Ten artykuł został stworzony dla starszych wersji GameMakera i może nie być aktualny.

Rzutowanie statyczne

Piątek, 06 Kwietnia 2007, 16:24
Czas czytania 0 minut, 56 sekund
Krótki artykuł o rzutowaniu statycznym w C++, czyli inaczej mówiąc konwersji typów.
Rzutowanie to mówiąc krótko konwersja typów. Dwa podstawowe sposoby to:kod(typ)wyrażenieikodstatic_castMy natomiast zajmiemy się tym drugim sposobem, ponieważ ten pierwszy jest nieco przestarzały, (co nie znaczy, że zły) i nie zaleca się używania go w C++.

Dzięki operatorowi static_cast możemy szybko i wygodnie konwertować podstawowe typy, jego składnia to:kodstatic_cast<typ>(wyrażenie)Rzutowanie jest bardzo przydatne w niektórych sytuacjach, np. jeżeli chcemy do zmiennej int przypisać wartość zmiennej float. W praktyce wygląda to tak:kodint a;
float b = 12.05;
a = static_cast<int>(b);
Jeżeli skompilujecie ten kod bez użycia static_cast to kompilator wywali błąd, że te typy są niekompatybilne ze sobą bądź, że nie może ich skonwertować.

To by było na tyle, mam nadzieję, że opis się przyda, może nie do nauki, ale do przypomnienia, czym jest rzutowanie statyczne i jak go używać.

Artykuł jest przeznaczony tylko i wyłącznie dla gmclan.org
Komentarze (łącznie 10):
spyro (Pią., 06 Kwi. 07, 17:51)
#1

yeah ! me firrrrrrst ! :D
art łostarcko krótki, rzeczywiście :P czy dodanie go wraz z dopiskiem na końcu "made only for GmClan" jest pierwszym objawem lojalki w praktyce ?? :3

V
Vardi (Sob., 07 Kwi. 07, 00:14)
#2

Krótki, ponieważ niema zbędnych pierdół - sam konkret. :P Co do "made only for GmClan" to nie sugerowałem się żadnym projektem lojalki ani nic, poprostu jak dla GMC to dla GMC. :P

K
kasa100 (śro., 25 Kwi. 07, 09:58)
#3

co to za g.... te C++? ja nie kumam... a tak wogole jest tu kto?????

Tymon (śro., 25 Kwi. 07, 10:29)
#4

G....? Albo jesteś głupi albo niedoświadczony. =]

K
kasa100 (śro., 25 Kwi. 07, 19:48)
#5

ko to powiedział? tymon????? aaaaaa!!!!!!!!

Cekol (śro., 25 Kwi. 07, 21:18)
#6

<kasa100> xD
Oł jee. nic z tego nie rozumiem :P
Ale komuś może się przydać :)

koko123 (Wto., 27 Maj. 08, 00:13)
#7

Przydałoby się jeszcze dynamic_cast, const_cast, reinterpret_cast

Matthew (Wto., 27 Maj. 08, 00:27)
#8

i out_cast :D

koko123 (Wto., 27 Maj. 08, 13:06)
#9

"out_cast"? pierwszy raz słyszę ;p

P
Pieter (Wto., 27 Maj. 08, 16:55)
#10

out_cast - wyrzutek :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 41 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 180 dni temu
Beta
2024.400.0.532 • 2024.400.0.551
wydana 12 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
12 użytkownicy online na discordzie:
Carl-bot, p..., Grela, Kowu, antek, LadyLush, VanhGND, MKP (GEM), Dyno, szmalu, l..., Cosplyfanka
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?