Z wywiadu którego udzielił niedawno Sandy Duncan wynika, że beta GM:Studio 1.2 z shaderami spodziewana jest pod koniec czerwca (czyli dziś?), a pełna wersja na przełom lipca i sierpnia.
Z kolei z tego samego wywiadu dowiedzieliśmy się, że nowe IDE (czyli sam maker) ma pojawić się we wczesnym 2014 - nie tylko na Windowsa. Oznacza to koniec Delphi i nowe/lepsze okienka do edycji zasobów, czy podpowiadanie zmiennych które zdefiniowaliśmy. Runnery nie będą do tego zmieniane, a sam Asset Compiler już jest napisany w C#, więc powinno to znacznie uprościć zadanie.
[KOLOR=red]Update[/KOLOR] Nowe IDE nie oznacza zmiany nazwy programu czy konieczności zakupu nowych licencji - nadal należy wam się darmowa aktualizacja!
Linki do ciekawych stron
Zależy jak masz ustawione w preferencjach. Niektóre aktualizacje dodają się na Steama z opóźnieniem.
Ok znalazłem co trzeba zaznaczyć tu yoyogames.com/tech_blog/13
Najlepsze jest to, że nie da się rozwinąć tej belki z wyborem (beta, current 1-4) i należy na niej kliknąć i przesuwać kursorem w dół.
Jedyne co umiem zrobić, to odpalić gotowe przykłady shaderów xD Dziś dopiero przetestowałem i dziś zepsułem sobie tym humor, bo zobaczyłem, że czeka mnie duuuuuuuuuuużo nauki
Tu jest kilka fajnych przykładów. gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=586380&st=0&p=4326624
Kiedyś, w sumie jeszcze nie tak dawno, trzeba było odpalać dllki od haków na directxa i pisać shadery w asmie. A wy piszecie że ciężko to ogarnąć. Żeście się rozpuścili od tego dobrobytu, o, tyle wam powiem.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu