Nasze strony: gmclan.org gameonly.pl ps-plus.pl gameswithgold.pl n-switch.pl hmt.pl
Fastbar
Powrót do strony głównej
Trzymaj pliki na gmclan.org!
Game Maker w pytaniach i odpowiedziach!
Polska dokumentacja
Tabela wyników ligi 24
Pobierz GM
Akademia GMCLANu
Kategorie bazy artykułów
Artykuły -> Game Maker -> Kursy dla początkujących
Treść artykułu
Kursy (3)
autor: gnysek, Misiek999 (26.10.06) | czas czytania: 0 minut, 59 sekund
Twoja pierwsza gra (pobierz - zip, 600 KB)
Ten kurs opisuje największy problem osób zaczynających przygodę z programem Game Maker. Dzięki niemu dowiesz się jak stworzyć pierwszą grę, oraz poznasz podstawowe funkcje programu.
Jest to polskie tłumaczenie kursów ze strony www.yoyogames.c.../make/tutorials
Poziom: początkujący



Kółko i krzyżyk (pobierz - zip, 265 KB)
W tym kursie dowiesz się, jak stworzyć grę w Kółko i Krzyżyk, za pomocą języka skryptowego GML a następnie jak ją ulepszyć.
Poziom: średnio - zaawansowany



Wróg w platformówce, czyli jak stworzyć AI do gry platformowej(pobierz - rar, 157 KB)
W tym kursie natomiast dowiesz się, jak wykonać AI, czyli sztuczną inteligencję wroga w grze platformowej. Pojawiało się wiele pytań dotyczących tego zagadnienia na forum.
Poziom : średnio - zaawansowany
głosów: 25 | ocena: 8.27 oceń zasób | dodał: gnysek
Komentarze
stron: 51234

5


av

Misiek999 (21:15, 10.02.2009)

jak "chyba" to pewnie nie czytałeś

av

MZG (21:41, 21.02.2009)

Nareszcie 3 kurs

av

4tk (11:42, 26.01.2010)

Mnie tam interesuje tylko jak zrobiłeś pdf

av

gnysek (11:50, 26.01.2010)

Bullzip PDF Printer.

av

Errichto (14:49, 26.11.2010)

Mam pytanko.
W ostatnim kursie w obj_hero->draw mamy 1. linijkę taką:
draw_sprite(sprite_index,-1,x,y);
Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie skąd się wzięło 'sprite_index' i czemu bez tej linijki nie widać w grze zielonego klocka przypisanego przecież do obj_hero.

av

Dawka83 (15:20, 26.11.2010)

sprite_index zmienna w której znajduje się id sprita obiektu. Jeżeli dodajemy coś w draw sprite znika. Musimy go narysować komendą draw_sprite lub draw_sprite_ext

av

Muuuuczek567 (15:23, 26.11.2010)

sprite_index to zmienna przypisana do każdego obiektu. Jest liczbą całkowitą.
Oznacza ona index sprite'a, który aktualnie jest używany przez dany obiekt. Jeśli obiekt nie ma sprite'a, to sprite_index ma wartość -1.
Bez tej linijki nie widać obiektu, gdyż jeśli w danym obiekcie użyje się eventu Draw, to sprite nie będzie rysował się automatycznie.

av

Errichto (19:50, 26.11.2010)

Wielkie dzięki

stron: 51234

5



Dodaj komentarz:
Treść:
Menu
Panel użytkownika
Jesteś niezalogowany!

Nie masz konta? Zarejestruj się
Użytkownicy on-line
3 użytkownik(ów) aktywny(ch) przez ostatnie 15 minut:
gości: 1, userów: 2, ukrytych: 0
LolikZabijaka, Adriann
Użytkownicy na czacie discord
Chell (22:47, 20.07.19):
zróbcie o mnie zróbcie o mnie
Chell (22:47, 20.07.19):
ja chciałem zrobić o nikasie i malowaniu cycków, ale i tak nie mam czasu
Adriann (19:06, 20.07.19):
Zbyt hermetyczny temat :p
gnysek (15:29, 20.07.19):
Ktoś w ogóle coś robi ?
I am Lord (22:34, 19.07.19):
No i ja też udzielam zgody swojej
I am Lord (22:33, 19.07.19):
No
Korodzik (10:43, 19.07.19):
Jakby co, to z góry mówię: niniejszym udzielam zgody na użycie mnie w grze robionej na tę turę Ligi
Adriann (16:25, 18.07.19):
Liga od jutra..hmm mam cichą nadzieję że temat będzie można pokierowac w stronę top down shootera bo chętnie bym zrobił... :>
gnysek (21:04, 15.07.19):
Haha, no już chyba trzeci miesiąc a on nie odpowiada.
nowy_user (14:38, 15.07.19):
Nie działał mi dziś rano Gmclan… już się przestraszyłem, że MaxGaming w końcu złożył pozew na Gnyska i zamknęli nam stronę… uff jak dobrze, że już działa
Dester (14:53, 11.07.19):
motion_add to moja nowa ulubiona funkcja. Do wszystkiego się nadaje.
Nikas (23:43, 8.07.19):
Kurde dzięki chłopaki za miłe słowa staram się!
gnysek (22:16, 8.07.19):
Świetne
Chell (16:53, 8.07.19):
muszę przyznać, że te prace są niczego sobie, Nikas
exp (13:52, 8.07.19):
muszę przyznać, że te prace są niczego sobie
nowy_user (11:08, 8.07.19):
Bardzo ładne prace, Nikas
Wojo (19:42, 7.07.19):
Bardzo ładno prace.
Saus (21:16, 5.07.19):
Bardzo ładnie.
Nikas (16:52, 5.07.19):
Chciałem się tylko pochwalić, że zrobiłem sobie stronę internetową: krabonszcz.com
gnysek (13:15, 5.07.19):
o, w końcu ktoś przyuważył. Czyli marketingowo słaba zmiana.
Chell (23:52, 4.07.19):
nareszcie nowy layout strony glownej
gnysek (11:39, 1.07.19):
Ja ostatnio nie mam czasu odpalić. Mam nadzieję w sierpniu nadrobić. I trochę czekam na te zmiany na koniec roku, bo one sporo zmienią i ułatwią (i funkcje i sekwencje).
exp (0:33, 30.06.19):
od jakiegoś czasu przymierzam się do kupienia gms2
exp (0:33, 30.06.19):
o dzięki za info
nowy_user (15:05, 28.06.19):
Na Yoyo letnia promocja -20%, warto zwrócić uwagę zwłaszcza na eksport mobilny, który nie tak dawno kosztował 399$ a teraz 159 $.
gnysek (10:34, 24.06.19):
@Kordzik jakiś filtr był, żeby przyklejony temat pokazywać z danej kategorii i dlatego. Zmieniłem.
Adriann (19:52, 21.06.19):
głuptasek
SimianVirus7 (8:51, 20.06.19):
znaczy w stepie ale przeklejałem to do draw i wtedy się skapnąłem
SimianVirus7 (8:44, 20.06.19):
Ale ze mnie pajac. Ta sprawa z rozjaśnianiem sprite - obiekt był taki ciemny, bo w draw miałem image_blend = c_gray, a ja już w gimpie wszystko poprawiłem ;_;
Konrad-GM (23:09, 19.06.19):
Internet głównie, pisałem jakiś swój silnik w OpenGL + C++ ucząc się z learnopengl.com i tak podstawy shaderów podłapałem
I am Lord (22:41, 19.06.19):
Konrad mistrzu shaderów z jakich źródeł się uczyłeś?
Korodzik (21:35, 19.06.19):
W sumie to czemu od ponad pół roku temat dyzmka o Seidzie wisi na górze forum?
SimianVirus7 (18:53, 19.06.19):
chwilę pokombinowałem ale shadery to nie moja bajka
Konrad-GM (12:40, 19.06.19):
docs.yoyogames....ders/index.html Tutaj masz ładnie to opisane w pierwszych akapitach
Konrad-GM (12:39, 19.06.19):
Trochę pokiełbasiłem z tym mnożeniem, ale ostatecznie coś takiego powinno być - pastebin.com/6jjunh5g Tak, ten parametr zmieniasz przez uniformy właśnie.
SimianVirus7 (12:36, 19.06.19):
Prosto i na temat, to lubie a powiedz mi jeszcze, czy shadery mogę zmieniać dynamicznie, znaczy, że zrobie uniwersalny, a parametry będę zmieniał w kodzie jakiegoś obiektu
Konrad-GM (12:24, 19.06.19):
A i tam dałem mnożenie, zamiast mnożenia możesz dać + to wtedy czarny kolor też powinno Ci się rozjaśnić, sorry
Konrad-GM (12:20, 19.06.19):
Oczywiście nie chcesz mieszać się do wartości kanału Alpha, więc możesz coś takiego zrobić: gl_FragColor = (tutaj standardowy kod) * vec4(vec3(1.0 + uRozjasnienie), 1.0); gdzie uRozjasnienie to uniform float uRozjasnienie;
Konrad-GM (12:15, 19.06.19):
Wiesz co, standardowy shader po stworzeniu nowego, to jak chcesz coś rozjaśnić to jest to niezmiernie proste. We fragment shaderze masz wyjście gl_FragColor to wystarczy, że dodasz mnożenie przez wartość rozjaśnienia
SimianVirus7 (12:13, 19.06.19):
jest to jakaś opcja, ale najpierw musiałbym się ich nauczyć
Konrad-GM (10:33, 19.06.19):
A może shader?
gnysek (10:31, 19.06.19):
chyba nie
SimianVirus7 (9:13, 19.06.19):
czy w gm:s2 można jakoś rozjaśnić sprite'a? w gm:s w zakładce effects było ich multum, a w gm:s2 jest tylko grayscale i blur. Jakiś plugin?
gnysek (23:35, 16.06.19):
Wiem.
Konrad-GM (23:25, 16.06.19):
Przez to emaile trafiają do spamu z miejsca
gnysek (23:11, 16.06.19):
Bo Ranma wciąż mi nie dał dostępu do domeny żebym ja normalnie mógł konfigurować.
Konrad-GM (14:43, 16.06.19):
Dlaczego emaile z gmclan przychodzą po domenie gmclan.ovh i to bez szyfrowania? :o
SimianVirus7 (14:25, 16.06.19):
Zastanawiałem się, dlaczego gra schodzi do 5fpsów przy prawie pustym roomie, a tu się okazało, że mam 50 000 obiektów
gnysek (18:59, 14.06.19):
thx
SimianVirus7 (16:19, 14.06.19):
Właśnie zdałem sobie sprawę, że kupiłem przykład z marketu, którego twórcą jest Gnysek
Ankieta
» Ile powinny trwać tury Ligi 24?
24h
48h
54h (piątek od 18:00)
7 dni
inna długość (podałem w komentarzu ankiety)

GMCLAN to serwis o programie Game Maker i nie tylko.
[ Polityka prywatności ]
Copyright © 2002-2019. GMCLAN.ORG
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie materiałów bez zgody redakcji zabronione!
© 2002-2017 Ranmus (ranmus.pl), © 2017-2019 {=|=} fable_inside();

[ Czas generowania strony: 0.01709 sekund ] [ Liczba zapytań MySQL: 13 ]