Wraz z wydaniem GameMaker Studio 1.1, pojawiło się kilka nowości:
- wersja FREE [kolor=red]DARMOWA!!![/kolor] (z eksportem na Windows i Mac, ograniczona liczba zasobów do 5 - 10 na grupę)
- wersja STANDARD - j.w. ale bez ograniczeń, za 49 dolarów
- wersja PRO pozwala na testowanie gier na Androidzie bez wykupywania go (do tego Windows + Mac, pozostałe do wykupienia) - ceny jak do tej pory
- wersja MASTER COLLECTION za 499 dolarów - wszystko co oferuje studio
- inAppPurchase - dokupywanie zawartości do gry (do odblokowania, tzw. DLC)
- wyświetlanie reklam w grze
- nowy system audio
- nowy room editor (obracanie, kolorowanie, skalowanie, kopiowanie i wklejanie)
Więcej nowego info:
yoyogames.com/news/117
yoyogames.com/gamemaker/studio
Linki do ciekawych stron
@Makary155: Nie przesadzaj masz całego GML'a udostępnionego poza wczytywaniem zasobów limity da się obejść na przykład limit z sprite'ami obchodzisz dodając klatki zamiast nowych sprite'ów. Moim zdaniem jest o wiele lepsze od wersji Lite GM 8.1.
Idealne do robienia minigierek. Ciekaw jestem czy Yoyo się na mnie obrazi jak przed zamknięciem gry będę włączał swoją stronę. ;P
No i w sumie w wersji free jakoś łatwo idzie obejść te ograniczenia. Sprity tak jak napisał Lechu4444, skrypty poprzez stworzenie jednego skryptu, który przyjmuje za argument0 nazwę skryptu i switchem wybiera odpowiedni kod. Liczbę obiektów trzeba mocno zredukować i to co się da to rysować spritem i sprawdzać samemu kolizje.
Jak w room editor działa creation code obiektu to tam można w zmiennej podać czy ma to być bonus serduszko czy bonus pieniążek. Wtedy jeden obiekt będzie mógł spełniać rolę wszystkich bonusów. Podobne rozwiązanie do tego Utermiko ze skryptami.
Do mini-gierek takie coś wystarczy. Zresztą można też używać dll'i więc możliwości, jak na darmową wersję, są ogromne.
@Utermiko: Ja na limit z obiektami wymyśliłem patent podobny do klas. Po prostu zamiast tworzyć 5 obiektów: o_przeciwnik1...o_przeciwnik5 tworzę obiekt o_przeciwnik i switchem dobieram mu parametry w creacie, na prawdę te limity są śmieszne ale mam nadzieję że Yoyo się o tym nie dowie i się nie wycofają z tego pomysłu, bo pierwszy raz od wielu miesięcy na prawdę przysiadłem do GMa, ostatnio tak dobrze tworzyło mi się grę podczas konkursu Ox Chalenge 4. Mnie najbardziej cieszy możliwość otwarcia stron internetowych za pośrednictwem GMa jak się dobrą grę napisze to można zawsze jeszcze przed zamknięciem gry otworzyć stronę internetową i może coś zarobić na reklamach. ;P Szkoda że nie udostępnili API Facebookowego to też by się przydało, ale nie można mieć wszystkiego. ;P
Pokombinujcie z user eventami. Możecie np je odpalić z obiekt creation code w room edytorze i w ten sposób zrobić sobie 12 różnych eventów create.
Fajnie że można przetestować Free Version Tylko nie wiem czemu za najlepszą wersję - Master jest prawie że 500$ - :\
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu