JRPGM - silnik

Silnik do gier jRPG (turowych, jak np. Final Fantasy). Miała z tego być gra, ale zabrakło czasu, więc to co zostało zrobione można sobie wykorzystać w swoich grach.

Sterowanie: Z - akceptacja, X - anulowanie, F1 - pomoc, Spacja - menu, ESC - wyjście.

Autor: gnysek http://gnysek.pl/

Rozmiar
842 KB
Autor
Ocena
5/10
10 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 29, wyświetlam 16 - 30):
gnysek (Pią., 10 Lip. 09, 09:57)
#16

nie, jako trąbkę

C
ColdFlame (Wto., 23 Mar. 10, 01:25)
#17

Witam!
Przy kompilacji pojawia mi się następujący błąd:

___________________________________________
COMPILATION ERROR in Script: ini_game
Error in code at line 3:
sprite_replace(spr_menu_bg,'jrpgm.jpg',0,false,false,false,false,320,240);
^
at position 74: Wrong number of arguments to function or script.

co robić ??

P
PsichiX (Wto., 23 Mar. 10, 09:12)
#18

widac kod byl pisany pod gm6/7 a Ty chcesz uzywac go w gm8

C
ColdFlame (Wto., 23 Mar. 10, 13:11)
#19

Gdy odpalam w GM 7 też nie działa... ;/
Zauważyłem że plik graficzny jest w formacie .PNG, a w kodzie .JPG, zmieniłem ale to również nie pomogło. ;/

gnysek (Wto., 23 Mar. 10, 14:52)
#20

Bo to jest do GM6.

C
ColdFlame (Wto., 23 Mar. 10, 15:03)
#21

Aha. Ok, dzięki. :)
A nie da się tego jakoś powymieniać by działało w GM 7 albo 8 ?

gnysek (Wto., 23 Mar. 10, 15:39)
#22

Da się, trzeba popatrzyć w pomocy do programu jakie argumenty się zmieniły w danej funkcji i będzie działać.

C
ColdFlame (śro., 24 Mar. 10, 11:30)
#23

A mógłby ktoś to zrobić ?
Bo ja jestem w tym jak na razie jasno zielony... ;/

CTRL (śro., 24 Mar. 10, 12:37)
#24

Sądzę, że za bardzo jasno zielony, mój przyjacielu.

C
ColdFlame (śro., 24 Mar. 10, 13:02)
#25

No tak, jestem zielony. :)
A gdzie jest ta pomoc do programu ?
F1, tak ?

gnysek (śro., 24 Mar. 10, 16:48)
#26

Albo w menu, jako Help :)

C
ColdFlame (śro., 24 Mar. 10, 19:34)
#27

No klikam i mi się nie włącza. ;/
W ogóle mi się w żadnym programie nie włącza... ;/
Możliwe że to przez wirusa ?

L
Lechu4444 (Pią., 26 Mar. 10, 22:54)
#28

albo przez klawiaturę może masz dodatkowe guziki na klawiaturze typu włącz worda excela jak masz to musisz wcisnąć przycisk "office" na klawiaturze i będzie wszystko działać

mackill (Wto., 18 Maj. 10, 18:30)
#29

trzeba usunąć po dwa "false" z dwóch funkcji co wywala na błędzie i będzie działać pod GM8

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 58 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 197 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
10 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, p..., Wielki Druid, Dyno, bagno, l..., Alkapivo, Draczeq, xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?