Linki do ciekawych stron

GM:Studio 1.1, doszła wersja FREE!

Wraz z wydaniem GameMaker Studio 1.1, pojawiło się kilka nowości:

- wersja FREE DARMOWA!!! (z eksportem na Windows i Mac, ograniczona liczba zasobów do 5 - 10 na grupę)
- wersja STANDARD - j.w. ale bez ograniczeń, za 49 dolarów
- wersja PRO pozwala na testowanie gier na Androidzie bez wykupywania go (do tego Windows + Mac, pozostałe do wykupienia) - ceny jak do tej pory
- wersja MASTER COLLECTION za 499 dolarów - wszystko co oferuje studio

- inAppPurchase - dokupywanie zawartości do gry (do odblokowania, tzw. DLC)
- wyświetlanie reklam w grze
- nowy system audio
- nowy room editor (obracanie, kolorowanie, skalowanie, kopiowanie i wklejanie)

Więcej nowego info:
yoyogames.com/news/117
yoyogames.com/gamemaker/studio

Komentarze (łącznie 51, wyświetlam 16 - 30):
kaszan88 (Pią., 07 Wrz. 12, 12:22)
#16

Z tymi zmianami w aktualizacjach to na jedną platformę ciężko coś napisać :P Moim zdaniem Studio to mega dno. Zakładam, że starając się dopasować kod do tego by pasował na wszystkie możliwe urządzenia sprawili, że starsze projekty tracą na aktualności.. Ja mam w projekcie ponad 1000 obiektów i 200 skryptów. Fajnie się to "poprawia".. Np exit wychodzi z całego eventu a nie z jednego bloku. Teraz muszę wpisywać w wyszukiwarkę exit i sprawdzać jak go używałem. Plik ini mogę odczytać z folderu z grą, ale zapisać już go tam nie mogę!!? Zapisuje go do folderu w AppData/Local.

Może pisanie od zera w Studio jest łatwiejsze, ale z taką polityką aktualizacji są raczej niebezpieczni :P Ja szczerze żałuję tego zakupu. Najgorsze, że długo to robiłem bo na każdym kroku sprawdzałem czy wszystko działa bo chciałem być pewien. Teraz jest lipa. Musiałbym przeczytać opis wszystkich funkcji które użyłem i sprawdzić czy nie zmieniło się ich działanie.

I najlepszy jest brak funkcji Execute Code w debuggerze. Bez tego staje się on praktycznie nieprzydatny. A żeby było zabawniej często wywala błędy jak na coś tam klikam. Łatwiej i szybciej jest mi wyeksportować projekt do zipa i testować aplikację. Bo kompilacja w programie trwa dłużej i jest niestabilna..

Lepiej skupili by się na przydatnych rzeczach zamiast robienia np instalki.. W moim projekcie wszystko szło pięknie dopóki nie kupiłem tego badziewia :/ (W GM siedzę chyba od 11 lat) Kończę żale i ze złamanym morale wracam do pracy.

Uzjel (Pią., 07 Wrz. 12, 12:30)
#17

Ja jestem zadowolony, ale może dla tego, że nie miałem żadnego rozpoczętego projektu.

kaszan88 (Pią., 07 Wrz. 12, 12:45)
#18

W dodatku przy zapisie wywaliło błąd i zepsuło projekt xD Nigdy nie miałem takiego problemu. Robię kopie, dlatego nie miałem aż tak wielkich strat, ale nie wyobrażam sobie tworzenia takiego wielkiego projektu jak teraz kończę w czymś takim. Jeśli zacznę coś nowego to chyba w 8.1. Połasiłem się na wieloplatformowość i mam tego efekty. :D Na razie nawet na windowsa ledwo mi to chodzi xD Nie idę pracować! Idę płakać do kąta :P

Uzjel (Pią., 07 Wrz. 12, 13:29)
#19

Fakt po niektórych aktualizacjach działy się złe rzeczy. Np po tej najnowszej. Znów się zwaliło zapisywanie do plików tekstowych -_-

U
Utermiko (Pią., 07 Wrz. 12, 13:41)
#20

@kaszan88 Może pora przenieść się na darmowe i użyteczniejsze alternatywy?

kaszan88 (Pią., 07 Wrz. 12, 13:48)
#21

Są jakieś darmowe alternatywy?? :D Ja od zawsze siedziałem w gm i nie wyściubiałem zza niego noska.

k
karolo320 (Pią., 07 Wrz. 12, 14:44)
#22

są, normalne języki

baca (Pią., 07 Wrz. 12, 15:21)
#23

jest UNITY

HuderLord (Pią., 07 Wrz. 12, 15:56)
#24

Jak trudne Unity jest do ogarnięcia?

propaganja (Pią., 07 Wrz. 12, 19:12)
#25

rozumiem że przejście na inne platformy to taki step forward, ale usuwanie - dla mnie w zasadzie najistotniejszych funkcji - to taki troche niezbyt nastrajający motyw na zakup. Napiszcie mi jak to jest w full - można wczytywać pliki z zewnątrz? Bo kumam że raczej na świecie nie wiele osob robi kilkuset megabajtowe gry w GM, ale cholera jak mam ograniczać jakoś gry dlatego że wszystko musi być wczytane na raz to przecież ja więcej w GM 5.0 bym skleił..

L
Lechu4444 (Pią., 07 Wrz. 12, 20:08)
#26

@propaganja: External Resource Loading jest tylko w ograniczeniach wersji Free więc chyba w Standard i wyżej powinno wszystko działać bardziej mnie zastanawia czy reklamy są w wersji Free wtedy wydałby jakąś gierkę i by sobie na niej zarobił może choćby na tego Standarda, a jak się pofarci to coś wyżej może. ;P

@HuderLord: Wydaje mi się trochę trudniejsze od GMa, ale kilka tutoriali i się skapniesz o co chodzi.

HuderLord (Pią., 07 Wrz. 12, 20:27)
#27

Lechu faktycznie w dokumentacji przy funkcjach *_add napisali "NOTE : This functionality is limited to the Standard Version of GameMaker:Studio and above. " Myślałem że usunęli bo nie kolorowało funkcji jak pisałem sprite_add itp.

kaszan88 (Pią., 07 Wrz. 12, 20:48)
#28

Wiem, że są takie rzeczy jak Unity czy UDK.Pisaliśmy w tym na studiach.. Ale nie wydaje mi się aby to była alternatywa dla GM. Takie silniki wymagają większego zapotrzebowania na czas i pracę. W GM chodzi o prostotę i łatwość pracy. Dzięki temu osiąga się dobre wyniki niskim kosztem. Równie dobrze mógłbym pisać w XNA, ale tam trzeba się martwić o zwalnianie/ładowanie zasobów itp. Tu klikasz raz, dodajesz kilka obrazków i masz animację. Nie mówię, że tamte zabawki są za trudne. Ale one nadają się do bardziej złożonych projektów.

add_sprite sprawdziłem przed chwilą i działa normalnie.

Robert Prus (Sob., 08 Wrz. 12, 07:00)
#29

Ta wersja free to kpina jakaś, więcej już miał 8 lite

TeeGee (Sob., 08 Wrz. 12, 09:53)
#30

Często marudzę na różne rzeczy w GM, ale narzekanie, że darmowe demo jest ograniczone, to chyba jednak przesada.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  3 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 201 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Nirvan
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?