Linki do ciekawych stron

Co tam słychać panie Mareczku?

Informacje może nie będą świeże, bo sprzed dwóch tygodni, ale nie wszyscy śledzą stronę GM'a. Przejdźmy jednak do szczegółów...

1) Nie będzie GM 6.2, najnowsza wersja zostanie oznaczona numerkiem 7.0.

2) Wcześniejsze pogłoski, jakoby za nową wersję trzeba było ponownie płacić, okazały się nieprawdą. To ważna wiadomość dla aktualnych posiadaczy zarejstrowanego GM'a. Zapewne na oficjalnej stronie zostanie uruchomiony specjalny konwerter klucza do wersji 7.0, który będzie sprawdzał jego autentyczność (tak jak to miało miejsce przy przejściu z GM 5.x do GM 6.x).

3) Premiera GM 7.0 została ustalona na początek grudnia. Natomiast pierwszej wersji beta można spodziewać się już pod koniec tego miesiąca (oby).

4) Zmiany oraz nowości zostały niestety szczątkowo omówione w TODO list. Możemy się spodziewać między innymi odczytu pliku png z kanałem alfa, obsługi wielu formatów plików graficznych, reorganizacji pliku wykonawczego czy też nowych opcji importu, eksportu zasobów gry. Jednak największa niespodzianka jaka się szykuje, to system rozszerzeń. Jeszcze nie znamy zbyt wielu szczegółów na ten temat, ale będzie to działało na takiej zasadzie, że rozszerzenia będą mogły być tworzone przez zwykłych uzytkowników, a następnie zapisywane do dlli lub gml. Tak utworzone rozszerzenia będą do wyboru w liście rozszerzeń GM'a (nowa zakładka w Global Game Settings). Zaznaczone rozszerzenia będą wzbogadzały bezpośrednio widok nowych funkcji w edytorze kodu i system help, dzięki czemu nie trzeba będzie samemu importować skryptów GML. Jednak najciekawsze jest to, co zostało dokładnie zmienione w systemie dlli apropos rozszerzeń i miejmy nadzieję, że Mark Overmars udostępnił coś więcej niż tylko uchwyt do głównego okna gry. Można by się tego spodziewać po chęci przesunięcia* przez części domyślnych elementów (bibliotek) GM'a do nowego systemu rozszerzeń, tak by twórca gry mógł do niej załączać tylko te elementy, które rzeczywiście używa. Niezmieni to jednak faktu, że rozmiar pliku exe podskoczy o około 1MB.

*Ale to w już dalsza przyszłość.

Komentarze (łącznie 47, wyświetlam 31 - 45):
Marmot (Pon., 23 Paź. 06, 16:05)
#31

To chyba logiczne, że jak pisze w zdaniu "nie będzie GM 6.2{...}zostanie oznaczona numerkiem 7.0", to że następna wersja nie będzie GM 6.2 tylko GM 7.0. Ludzie -_-

Tymon (Pon., 23 Paź. 06, 17:54)
#32

Nie wymagaj dużo od prostych ludzi :P Sam jestem jednym z nich!

Ranmus (Pon., 23 Paź. 06, 22:28)
#33

Miała wyjść wersja 6.2 jako ostatnia z gałęzi 6, a potem 7... Ale mniejsza o to. Codziennie sprawdzam czy nie ma już bety i nic. Dał by już coś orientacyjnie. :/

P
Patrysław (Wto., 24 Paź. 06, 06:39)
#34

Nauczyciele są wredni. :D

P
Pieter6 (Wto., 24 Paź. 06, 20:58)
#35

a moi w szczególności :/

TeoTN (Sob., 25 Lis. 06, 17:12)
#36

Przydała by się opcja otwierania stron www w oknie gry (chociaż html, php i css) oraz ulepszenie opcji odtwarznia muzyki tak aby można było zrobić w miarę normalny odtwarzacz

Marmot (Nie., 26 Lis. 06, 09:39)
#37

Ta, wiesz ile to roboty otwieranie www w oknie gry :P ? Chyba, że wykorzystamy badziewie zwane Trident, to wtedy to jest dużo łatwiej, ale wyniki dużo gorsze...

Ranmus (Nie., 26 Lis. 06, 14:13)
#38

@Marmot: Zero roboty. Podpinamy dll, żeby skorzystać z kontrolki IE i już po sprawie. A teraz tłumacz się czemu Trident daje dużo gorsze efekty, chętnie posłucham, a potem podasz alternatywę. :]

Marmot (Nie., 26 Lis. 06, 17:07)
#39

Ranmus, przecież Trident to silnik Internet Explorera, czyli mówimy o tym samym :P . Najlepiej by było napisać własny silnik renderujący, albo jakoś przeportować KHTML do GMa :P .

Ranmus (Nie., 26 Lis. 06, 21:45)
#40

No przecież wiem, że Trident to IE. :) Po co pisać własny silnik renderujący czy korzystać z innych, które będą olbrzymami jako dodatki, skoro ma się gotowe rozwiązanie pod ręką.

Marmot (Nie., 26 Lis. 06, 22:59)
#41

Ale Trident to nie jest to :P . Do dupy renderuje, a ma nazwę jak pasta do zębów.

Blackmaul (Wto., 28 Lis. 06, 10:24)
#42

Płynność gier jest na prawdę potrzebna. Jak się ustawi Views i object following, to przy chodzeniu room tak się trzęsie i daje po gałach że aż strach :P

Tymon (Wto., 28 Lis. 06, 14:27)
#43

No to napisz własny skrypt "view following" :)

Marmot (Wto., 28 Lis. 06, 16:25)
#44

Napisz samemu Game Makera xd .

Blackmaul (Wto., 28 Lis. 06, 17:50)
#45

We własnym języku programowania na własnym systemie zainstalowanym na komputerze własnej roboty? :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.0.169 • 2024.8.0.216
wydana  5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 327 dni temu
Beta
2024.800.0.618 •
2024.800.0.642
 0.12.0

wydana 11 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?