Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

C++ Programowanie Gier - Część 1

Niedziela, 22 Listopada 2009, 00:52
Czas czytania 0 minut, 21 sekund
Jest to część pierwsza poradnika odnośnie pisania gier w języku C++.
W części pierwszej dowiemy się rzeczy teorii ogólnej, poznamy strukturę gry. Kolejne części planuję wydawać co tydzień lub dwa.
Poradnik jest w formacie PDF więc zapraszam do obejrzenia/pobrania go tutaj:
C++ Programowanie Gier - Część 1.pdf
Mam nadzieję, że przyda się nie jednej osobie i czegoś nowego się z tego poradnika dowiedzą :)
Projekt Visual C++ z kodem źródłowym lekcji znajdziecie tutaj:
ProtoGame1.zip
Komentarze (łącznie 37, wyświetlam 16 - 30):
P
PsichiX (Pią., 27 Lis. 09, 15:38)
#16

nareszcie jakaś mądra decyzja z Twojej strony :) masz racje, zaczniesz gdy będziesz gotowy.
Swoją drogą, GM jest takie łatwe bo ma zautomatyzowany mechanizm zarządzania grą. W prawdziwym świecie wszystko (bądź większość) musisz zrobić sam, bo mało kto dzieli się automatami za darmo.

R
Rafik01 (Nie., 29 Lis. 09, 11:57)
#17

Kiedy kolejny? Tydzień już mija. :)

gnysek (Nie., 29 Lis. 09, 12:01)
#18

Spokojnie. Nie każdy ma 13 lat, niektórzy tutaj pracują i mają inne zajęcia :)

P
PsichiX (Nie., 29 Lis. 09, 16:26)
#19

gdyby nie fakt że mi PlayGate usunęło i muszę go przepisywać, to kolejna część byłaby dziś, a tak mam priorytet aby skończyć PG2 i dopiero wezmę się za tutek, ale pewnie będzie już w następny weekend (obiecałem że nowe części będą co tydzień, góra dwa więc spokojnie).

boom (Pon., 28 Gru. 09, 11:45)
#20

22.11.2009
obiecałem że nowe części będą co tydzień, góra dwa
zwątpiłem :(

P
PsichiX (Pon., 28 Gru. 09, 11:49)
#21

ja też. szukałem silnika na którym dalej będę tworzył poradnik, wybrałem, piszę dalej. a druga sprawa okres świąteczny i przedświąteczny - tego można było się spodziewać. No ale od drugiej części powinno być już w miarę regularnie, bo zmieniać nic już nie będę mógł - trzeba będzie się konsekwentnie trzymać planu.

P
PsichiX (Pią., 05 Lut. 10, 14:55)
#22

Dobra wiadomość. Silnik skończony to i zabieram się dziś za część drugą poradnika :)

Roki (Sob., 12 Cze. 10, 18:54)
#23

Zbliżają się wakacje, a ja się chce nauczyć C++, będzie 2 część przed wakacjami? Bo tak to nie wiem czy będe mógł pobrać ;/

tomekk1410 (Nie., 13 Cze. 10, 21:23)
#24

Ja też jestem bardzo zainteresowany chętnie bym się nauczył programować gry w C++ (podstawy już umiem).

Roki (Nie., 13 Cze. 10, 21:59)
#25

A ja nie :D

ANtY (Nie., 13 Cze. 10, 22:24)
#26

to i tak sie nie nauczycie

P
PsichiX (Pon., 14 Cze. 10, 07:06)
#27

ANtY: cos taki pesymista?

Roki (Pon., 14 Cze. 10, 13:40)
#28

O ty!

ANtY (Pon., 14 Cze. 10, 14:04)
#29

znam zycie :P

P
PsichiX (Pon., 14 Cze. 10, 14:22)
#30

oj tam, marudzisz, przyloza sie to sie naucza :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 55 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 194 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
46 użytkowników online na discordzie:
s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, p..., Dominator2v, krzychu, Grela, Add92, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Filyps, fervi, Kalor, r..., LadyLush, PokojowyPatrol, MKP (GEM), Pako, Arrekin, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, debil debilowski, Korodzik, Morro, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Marco, m..., bagno, g..., Sporek, Danieo, HappyOrange, Alkapivo, Draczeq, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, Cosplyfanka, 🧁Cupcake🧁, xVANiLL
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?