Linki do ciekawych stron

Co tam słychać panie Mareczku?

Informacje może nie będą świeże, bo sprzed dwóch tygodni, ale nie wszyscy śledzą stronę GM'a. Przejdźmy jednak do szczegółów...

1) Nie będzie GM 6.2, najnowsza wersja zostanie oznaczona numerkiem 7.0.

2) Wcześniejsze pogłoski, jakoby za nową wersję trzeba było ponownie płacić, okazały się nieprawdą. To ważna wiadomość dla aktualnych posiadaczy zarejstrowanego GM'a. Zapewne na oficjalnej stronie zostanie uruchomiony specjalny konwerter klucza do wersji 7.0, który będzie sprawdzał jego autentyczność (tak jak to miało miejsce przy przejściu z GM 5.x do GM 6.x).

3) Premiera GM 7.0 została ustalona na początek grudnia. Natomiast pierwszej wersji beta można spodziewać się już pod koniec tego miesiąca (oby).

4) Zmiany oraz nowości zostały niestety szczątkowo omówione w TODO list. Możemy się spodziewać między innymi odczytu pliku png z kanałem alfa, obsługi wielu formatów plików graficznych, reorganizacji pliku wykonawczego czy też nowych opcji importu, eksportu zasobów gry. Jednak największa niespodzianka jaka się szykuje, to system rozszerzeń. Jeszcze nie znamy zbyt wielu szczegółów na ten temat, ale będzie to działało na takiej zasadzie, że rozszerzenia będą mogły być tworzone przez zwykłych uzytkowników, a następnie zapisywane do dlli lub gml. Tak utworzone rozszerzenia będą do wyboru w liście rozszerzeń GM'a (nowa zakładka w Global Game Settings). Zaznaczone rozszerzenia będą wzbogadzały bezpośrednio widok nowych funkcji w edytorze kodu i system help, dzięki czemu nie trzeba będzie samemu importować skryptów GML. Jednak najciekawsze jest to, co zostało dokładnie zmienione w systemie dlli apropos rozszerzeń i miejmy nadzieję, że Mark Overmars udostępnił coś więcej niż tylko uchwyt do głównego okna gry. Można by się tego spodziewać po chęci przesunięcia* przez części domyślnych elementów (bibliotek) GM'a do nowego systemu rozszerzeń, tak by twórca gry mógł do niej załączać tylko te elementy, które rzeczywiście używa. Niezmieni to jednak faktu, że rozmiar pliku exe podskoczy o około 1MB.

*Ale to w już dalsza przyszłość.

Komentarze (łącznie 47, wyświetlam 46 - 60):
Marmot (Wto., 28 Lis. 06, 21:38)
#46

A możesz nawet na własnym orle, bylebyś zrobił :P

Blackmaul (Wto., 28 Lis. 06, 22:05)
#47

A co to? :D

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 74 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  2 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 8 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?