Mgła (v2)

Przykład pokazuje jak w banalny sposób stworzyć mgłę, taką np. jak w większości RTSów, za pomocą... surface! =)

Dodano całą masę poprawek! Więcej informacji w pliku.

Autor: Tymon

Rozmiar
8 KB
Autor
Tymon
Ocena
7/10
11 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 25, wyświetlam 16 - 30):
propaganja (Czw., 27 Lip. 06, 22:09)
#16

wtedy było średnie, teraz jest zarąbiste.

Matthew_Kane (Czw., 27 Lip. 06, 22:10)
#17

Ale ja ślicznie proszę, plz...

Tymon (Pią., 28 Lip. 06, 09:04)
#18

Lol, poczytaj sobie o blend, dopiero ustawiaj alpha.

Propaganja, dzięki :P

spyro (Nie., 22 Kwi. 07, 17:38)
#19

No Tymi, wreszcie się z tym ruszyłeś xP. Jednak sądząc po Twoich możliwościach, myślę, że mógłbyś to zrobić... Mniej zawile :P. Bo taki pierwszy lepszy n00wy nic absolutnie nie skapuje i skopiuje bezmyślnie koda. A i jeszcze ustawić funckcji i zmiennych nie będzie umiał :D Ale najważniejsze, że nie ma już tego błędu z pojawaniem-się-tam-gdzie-nie-trzeba surface'a i z viewami. Ogólnie gw, gz ! :)

Tymon (Nie., 22 Kwi. 07, 17:41)
#20

Ta, tablice rulez. Ale po co mi one skoro i tak używam surface? xD

spyro (Nie., 22 Kwi. 07, 17:47)
#21

O, właśnie o to mi chodziło - mogłeś to dać na zwykłe tablice, a nie dwa ds-y robić :D No, zresztą chyba masz rację - z surface'em to może i gorszy pomysł, bo byłoby jeszcze zawilej :P

Tymon (Nie., 22 Kwi. 07, 17:50)
#22

Chodzi mi o to że czy bym używał tablic, czy bym używał ds'ów to i tak używam surface - czyli trzeba mieć GM zarejestrowanego. Więc dlaczego mam się bawić (delikatnie mówiąc) z tablicami skoro mogę użyć ds'ów? :P

Ogólnie to tablice w GM śmierdzą. Chyba napiszę własną obsługę. =E

spyro (Nie., 22 Kwi. 07, 17:57)
#23

Nio tak, zarej. Gm rulezzz =P Ok, robimy własnego GM-ma, też się przyłączam. Kto jeszcze chce ?? :D

Cekol (Nie., 22 Kwi. 07, 19:56)
#24

Dodaj jeszcze coś w stylu "małych cieni" gdy gdzieś stoi np kamyk. :P

CRASH (Nie., 22 Kwi. 07, 20:11)
#25

Nooo Tymon, Bravka :D . Bardzo fajne :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
45 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Carl-bot, p..., Voytec, krzychu, Grela, Wielki Druid, Add92, 21Lancz, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Tival, Filyps, fervi, Kalor, r..., antek, LadyLush, lethian, MKP (GEM), Arrekin, MagnusArias, Domeen0, Dyno, Morro, ZYGZAK, Miłosz, sutikku, m..., bagno, Mtax, Danieo, HappyOrange, l..., moeglich, Draczeq, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, 🧁Cupcake🧁, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?