Linki do ciekawych stron

Co tam słychać panie Mareczku?

Informacje może nie będą świeże, bo sprzed dwóch tygodni, ale nie wszyscy śledzą stronę GM'a. Przejdźmy jednak do szczegółów...

1) Nie będzie GM 6.2, najnowsza wersja zostanie oznaczona numerkiem 7.0.

2) Wcześniejsze pogłoski, jakoby za nową wersję trzeba było ponownie płacić, okazały się nieprawdą. To ważna wiadomość dla aktualnych posiadaczy zarejstrowanego GM'a. Zapewne na oficjalnej stronie zostanie uruchomiony specjalny konwerter klucza do wersji 7.0, który będzie sprawdzał jego autentyczność (tak jak to miało miejsce przy przejściu z GM 5.x do GM 6.x).

3) Premiera GM 7.0 została ustalona na początek grudnia. Natomiast pierwszej wersji beta można spodziewać się już pod koniec tego miesiąca (oby).

4) Zmiany oraz nowości zostały niestety szczątkowo omówione w TODO list. Możemy się spodziewać między innymi odczytu pliku png z kanałem alfa, obsługi wielu formatów plików graficznych, reorganizacji pliku wykonawczego czy też nowych opcji importu, eksportu zasobów gry. Jednak największa niespodzianka jaka się szykuje, to system rozszerzeń. Jeszcze nie znamy zbyt wielu szczegółów na ten temat, ale będzie to działało na takiej zasadzie, że rozszerzenia będą mogły być tworzone przez zwykłych uzytkowników, a następnie zapisywane do dlli lub gml. Tak utworzone rozszerzenia będą do wyboru w liście rozszerzeń GM'a (nowa zakładka w Global Game Settings). Zaznaczone rozszerzenia będą wzbogadzały bezpośrednio widok nowych funkcji w edytorze kodu i system help, dzięki czemu nie trzeba będzie samemu importować skryptów GML. Jednak najciekawsze jest to, co zostało dokładnie zmienione w systemie dlli apropos rozszerzeń i miejmy nadzieję, że Mark Overmars udostępnił coś więcej niż tylko uchwyt do głównego okna gry. Można by się tego spodziewać po chęci przesunięcia* przez części domyślnych elementów (bibliotek) GM'a do nowego systemu rozszerzeń, tak by twórca gry mógł do niej załączać tylko te elementy, które rzeczywiście używa. Niezmieni to jednak faktu, że rozmiar pliku exe podskoczy o około 1MB.

*Ale to w już dalsza przyszłość.

Komentarze (łącznie 47, wyświetlam 16 - 30):
Dark Maximal (Czw., 19 Paź. 06, 18:58)
#16

Jak dla mnie, jest to niska cena za nowe możliwości :}

P
Pieter6 (Czw., 19 Paź. 06, 23:23)
#17

tiaaa przecież ranmus napisał że to nie będzie nic innowacyjnego...

Marmot (Pią., 20 Paź. 06, 06:50)
#18

Pieter, przeczytaj samemu TODO zamiast powoływać się na cudzą opinię ;p .

Tymon (Pią., 20 Paź. 06, 09:06)
#19

Ciekawe czy BMP będą miały kanał alpha! :P

dziadekkleofas (Pią., 20 Paź. 06, 11:17)
#20

Kanał kanalizacyjny chyba.

P
Pieter6 (Pią., 20 Paź. 06, 15:49)
#21

Marmot czytałem już todo sam :D gdyby M.O. wszystko to dodał to był by milionerem pewnie :D

Marmot (Pią., 20 Paź. 06, 16:49)
#22

@up:
Raczej by był bankrutem, bo by coraz więcej nielegalnych seriali było ;p .

Tymon (Pią., 20 Paź. 06, 17:02)
#23

Tak jak Microsoft? Jasne ;]

guXio (Pią., 20 Paź. 06, 18:56)
#24

skad tu wziac pirackiego klucza xD

gnysek (Pią., 20 Paź. 06, 19:30)
#25

wymyśl sam :D losowo :P

P
Patrysław (Pią., 20 Paź. 06, 20:20)
#26

O, gnysek! :D Jak tam idą prace nad tymi wszystkimi zmianami w kodzie? :]

a
adam (Nie., 22 Paź. 06, 09:43)
#27

Ciekawe czy będzie kompatybilny z 6.x ?

Tymon (Nie., 22 Paź. 06, 10:01)
#28

Widząc jakie zmiany zaszły między 5.x a 6.x, wątpię. MO lubi robić ludziom psikusy.

Ranmus (Nie., 22 Paź. 06, 12:37)
#29

Tak, ale nie będzie takich kłopotów jak przy przejściu z GM5 do GM6, bo wtedy była zmiana silnika graficznego i duża część skryptów uległa zmianie. Tutaj takich cudów nie będzie i zmiany dotkną głównie dodatków i zarządzania plikami załączanymi do exeka.

b
bartoszwitek (Pon., 23 Paź. 06, 15:49)
#30

"Nie będzie GM 6.2, najnowsza wersja zostanie oznaczona numerkiem 7.0." To znaczy że GM nie będzie już dalej rozwijany?!

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 33 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 362 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 10 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
s..., Nitro Slav, Tymon, Carl-bot, GibkiKaktus, Dyzmek, Alkapivo, Kuzyn, Gameduro, OdrzuconyKrakers, HappyOrange, fervi, Sevitaus, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., Skini, antek, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, MagnusArias, yazaa, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, szmalu, Korodzik, Morro, ZYGZAK, Miłosz, 21Lancz, 🧁Cupcake🧁, Voytec, m..., bagno, Tidżi, LadyLush, Sporek, Huder, l..., Jayu, Add92, Krzysiek1250, Shockah
Shoutbox
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?