przykład:
    Uczestnik W chce stworzyć wraz z użytkownikiem X grę wykorzystując przykład użytkownika Y, oraz paczkę dźwiękową zespołu Z tak więc ma w creditsach zajęte 4 miejsca: Kod W, Grafika X, Pomoc (przykład i za co on odpowiada) autorstwa Y, Muzyka zespołu Z - czyli jest 2 koderów W i Y, 1 grafik, i 1 team jako członek od Muzyki/dźwięków
    Tak więc można korzystać z wcześniej stworzonych materiałów i innych rzeczy, o ile nie wstawi się zmodyfikowanej wersji jakiejś gry.

Przewidywane nagrody:
    - Zaszczyt i chwała!
    - Nagrody rzeczowe ufundowane przez CD Projekt po odbiór których zwycięzcy (dla 3 pierwszych różnych zwycięzców) są proszeni o kontakt z Zdunkiem, który pozyskał tak zacnego sponsora.

Dyskwalifikacja:
    - Gra zostanie zdyskwalifikowana kiedy zostanie dowiedzione, że jest po prostu przeróbką innej gry ( nawet własnego autorstwa )
    - Gdy zostanie przysłana po terminie ( nawet jeśli data stworzenia pokazuje termin trwania konkursu )
    - Zostanie udowodnione, że gra łamie którykolwiek warunek pracy np. że w jej tworzenie jest zaangażowanych więcej niż 4 członków ( np. 2 koderów, 1 grafik, 1 team od niektórych grafik oraz 1 team od muzyki - łącznie 5 członków )

Życzymy kreatywnego tworzenia i oby sprzęt się wam nie przegrzał!

Komentarze (łącznie 118, wyświetlam 46 - 60):
P
PsichiX (Czw., 20 Sie. 09, 20:44)
#46

no tak, chodzi o to ze nie mozesz dac samego pliku zrodlowego projektu tylko exec (a zrodlo opcjonalnie ale kto by tam dal :P)

Robert Prus (Czw., 20 Sie. 09, 21:25)
#47

Odpowie ktoś na moje pytanie?

F
Fanotherpg (Czw., 20 Sie. 09, 21:29)
#48

Makary155 najlepiej byłoby podesłać maila do autorów z zapytaniem i informacją, ze dasz ich do credistów oraz linka. Powinni się zgodzić, ale lepiej mieć zgodę na papierze.

Tymon (Pią., 21 Sie. 09, 11:45)
#49

2 strony dołączyły do zabawy, Zamthir i MakeYourGames!

Assassin (Pią., 21 Sie. 09, 17:13)
#50

Hm, a czy zabijanie zwykłych przeciwników oraz bossów w strzelankach/platformówkach zalicza się do tematu śmierci ?

Tymon (Pią., 21 Sie. 09, 17:45)
#51

Jeśli coś ginie to chyba śmierć. :)

Assassin (Pią., 21 Sie. 09, 23:20)
#52

I właśnie dzięki takiemu rozumowaniu jesteś dobry w kodzie :D .

P
PsichiX (Pią., 21 Sie. 09, 23:30)
#53

zero logicznego powiązania ale rozumiem że to miał być komplement dla Tymcia :D

Robert Prus (Sob., 22 Sie. 09, 08:19)
#54

Fan mnie skusił, robie rtsa w którym wyrzynają się dwa klany. Śmierci będzie od pyty.

F
Fanotherpg (Sob., 22 Sie. 09, 11:10)
#55

Assassin w przykładach gier The Graveyard by Kurak Games to zwykła strzelanka, więc twoja gra jak najbardziej się klasyfikuje, Twoja Makary155 również i cieszę się, że chcecie brać udział, im nas więcej tym lepiej :)

gnysek (Sob., 22 Sie. 09, 17:39)
#56

Moich wątpliwości nadal nie rozwiano.

Assassin (Sob., 22 Sie. 09, 22:22)
#57

"- Można korzystać z skryptów, przykładów, grafik, dźwięków, muzyk osób i zespołów trzecich, O ILE nie łamie się przy tym prawa (czyli nie można stosować RIPów), jednak muszą oni znaleźć się w creditsie"
gnysek, chyba jednak trzeba wspomnieć w creditsach o tym, przynajmniej tak mi się wydaje :) .

Assassin (Sob., 22 Sie. 09, 22:26)
#58

Chociaż to wydaje się bezsensu dla tych, którzy tworzą w rpg mejkerach...

F
Fanotherpg (Nie., 23 Sie. 09, 19:56)
#59

Gnysek wątpliwości odnośnie piractwa?

M
Matizam7 (Pon., 24 Sie. 09, 14:50)
#60

Ja kiedyś robiłem w rpg makerze dość ciekawe

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
49 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, 🧁Cupcake🧁, Moho, Nikas, Nitro Slav, Carl-bot, GibkiKaktus, Grela, m..., Kowu, Kuzyn, GMRussell, Gameduro, OdrzuconyKrakers, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Michał Parkoła, HappyOrange, Moldis, Pako, Arrekin, Domeen0, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, Morro, LeD, Miłosz, Voytec, Ulti, m..., bagno, Tidżi, Danieo, Mtax, Draczeq, g..., Sporek, Huder, l..., Jayu, moeglich, s..., Add92, Krzysiek1250, Cosplyfanka, PeekoHiko, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?