Rzutowanie statyczne
Piątek, 06 Kwietnia 2007, 16:24
Czas czytania 0 minut, 56 sekund
Krótki artykuł o rzutowaniu statycznym w C++, czyli inaczej mówiąc konwersji typów.
Rzutowanie to mówiąc krótko konwersja typów. Dwa podstawowe sposoby to:kod(typ)wyrażenieikodstatic_castMy natomiast zajmiemy się tym drugim sposobem, ponieważ ten pierwszy jest nieco przestarzały, (co nie znaczy, że zły) i nie zaleca się używania go w C++.
Dzięki operatorowi static_cast możemy szybko i wygodnie konwertować podstawowe typy, jego składnia to:kodstatic_cast<typ>(wyrażenie)Rzutowanie jest bardzo przydatne w niektórych sytuacjach, np. jeżeli chcemy do zmiennej int przypisać wartość zmiennej float. W praktyce wygląda to tak:kodint a;
float b = 12.05;
a = static_cast<int>(b);Jeżeli skompilujecie ten kod bez użycia static_cast to kompilator wywali błąd, że te typy są niekompatybilne ze sobą bądź, że nie może ich skonwertować.
To by było na tyle, mam nadzieję, że opis się przyda, może nie do nauki, ale do przypomnienia, czym jest rzutowanie statyczne i jak go używać.
Artykuł jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla gmclan.org
Dzięki operatorowi static_cast możemy szybko i wygodnie konwertować podstawowe typy, jego składnia to:kodstatic_cast<typ>(wyrażenie)Rzutowanie jest bardzo przydatne w niektórych sytuacjach, np. jeżeli chcemy do zmiennej int przypisać wartość zmiennej float. W praktyce wygląda to tak:kodint a;
float b = 12.05;
a = static_cast<int>(b);Jeżeli skompilujecie ten kod bez użycia static_cast to kompilator wywali błąd, że te typy są niekompatybilne ze sobą bądź, że nie może ich skonwertować.
To by było na tyle, mam nadzieję, że opis się przyda, może nie do nauki, ale do przypomnienia, czym jest rzutowanie statyczne i jak go używać.
Artykuł jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla gmclan.org