Linki do ciekawych stron

Game Maker 9?

Mike Dailly, nowy dyrektor rozwoju YYG zaczyna nas powoli odzwyczajać od opieszałości firmy (a wraz z nim Rusell Kay) - od czasu ich zatrudnienia nie ma tygodnia bez jakiejś wieści. Dzisiaj pochwalił się, że w ich studiu jest już DevKit PlayStation na którym mogą wykonywać końcowe szlify jeśli chodzi o Game Makera na PSP, na konsoli została też pokazana jedna z wyróżnionych w ostatnim konkursie gier.

Co więcej, już niedługo pojawią się nowe dodatki do Game Makera 8, a także zapowiedziany zostanie Game Maker 9!

To spory szok, ale może nowe władze YYG w końcu zgotują nam jakąś rewolucję?

Pojawiła się też oficjalna Facebookowa grupa YoYoGames (zobacz).

Komentarze (łącznie 43, wyświetlam 31 - 45):
Marek Siemaszko (Pią., 21 Maj. 10, 17:55)
#31

to się nazywa kompresja.
moim zdaniem jest dobrze

Assassin (Pią., 21 Maj. 10, 18:43)
#32

Po co wymyślacie, mówicie jakie macie nadzieje i co wam się śni o GM'ie :P ?
I tak co będzie, to będzie.

ANtY (Sob., 22 Maj. 10, 02:26)
#33

Mogliby trochę to zoptymalizowac i dodac wsparcie dla ogg.
Pewnie będą same bzdury na konsole przenośne i tyle

O
OsamodasxD (Pon., 24 Maj. 10, 15:44)
#34

a ja chce zeby dodali skalowanie roomow przy projektowaniu map do gier, troche to niewygodne gdy ma sie plytki mapy 64*64 i musisz ukladac mape przesowajac co chwile ekran... no i licze na duzo wieksza optymalizacje programu bo zjadanie ramu to jeszcze da sie zniesc bo dzisiaj kazdy ma minimum 2GB ( 7* wiecej niz zajmuje plik), ale procesory to zjada bezlitosnie - grafiki tak samo....

gnysek (Pon., 24 Maj. 10, 20:28)
#35

Kup większy monitor, albo stwórz sobie własny edytor map :) Ja tak zrobiłem (i jedno i drugie).

Muuuuczek567 (Pon., 24 Maj. 10, 22:19)
#36

Zauwaz, ze nie kazdy jest w stanie kupic sobie wiekszy monitor albo zrobic wlasny edytor map.

gnysek (Wto., 25 Maj. 10, 00:00)
#37

Jak będę miał wolny czas to zrobię przykład edytora map, na dwóch obiektach.

Platyna (Wto., 25 Maj. 10, 06:47)
#38

"bo zjadanie ramu to jeszcze da sie zniesc bo dzisiaj kazdy ma minimum 2GB"
Jeszcze 3 miesiące temu miałem zaledwie 1/4 tego. I rzeczywiście było to odczuwalne.

Muuuuczek567 (Wto., 25 Maj. 10, 15:44)
#39

Pol roku temu mialem 256 MB, teraz 1 GB, ale pamiec stronicowania - 2,5 GB.

CTRL (Wto., 25 Maj. 10, 18:40)
#40

platek, jak włączam mego lapa to mam 8 mb ram. almora chodzi 5 sekund na minute [chodzi o serwer] więc siedź cicho. gnysiu, trzeba coś z tym zrobić. bedzie news o dniu matki?

ANtY (Czw., 27 Maj. 10, 00:11)
#41

skalowanie roomów przy projektowaniu map to świetny pomysł, brakuje mi tego przy robieniu plansz z kaflami 32 o wielkosciach 10kx2k
A własnego edytora z taka iloscia obiektow nie chce sie pisac :7

DarliX (Czw., 27 Maj. 10, 00:18)
#42

pół roku temu miałem 512MB teraz mam 4gb.

ANtY (Czw., 27 Maj. 10, 14:37)
#43

jesteś super

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 203 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 7 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
52 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Voytec, Jamabaiz (Matrix_), PeekoHiko, Grela, Kowu, OdrzuconyKrakers, Jayu, Sevitaus, LadyLush, Chell, lethian, MKP (GEM), Moldis, Pako, Arrekin, MagnusArias, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, Korodzik, Morro, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, Miłosz, LeD, Ulti, debil debilowski, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., Sporek, HappyOrange, l..., Alkapivo, moeglich, d..., 🧁Cupcake🧁, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?