Z wywiadu którego udzielił niedawno Sandy Duncan wynika, że beta GM:Studio 1.2 z shaderami spodziewana jest pod koniec czerwca (czyli dziś?), a pełna wersja na przełom lipca i sierpnia.
Z kolei z tego samego wywiadu dowiedzieliśmy się, że nowe IDE (czyli sam maker) ma pojawić się we wczesnym 2014 - nie tylko na Windowsa. Oznacza to koniec Delphi i nowe/lepsze okienka do edycji zasobów, czy podpowiadanie zmiennych które zdefiniowaliśmy. Runnery nie będą do tego zmieniane, a sam Asset Compiler już jest napisany w C#, więc powinno to znacznie uprościć zadanie.
[KOLOR=red]Update[/KOLOR] Nowe IDE nie oznacza zmiany nazwy programu czy konieczności zakupu nowych licencji - nadal należy wam się darmowa aktualizacja!
Linki do ciekawych stron
"owe IDE (czyli sam maker)"
myślałem że chodzi mniej więcej o to:
nowe IDE (czyli sam GAME maker)
nowe IDE = nowy GAME maker.
nie, chodziło o to, że IDE to jest ta część, w której masz zasoby skrypty i kodzisz, czyli Maker, bo to co odpala gry to Runner.
Ale jest demo. A shadery są warte uwagi, bo pomagają uzyskać każdy efekt w grze. Pomyśl o shaderze jako o wzorze matematycznym, który przekształca twoje piksele. Można np. zrobić blura, outline, sepię, skalę szarości, pikselację, efekt wypukłości, efekt wody i wiele, wiele innych - dużo przykładów działających w przeglądarce (polecam ostatniego firefoxa lub ostatnie chrome):shadertoy.com
Takiego? yoyogames.com/tech_blog/20 (w 4 częściach)
ja moglbym strzelic tutka, akurat moja codzienna zabawka. tylko niech mi ktos powie, skad dorwac GM:Studio z shaderami?
Gnysku :* będziecie mieli pewnie na weekend tutek obszerniejszy
Chyba powrócę do GMa, chociażby dla moliwości edukowania Was w nowoczesnych standardach renderingu ^^
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu