Linki do ciekawych stron

GameMaker:Studio wydane

GameMaker:Studio jest już dostępne w pełnej wersji.

[url=yoyogames.com/news/105]Grafika: https://gmclan.org/upload/gstudio_release.jpg[/url]

Za program zapłacimy:
GM:Studio - eksport Windows i OSX: 99 dolarów
+ eksport HTML5: 99 dolarów (nie 199, jak podawano wcześniej)
+ eksport Android: 199 dolarów
+ eksport iOS: 199 dolarów

W ciągu najbliższych miesięcy program będzie nadal rozwijany (kilka nowych ficzerów) oraz równolegle rozpoczną się prace nad GM:Next, który pokryje i przewyższy możliwości Studia w ciągu najbliższego roku.

Komentarze (łącznie 79, wyświetlam 16 - 30):
m
mac (Wto., 22 Maj. 12, 18:35)
#16

słuchajcie, czy jest szansa aby zdobyć demo/triala całości, bo jednak 600$ to może nie majątek, ale trochę kasy to jest, a chciałbym zobaczyć jak działa ten eksport do androida i iosa

Borek (Wto., 22 Maj. 12, 18:43)
#17

Nie ma takich szans, ich nie interesuje to że nie masz kasy, musisz dać 100$ za studio + 200$ za Andka, inaczej nie ma opcji żebyś mógł nawet sobie testować z jakimś logo w tle czy coś.

gnysek (Wto., 22 Maj. 12, 18:44)
#18

Była beta od tego. Działa tak, ze klikasz guzik i masz wyeksportowane. Gotowe gry możesz przetestować na telefonie, poszukaj YoYoGames w Google Play lub App Store.

@Uzjel: nie ma eksportu na Windowsa jak miałeś HTML5 ?
@van anty: TeeGee ;)


Btw. cena patrząc z punktu rynku światowego jest niska i na GDC nawet się niektórzy pytali "co tak tanio", do tego stopnia, że aż podejrzane to było. To, że w Polsce to jest ponad 1000 złotych... ale jak przeciętny programista za granicą zarabia >7000 na rękę? Poza tym, eksport na każdą z platform jest tańszy niż urządzenia, które też musicie kupić, żeby testować.

Zresztą, kiedyś GM był za 20$ i też było drogo. Niestety, trzeba najpierw zainwestować, zeby potem zebrać kasę, tak to już działa. Ja też będę musiał kupić studio aby wydać grę, bo z firmowego klucza tego nie mogę robić, do tego potrzebuję konto dev. na apple i androida, kupiłem maca i iPada - całość już przekroczyła 5000 złotych.

m
mac (Wto., 22 Maj. 12, 18:45)
#19

@gnysek - fajnie domyslam się że jest guzik, ale ja bym chciał zobaczyć czy faktycznie działa, czy się nie wiesza, jak wygląda skalowanie i ze sto pytań, nie ma szans na triala? nawet ze znakiem wodnym na połowę ekranu?

gnysek (Wto., 22 Maj. 12, 18:47)
#20

@mac: beta trwała półtora miesiaca. Jak chcesz zobaczyć skalowanie, pobierz gry z AppStore, jak powiedziałem. Działa całkiem dobrze, na tej zasadzie, że zawsze ustawiony view jest skalowany do rozmiarów urządzenia - ofc rozmiary można wykrywać i ciągle mieć 1:1 piksela. Nie mniej GM korzysta teraz z OpenGL na iOS i Androidzie i grafika jest wyświetlana tak samo, jakbyś natywnie w nich programował.

Borek (Wto., 22 Maj. 12, 18:48)
#21

@mac no właśnie nie ma i to jest beton, będziesz robił grę rok pod Win, nagle zdecydujesz że chcesz na Andka, kupisz za ~700zł i okaże się, że telefon tego nie dźwiga, albo w ogóle nie chodzi...

xedom (Wto., 22 Maj. 12, 18:50)
#22

Działa jeszcze beta? D:

I am vader (Wto., 22 Maj. 12, 18:50)
#23

Gnysek ładnie to ująłeś - no ale polska biedny kraj i musieć ludzia płakać, obrazać lub kraść.

Borek (Wto., 22 Maj. 12, 18:53)
#24

@Xedom, działa jeszcze, bo właśnie w niej kodzę :)

Uzjel (Wto., 22 Maj. 12, 18:55)
#25

@gnysek
powalczę jeszcze.

m
mac (Wto., 22 Maj. 12, 18:55)
#26

@gnysek - ja rozumiem, nawet grałem w produkcje z logo YYGames w czołówce, ale to nie jest dla mnie informacja o wydajności, to że komuś się udało w 2 czy 3 prostych produkcjach nie oznacza jeszcze ile ten program jest warty, gdzie pójdzie a gdzie się wywali, no ale ok, nie ma to nie ma, trudno, 2k piechotą nie chodzi więc ja sobie na razie daruje

Uzjel (Wto., 22 Maj. 12, 18:58)
#27

Beznadziejne jest to nowe okno licencji (którego nie ma), przychodzą teraz e-mailem. Gdzie download?

gnysek (Wto., 22 Maj. 12, 19:04)
#28

@Uzjel, jest jakiś problem z tymi HTML5, ale kolesie sobie do domu poszli, jutro powinni to rozwiazać. Jak masz HTML5, zgłoś do helpdeska i czekaj na odpowiedź, to musi działać.

@mac: wydajnosć zalezy od tego, co wrzucisz w grze. Poza tym, na androidzie masz telefony z pełnym przekrojem - od gównianego szajsu na którym nawet YYG się dobrze nie odpali, po dwurdzeniowe machiny które są szybsze niż niektóre PC które macie. To jest tak, ze trzeba robić grę i na bieżąco kontrolować wydajnosć, a nie robić grę, a potem sprawdzać gdzie działa. Tak naprawdę, zeby dobrze to sprawdzić, trzeba mieć kilka telefonów z androidem - jak cie stac na nie, to stac i na studio. My mamy w YYG około 20 urządzeń z Andkiem i iOS.

m
mac (Wto., 22 Maj. 12, 19:13)
#29

@gnysek - gratulacja, ja mam tylko 7 a i tak nie nadążam z ich ładowaniem, ale chyba zamiast 2k na oprogramowanie z którego nie wiem co wyciągnę kupię na razie kolejny model tabletu, może też szybko dobije do 20 urządzeń a co ;-)

gnysek (Wto., 22 Maj. 12, 19:15)
#30

@Uzjel - mi działa - wejdź na store.yoyogames.com, zaloguj sie, skopiuj klucz HTML5 (z myślnikami), wejdź w zakup, wklej go, klikniij upgrade, wpisz mejle i usuń dodatkowe studio za 99$ klikając czerwony minus.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 38 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 367 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 15 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
13 użytkowników online na discordzie:
Papaj, Carl-bot, EchoDuck, GMRussell, Gameduro, antek, Dyno, szmalu, LeD, bagno, Huder, l..., xVANiLL
Shoutbox
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?