Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Wywiad z Sandym Duncanem

Sobota, 24 Maja 2008, 10:32
Czas czytania 2 minuty, 8 sekund
Wywiad przeprowadzony w maju przez panów z GMFetch.
Grafika: http://gamemakerblog.com/images/sandy-duncan.jpg

W sprawie dekompilatora zrobiło się wiele zamieszania. Jakie kroki podjęło YoYo Games w tej sprawie?

Myślę, że było nawet trochę za dużo zamieszania. Zawsze znajdzie sie kilku idiotów którzy będą chcieli zaprezentować i wrzucić grę której nie zrobili, ale moderatorzy wykrywają większość takich przypadków. Dekompilator największy problem stanowi dla osób, które chcą sprzedawać swoje gry.

Mark (Overmars) podsunął nam kilka rożnych sposobów które sprawią że w przyszłości gry będą znacznie bardziej bezpieczne. Skończyliśmy już praktycznie przepisywanie kompilatora pod C++ i z jego pomocą będziemy tworzyć teraz te nowe sposoby zabezpieczania gier przed dekompilacją.

Użytkownik GMC (Game Maker Community) twierdzi, że jego gra została zdekompilowana przez innego użytkownika. Jak na to reagujecie?

Powinien zgłosić się do moderatorów. Jeżeli gra którą skopiowano została uploadowana na stronę YYG, mamy swoje sposoby aby określić kto stworzył tę grę. Jeżeli znajdziemy dowód, najprawdopodobniej skończy się to banem na YYG i GMC dla tej osoby. Będziemy się też starać, aby mieć pewność, że witryny takie jak 64digits były świadome, że są takie osoby i również podejmowały akcje w sprawie takich działań.

Masz jakieś przesłanie do osób używających dekompilatora?

Po pierwsze chciałbym powiedzieć "nie używajcie go", bo ogranicza to żywotność obecnych wersji GM.
Po drugie jest różnica między "używać" a "wykorzystywać". Jeżeli ktoś używa go jako narzędzia do kopiowania gier i rozpowszechniania ich jako własnych dzieł, to jest kradzież. Wiem, że niepokoi to czasem ludzi z GMC... ale YYG to BIZNES i będziemy podejmować kroki prawne, aby chronić naszego biznesu gdy uznamy go za zagrożony. Pieniądze inwestorów stają się wtedy zagrożone, więc oczekują takiego a nie innego działania.
Wreszcie, pracujemy nad kilkoma fajnymi rozwiązaniami zarówno dla naszej strony jak i samego Game Makera, który uczyni ten dekompilator bezużytecznym.

Jakie jest Twoje zdanie na temat dekompilatora. Czy uważasz, że jest niesamowitym fakt, że ktoś złamał system eksportu gier z GMa, czy była to tylko niepotrzebna strata czasu?

Myślę, że jest on zbyt przeceniany i za kilka miesięcy stanie się całkowicie bezużyteczny.

Źródło: gamemakerblog.com/.../gamemaker-runner-in-c-almost-complete
Komentarze (łącznie 37, wyświetlam 16 - 30):
dziadekkleofas (Nie., 25 Maj. 08, 21:21)
#16

Albo chińską podróbę game makera.

l
lenin (Nie., 25 Maj. 08, 21:29)
#17

Jaką chińską? Zrobi się taki prawdziwe 'from poland' :P

P
Pieter (Nie., 25 Maj. 08, 22:24)
#18

z polskim tłumaczeniem programu ^^

Indrycho (Pon., 26 Maj. 08, 00:10)
#19

gnysek, to by było coś

gnysek (Pon., 26 Maj. 08, 11:21)
#20

O mozliwości tłumaczenia menu poprzez pliki językowe pisałem jeszcze do Marka Overmarsa, ale zero reakcji.

Moldis (Wto., 27 Maj. 08, 07:40)
#21

Napisz mu 2k e-maili to zareaguje ; D

Marmot (Wto., 27 Maj. 08, 20:35)
#22

To wtedy tym bardziej nie weźmie tego na poważnie...

Robert Prus (Czw., 29 Maj. 08, 14:48)
#23

Ten pan za bardzo się nie nagadał. Mark sam napisał, że nie mamy prawa tłumaczyć. A co do dekompilera to większa część gier na naszym serwisie nawet do tego sie nie nadaje, ale to moje zdanie. Nie nalezy robic wielkiego szumu

propaganja (Czw., 29 Maj. 08, 16:58)
#24

najlepszy sposób na dekompilacje - wymyślać jak najdurniejsze nazwy zmiennych,obiektów itp. ustawiać je w jaknadziwniejszych miejscach, i uzalezniac wszystko od swojego chorego widzi misie. jeśli by ktośzdekompilował takiego tripa i chcialby sobie zrozumieć i po swojemu przerobić i jesli sie to komus uda - to znaczy ze jest jednoczesnie geniuszem i durniem. durniem bo z takim mózgiem to nic tylkozrobić własną konkretną gre a nie bawic sie w thiefa

l
lenin (Czw., 29 Maj. 08, 22:35)
#25

Tylko robiąc takie "najdurniejsze nazwy zmiennych,obiektów itp. ustawiać je w jaknadziwniejszych miejscach, i uzalezniac wszystko od swojego chorego widzi misie." można się samemu przy robieniu gry w tym wszystkim pogubić :P

propaganja (Czw., 29 Maj. 08, 23:49)
#26

bo do tego trzeba mieć dobry łeb i tone trawy ;) pamięć mam chyba w miare konkretną bo zawsze wiem co jest do czego

S
Snake (Pią., 30 Maj. 08, 00:08)
#27

A od czego jest obfuscator ? :) Lepiej nie śmiecić sobie w projekcie, bo wiadomo... po za tym, zaciemniacz kodu zrobi to lepiej ;D i wystarczy to zrobić przez "Create Executable"...

gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=373402

S
Snake (Pią., 30 Maj. 08, 00:10)
#28

przed*

l
lenin (Pią., 30 Maj. 08, 11:06)
#29

Heheh dobre, ale ja tam zostanę czy Twoim antydekompilatorze :P

gnysek (Pią., 30 Maj. 08, 11:49)
#30

Snake, pochwal im się swoim programem, jest lepszy.

Btw. czy ten program do zabrudzania kodu nie przypomina Ci czasem innego podobnnego ? :P Może to ten sam koleś robił w drugą stronę ? :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?