Przykład promienia i raila

Przykład aż 4 różnych zastosowań rysowania promieniu lasera lub raila. Promień zastosowano jako:
- broń
- czujnik
- wskaźnik
- wektor siły
Efekt naprawdę ciekawy, przykład obszerny, kod opisany. Można polecić.

Autor: ZeroXbot

Rozmiar
8 KB
Autor
ZeroXbot
Ocena
2/10
34 głosy
Komentarze
Komentarze (łącznie 29, wyświetlam 16 - 30):
Muuuuczek567 (Czw., 17 Wrz. 09, 11:42)
#16

gmclan.org/up5655_12_laser.html

Zrobiłem własny efekt lasera. Jak dla mnie, jest lepszy i łatwiejszy, a dla Was? :)

ZeroXbot (Czw., 17 Wrz. 09, 14:04)
#17

Jak dla mnie to naucz się pojęcia laser :| i nie szpanuj tą trygonometrią i w ogóle bo masz gotowe funkcje, a ty na siłę pokazujesz jakie ty zdolności masz :|

Tymon (Czw., 17 Wrz. 09, 15:53)
#18

I dupa, się czegoś nauczył i ma czym szpanować w przeciwieństwie do was, którzy używają gotowców. I ch*.

ZeroXbot (Czw., 17 Wrz. 09, 16:46)
#19

to, że używam gotowców, to nie znaczy, że nie znam trygonometrii (pobieznie, ale umiem) i nie umiem zamieniać stopni na radiany i na odwrót, ale jak juz są funkcję to przecież można ich używać.

Muuuuczek567 (Czw., 17 Wrz. 09, 17:09)
#20

Patrzyłeś na szybkość mojego lasera i na mojego?
Na moim komputerze wygląda tak:
Przed strzałem:
Ja:560-580 fps
Ty:700 fps
Po strzale:
Ja:520 fps
Ty:30-180 fps (!)
Pisząc "Ty", mam na myśli railguna.

ZeroXbot (Czw., 17 Wrz. 09, 17:12)
#21

nie pisałem, że przykład jest zły, ale railgun=/=laser. Pozatym na pierwszy rzut oka widać róźnicę pomiędzy setkami/tysiącami drawowanych sprite'ów raila, a kilkoma-kilunastoma particlami.

Muuuuczek567 (Czw., 17 Wrz. 09, 17:23)
#22

W sumie tak... Oba przykłady mają złe strony:
-u Ciebie szybkość gry po wystrzale zależy od tego, czy i jak daleko cel został trafiony;
-a particles chyba nie są zapisywane z grą, prawda? :)

ZeroXbot (Czw., 17 Wrz. 09, 17:27)
#23

no i kolizje trochę spaprałeś, bo się źle zatrzymuja o ściany, zresztą u mnie też, lecz u ciebie bardziej to widać :P. Dawidds na forum dał przykład jak to zrobić poprawnie. zobacz sobie ;)

Muuuuczek567 (Czw., 17 Wrz. 09, 17:45)
#24

Przykład Dawiddsa jest świetny,ale:
a) wolniejszy (chociaż wiem, że szybciej się nie dało);
b) mało kto go zrozumie...
U mnie zależy to od wartości zmiennej mnoz, poza tym można zmienić shape'a lasera, life na 5 i orientation na relative 1, a przy naciśnięciu Ctrl dać taką linijkę:

part_type_direction(typ_l,direction,direction,0,0)

na początku. Zrobiłem tak i jest całkiem dobrze (mnoz = 3), szybkość gry się nie zmienia.
Trochę brzydko tylko wygląda, ale będę się jeszcze przy tym bawić.

ZeroXbot (Czw., 17 Wrz. 09, 18:50)
#25

mało kto go zrozumie... no ale są przykłady proste, a są i złożone, które wymagają wiekszego stopnia zaawansowania, żeby zrozumieć. Nie wszsystko początkujący będzie w stanie zrobić, nawet kosztem wielkiej nieoptymalizacji itp.

Dawidds (Czw., 17 Wrz. 09, 19:06)
#26

Chcesz modyfikację pozwalającą stosować dowolny krztałt lasera?

Może i jest nieznacznie wolniejszy (aczkolwiek wykorzystując to do strzelania, gdzie chyba nie strzelamy 60 razy na sekundę, a i nie potrzebujemy wykrywania kolizji co do piksela różnica jest naprawdę niezauważalna), ale za to mój ma jakieś zastosowanie.
Twojego, szczerze mówiąc, nie wyobrażam sobie wsadzić do czegokolwiek... xd

I nie przesadzaj ze skomplikowaniem kodu.
Akurat ten laser jest prosty do zrozumienia.

Muuuuczek567 (Czw., 17 Wrz. 09, 19:36)
#27

Mój laser może mieć zastosowanie, wklepiesz linijkę:

(instance_nearest(xx,yy,all)).health -= /ile chcesz/

po else w skrypcie "laser_create" i będzie niszczyć obiekty.

ZeroXbot (Czw., 17 Wrz. 09, 19:46)
#28

myślę, że chodzi o to, że nie wpasuje się "taki rail" w żadną grę, bo to taki stek kulek, które nieprzypominają tego oryginalnego raila, z quake np. :P Przynajmniej ja tak uważam

Muuuuczek567 (Czw., 17 Wrz. 09, 21:34)
#29

Aha...
Jeśli o to chodzi, to napiszę, że wzorowałem się na laserze z gry "CS-2D", mój jest bardzo podobny do tamtego :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 75 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  3 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
22 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, EchoDuck, m..., Kowu, GMRussell, fervi, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Moldis, Pako, LadyLush, Dyno, LeD, Miłosz, Ulti, Tidżi, l..., moeglich, s..., d..., Add92, Shockah
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?