Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Tworzymy grę RPG

środa, 12 Marca 2008, 12:51
Czas czytania 1 minuta, 41 sekund
Artykuł o tym, co powinno znaleźć się w każdej szanującej się grze RPG.
Zapewne wielu z was ma marzenie o napisaniu swojej pierwszej gry RPG, która przyciągnęłaby graczy na kilka długich godzin. Lecz problem pojawia się tu jak to zrobić, aby ta gra aż tak wciągała. Postanowiłem, więc napisać artykuł o tym i chociaż trochę wam pomóc.

Po pierwsze najważniejszym elementem gry jest jej bohater. Postać, która jest kontrolowana przez naszego gracza. Aby gracz mógł wczuć się w rolę naszego bohatera musimy mu zrobić całą historie życia. Chodzi mi o jego rodzinę, gdzie się urodził i gdzie mieszka.

Drugim ważnym elementem gry jest jej fabuła. Jej zadaniem jest wprowadzenie gracza w wirtualny świat gry. Jeżeli obmyślasz fabułę musisz pomyśleć nad czasami, w których dzieje się akcja a także główny cel naszej gry.

Trzeci równie ważne są zadania. Oprócz jednego głównego zadania należałoby dodać kilkanaście zadań pobocznych. Dzięki temu, jeżeli graczowi nie chce się już dążyć do zaliczenia głównego zadania może sobie pozaliczać poboczne. To powinno przyciągnąć gracza. Oczywiście nie zapomnijcie także o nagrodach za zadania. Nagrody takie mobilizują gracza do dalszych zaliczania zadań.

W czwartym punkcie porozmawiamy o dialogach, czyli rozmowach między Graczem a NPC. Jest to bardzo ważny element w grze. Ponieważ to one budują atmosferę. Powinny one wywoływać u gracza emocje i uczucia. Dzięki temu gra naprawdę będzie trzymała przed komputerem.

W ostatnim, czyli piątym punkcie porozmawiamy o świecie gry. Powinien być on obszerny, zawierać pełno ukrytych lokacji a także miejsc gdzie potwory będą czekali na śmiałka, który zapuści się za daleko od miasta. Dzięki temu, jeżeli graczowi znudzi się już zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia może zacząć odkrywać świat.

Nie opisałem tutaj wszystkich elementów gry RPG, ale tylko te główne. Mam nadzieję, że pomogłem zrozumieć jak powinna wyglądać gra RPG.
Komentarze (łącznie 21, wyświetlam 16 - 30):
Vianom (Pią., 01 Sie. 08, 13:17)
#16

ee tutaj skala wynosi 10 chyba

TakeThis (Pią., 01 Sie. 08, 19:23)
#17

@boruboraborurorarur:
"Trzeci równie ważne są zadania. Oprócz jednego głównego zadania należałoby dodać kilkanaście zadań pobocznych. Dzięki temu, jeżeli graczowi nie chce się już dążyć do zaliczenia głównego zadania może sobie pozaliczać poboczne. To powinno przyciągnąć gracza. Oczywiście nie zapomnijcie także o nagrodach za zadania. Nagrody takie mobilizują gracza do dalszych zaliczania zadań."

:)

k
kryniak (Pią., 01 Sie. 08, 20:32)
#18

To gnysek go pisał, czy pasterz?

l
lenin (Pią., 01 Sie. 08, 22:27)
#19

Pasterz pewnie. Ale tamten komentarz to od nooba więc się nie przejmuj :P

Dark Maximal (Sob., 02 Sie. 08, 12:09)
#20

Jeśli dokładnie przyjrzymy się stronie, na której znajduje się felieton, odnajdziemy dwa napisy. "Autor: Pasterz" oraz "Dodał: gnysek". Jakieś pytania? :)

M
Mistyk (Pon., 04 Sie. 08, 13:50)
#21

@Subzero
jak lubisz taki gry to pomłóć sobie w BG

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 54 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 193 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  4 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?