Linki do ciekawych stron

Competition 06

Szósty już konkurs YoYoGames wystartował!

Tematem aktualnej edycji są odkrycia.
Można stworzyć grę w której przemierzamy oceany, kosmos, miasta, wszystko, co można odkrywać. Ludzi, starożytną wiedzę, cokolwiek. Można zbierać czaszki zabitych przeciwników. Można zmuszać gracza do odkrywania bezpiecznych dróg przejścia przez niebezpieczne miejsca. Można odkrywać, kto jest dobry, a kto zły, a nawet poszukiwać sensu życia - wszystko zależy tylko od inwencji autora.

Do wygrania jak zawsze - 1000 za pierwsze, 500 za drugie i 250 dolarów za trzecie miejsce.

Ostatnim terminem zgłaszania gier jest 31 sierpnia.

Dokładny regulamin (po angielsku) można znaleźć tutaj. Oto najważniejsze reguły:
1. Gra musi być stworzona w Game Makerze w wersji 7 lub 8.
2. Rozdzielczość ekranu musi wynosić 480×272 - nie więcej, nie mniej.
3. Gra musi startować w oknie - fullscreen może być dostępny co najwyżej jako opcja w menu.
4. Wyjściowy plik EXE nie może być większy niż 8 MB.
5. Przyjmowane są jedynie pliki EXE.
6. Nie można używać DLLi ani "Extension packages"
7. Zakaz korzystania z instalatorów - po odpaleniu pliku EXE ma się od razu uruchomić gra, bez instalacji.
8. Gra nie może korzystać z rejestru.
9. Do kontroli gry mogą być wykorzystywane klawisze strzałek, spacja, oraz [Z] [X] i [C] - dodatkowo P jako pauza.
10. Wszystkie gry muszą być oznaczone (tag) jako "Competition06", gry bez tego tagu będą odrzucane.
11. Mogą być wykorzystywane tryby 2D i 3D, ale tylko te wbudowane w Game Makera, bez rozszerzeń, zewnętrznych silników.
12. Konkurs kończy się 31 sierpnia o północy.

Cóż pozostaje mi jeszcze napisać... może tym razem będziemy mieli Polaka chociaż w wyróżnieniach! :)

Komentarze (łącznie 57, wyświetlam 16 - 30):
p
radekgd (Sob., 15 Maj. 10, 13:52)
#16

Myślę, że się zaliczają, ale trzeba zrobić jeszcze jakąś tajemnicę podtrzymującą fabułę, by było ciekawiej ;)
Chyba zrobię z kolegą na to grę ;P
Chociaż mój główny projekt znów zaczyna powooli działać. Może pogodzę oba projekty.

TheMarcQ (Sob., 15 Maj. 10, 17:30)
#17

z tym exe to niech po prostu po włączeniu program ten sprawdzał czy jest ten ini a jak nie to niech stworzy(nie wiem czy to możliwe bez jakiegoś dll czy coś)

p
radekgd (Sob., 15 Maj. 10, 17:43)
#18

Wystarczy obsługa systemu plików(bezpośrednia), albo obsługa ini i specjalna wartość.
Ale zastanawia mnie, czy można używać ini. Czy ta funkcja będzie możliwa. Chyba tak, ale zapytałem się na Glogu.

gnysek (Sob., 15 Maj. 10, 17:46)
#19

Roki - tag na yoyogames, wrzucając produkcję.

p
radekgd (Sob., 15 Maj. 10, 18:23)
#20

Czy można używać plików ini na tym konkursie?

Roki (Sob., 15 Maj. 10, 18:54)
#21

Aha.

Robert Prus (Sob., 15 Maj. 10, 20:05)
#22

Hmm, a siecz&rąb gdzie wypadają na nas fale coraz to nowych monstrów nasyłanych na nas przez zuego czarownika też pasi do tematu?

Assassin (Sob., 15 Maj. 10, 20:10)
#23

W survivalu raczej się nic nie odkrywa :P .

p
radekgd (Sob., 15 Maj. 10, 20:45)
#24

No co ty, odkrywa się nowych enemiesów :P

Roki (Sob., 15 Maj. 10, 21:07)
#25

I bronie :D

Nirvana93 (Sob., 15 Maj. 10, 21:48)
#26

O i wiem na co przeznaczyć ELEGI chyba

Nirvana93 (Sob., 15 Maj. 10, 22:02)
#27

le myszka xd

CTRL (Sob., 15 Maj. 10, 23:14)
#28

A trzeba się 'rejestrować' ?
Jak to wygląda? gdzie wystawiamy gre?
czy to będzie na PSP?

Jaklub (Nie., 16 Maj. 10, 00:22)
#29

pisać cię nauczyli, ale czytać już nie? ;o

TheMarcQ (Nie., 16 Maj. 10, 08:28)
#30

mama za nich pisze XD

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Chell (11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek (18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?