Linki do ciekawych stron

Beta na dniach, nowe IDE za pół roku

Z wywiadu którego udzielił niedawno Sandy Duncan wynika, że beta GM:Studio 1.2 z shaderami spodziewana jest pod koniec czerwca (czyli dziś?), a pełna wersja na przełom lipca i sierpnia.
Z kolei z tego samego wywiadu dowiedzieliśmy się, że nowe IDE (czyli sam maker) ma pojawić się we wczesnym 2014 - nie tylko na Windowsa. Oznacza to koniec Delphi i nowe/lepsze okienka do edycji zasobów, czy podpowiadanie zmiennych które zdefiniowaliśmy. Runnery nie będą do tego zmieniane, a sam Asset Compiler już jest napisany w C#, więc powinno to znacznie uprościć zadanie.

Update Nowe IDE nie oznacza zmiany nazwy programu czy konieczności zakupu nowych licencji - nadal należy wam się darmowa aktualizacja!

Komentarze (łącznie 38, wyświetlam 1 - 15):
T
Trzynasty (Pią., 28 Cze. 13, 13:19)
#1

Czyli nowy GM będzie de facto studiem, bo obsługuje wiele platform?
To lepiej ulepszali by studio, a nie wzięli kupę kasy i teraz robią nowe tylko ze zmienioną nazwą/skinem, która jest nową wersją studia. Ja nie po to kupiłem master col. żeby się dowiedzieć że to koniec studia (bo po co 2 linie GM o tycg samych zastosowaniach), chyba że dadzą mi licencje master na nowego GM...

kaszan88 (Pią., 28 Cze. 13, 13:41)
#2

Totalnie się zgadzam :) Bo też kupiłem Studio a okazało się, że ono jest tylko wersją testową dla Next :( I za każdym razem gdy ktoś daje niusa odnośnie Next, że "Super! Już niedługo itp" to mnie zalewa, bo wiem, że moje 99$ (na szczęście "tylko") poszło na to, żeby ludzie z YOYO przetestowali na mnie to co chcą dać do kolejnej wersji :/ Nie było aktualizacji, która nie psuła by nowych rzeczy. A będzie pewno tak, że zaraz Studio przestanie być potrzebne i przestaną je "wspierać" bo "Next".

Ogólnie wkurza mnie to jak sami autorzy programu mydlą nam oczy tym "Juchuu!! Niedługo Next!!" Bo ja kupiłem STUDIO żeby na nim pracować a nie żeby po roku kupić nowego GM :/

Chyba, że rzeczywiście dostaniemy licencję na nowego (co należałoby sie nam za to, że testujemy im nowe rzeczy), ale szczerze wątpię :)

T
Trzynasty (Pią., 28 Cze. 13, 13:52)
#3

Tak to jest jak ktoś zacznie za dużo zarabiać...
Denerwuje mnie, że obowiązują nas amerykańskie standardy(de facto amerykańskich programów).
W USA to normalne, że ktoś da kilkadziesiąt dolarów za jakiś program(akurat GMS to chyba i dla nich przeginka ale nie o tym), ale oni mają inne zarobki. Dla polaka wydać 100zł na tylko winrara, 300zł za system, 300zł za office etc. to nie jest normalne. I albo każdy używa open souroce(i niech mi nikt nie mydli oczy, że są lepsze jakościowo, i np: open office ma te same funkcje co ms office), albo - co jest standardem w polsce - kradnie (tak kradnie, bo jak inaczej nazwać piractwo). Sam nie jestem święty, ale nie mam na to pieniędzy. Ja znam może 1-2 osoby z oryginalnym windows-em....

kaszan88 (Pią., 28 Cze. 13, 14:17)
#4

U mnie w Zielonej Górze była dawno temu afera, bo policja chodziła po prywatnych domach z nakazami. I przeglądała komputery pod kątem piractwa właśnie. Panika totalna. Okazało się że w Niemczech można było kupić windowsa tańszego jak u nas. PO PRZELICZENIU! Więc nie bylo to np 300 Marek(nie wiem czy nie Euro) przy 400 Złotych tylko po przeliczeniu na zlote dalej był tańszy niż u nas..

Tu może nie tyle zarabiają za dużo, co szukają jeleni. Bo jak nazwać ludzi, którzy z własnej woli kupili platformę przejściową z 8.1. na Next.

Ja mam oryginalnego windowsa bo kupiłem go razem z lapkiem. Edytory graficzne też używam darmowe (gimp, inkscape). Wiadomo, że nie jest to szczyt marzeń, ale mi wystarcza. Jednak open office jest darmowy, ale tylko dla użytku domowego. Firma i tak musi wykupić licencję. Do tego antywirusy drogie jak nie wiem.

Najbardziej podobała mi się logika podniesienia ceny wersji Master, bo była duża różnica między kupowaniem modułów oddzielnie xD Po tym widać jakie oni mają do nas podejście :)

A najbardziej mnie wkurza trucie, że "uuuuu wieloplatformowoooość" (wypowiadam to wysokim infantylnym głosikiem), bo ja mam wykupioną standardową wersję i nie dbam o wieloplatformowość! A niestety ograniczono niektóre funkcje w wersji pod windowsa bo android. Mogę zrobić screenshota.. ale tylko do folderu który normalny człowiek ma jako ukryty xP

Czuję się bardzo, bardzo, bardzo oszukany, bo oni robią szum z Next a nie mówią o tym, co kupiłem ja. O!

Threef (Pią., 28 Cze. 13, 14:27)
#5

Ja mam tylko nadzieję że 1.2 nie będzie z góry wymuszało Shaderów. Widziałem już jak działają i to od nas będzie zależeć czy będziemy ich używać, ale mam nadzieję że runner będzie działał na maszynach bez Shaderów.

Threef (Pią., 28 Cze. 13, 15:34)
#6

Niektórzy już mają dostęp do bety 1.2.

T
Trzynasty (Pią., 28 Cze. 13, 16:00)
#7

Ja i tak zbyt wygórowanych gier na androida nie mogę robić, bo nie mam multi dotyku, pewnie shaderów też mój telefon nie obsługuje więc to by nie było zbyt fajne(LG GT540 Swift(w azji Optimus)). Propo zna ktoś tani telefon z multitouch do 250zł(używka naturalnie)?

P
PsichiX (Pią., 28 Cze. 13, 17:12)
#8

Threef, a jakie maszyny ni maja shaderow i co Cie w nich boli? z nimi mozna robic cuda na kiju - lepiej i szybciej, wiec czemu by z nich nie korzystac i dalej uczyc developerow starej szkoly sprzed ponad 10 lat

HuderLord (Sob., 29 Cze. 13, 17:13)
#9

Jak mówiłem nie kupować GMS to mnie nie słuchali :P

T
Trzynasty (Sob., 29 Cze. 13, 18:49)
#10

Mówiłeś, mówiłeś - pamiętam ^^

gnysek (Sob., 29 Cze. 13, 19:40)
#11

Ale przecież nowe IDE nie oznacza, że to osobny produkt i że musicie dopłacać - jak najbardziej tę wersję macie za free.

T
Trzynasty (Sob., 29 Cze. 13, 20:09)
#12

Aha, myślałem że robią nowe IDE tylko po to by zarobić drugi raz na GMS :o

kaszan88 (Sob., 29 Cze. 13, 20:11)
#13

Gnysek :*

T
Trzynasty (Sob., 29 Cze. 13, 20:17)
#14

Ale to nowe IDE to nie jest GM:Next?

gnysek (Nie., 30 Cze. 13, 11:51)
#15

Nie, to jest nowe IDE do GameMaker:Studio, wyraźnie napisałem. Tak jakby zmiana designu ;) Albo przepisanie na inne platformy, tak też to nazwijmy.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
40 użytkowników online na discordzie:
DungeonFairy🧚, MKP, OdrzuconyKrakers, s..., Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., Jamabaiz (Matrix_), Dominator2v, Wielki Druid, Add92, Kowu, Kuzyn, Filyps, fervi, YoungKrystian, Kalor, PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., antek, Uzjel, lethian, VanhGND, Pako, Arrekin, yazaa, Dyno, Deusald, Miłosz, m..., bagno, Tidżi, Mtax, g..., l..., moeglich, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
I am Lord (17:08, 28.01.24)
Mniej czasu się straci tworząc system particli z kodu od zera niż się męczyć z importem ich z edytora, 🤦‍♂️🤦‍♂️
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?