1. C, C++
2. C#
3. PHP
4. Java
5. Pascal, Delphi
6. Visual Basic
7. Ruby
8. Jakiś inny język
Zamiast wyjaśnić merytorycznie Svkpowi czemu jest w błędzie, to się z niego śmiejecie.
Po pierwsze Visual Basic już od dawna nie jest rozwijany, ponieważ ma następcę w postaci Visual Basic .Net. I co z tego, że do niego jest aż jeden kompilator? Do Ruby też jest jeden, tak samo jest w przypadku Pike, D, jak i reszty niszowych języków. Jeśli chodzi o kodzenie w klockach, to ciekawe, bo makra VB w Excelu pisałem tekstem, a nie klikałem klockami. Obiektowość: aktualny VB czyli VB.NET jest zwykłym językiem dla platformy CLR, a więc w pełni obiektowym. A po trzecie nie można napisać czegoś takiego jak zwykły Basic, bo już do od kilku dekad takowego nie ma. Określeniem Basic nazywamy specyficzny dialekt języka, który nigdy nie został ustandaryzowany, dlatego też mamy masę jego implementacji (np. VB.NET, DarkBasic, PureBasic, FreeBasic, QuickBaisc itd.) , stanowiących niezależne języki programowania, które prócz podobieństwa w strukturze kodu nie mają ze sobą nic wspólnego. Porównanie do DEV-C++ jest idiotyzmem - lepszym porównaniem dla języków z rodziny Basica było by wymienienie C, C++, C++/CLI, D, Clean.
W sumie zagłosowałem na C++, ale poco tworzyć tu artykuły na temat tego języka jeśli w internecie jest tego mnóstwo.
Chodzi o rozszerzenie tematyki serwisu, po za tym mógłbym pokusić się o stwierdzenie, że chcemy rozwijać swoich użytkowników.
wg. mnie bardziej przydałoby się coś ala "from GML to C++" - gdzie poznalibyśmy różnice między GML a C++, jakie odpowiedniki GMLa znajdziemy w C++, ogólnie jak wykorzystać doświadczenie z GMa. Bo robienie kolejnych artykułów typu "od zera do gier kodera" nie ma raczej sensu.
A to akurat genialny pomysł. Można to samo by było zaproponować użytkownikom z Delphim, PHP czy Javą. To serio bardzo dobry pomysł!
Nieco się spóźniłeś Slash: gmclan.org/index.php?czytajart=9
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 85 dni temu
wydana wczoraj
wydana 6 dni temu