W najnowszym update GM 8.1 oznaczonym numerkiem 108 w końcu można znów używać polskich znaków
Działa zarówno ich wyświetlanie w grze za pomocą draw_text(), podgląd we właściwościach czcionki (przypominam o ustawieniu zakresu 32 - 255), przy podmianie czcionki na sprite'a, a także w edytorze kodu.
Zwracam uwagę na dwie rzeczy - aby wczytywać tekst z plików, należy je zapisywać w kodowaniu UTF-8. To samo dotyczy też rozszerzeń DLL, co jednak ciekawe, pliki INI mogą być zapisane w kodowaniu ANSI a problemów z ogonkami nie będzie.
Podziękowania należą się Russellowi Kay z YYG, który wraz z moją drobną pomocą w końcu to naprawił.
Pełne info: store.yoyogames.com/.../release-notes.html
Linki do ciekawych stron
dla mnie i tak 8.1 procz powiekszania mapy i polskich czcionek nie ma rzadnych dodatkow ukatwiajacych dla mnie prace, a zwazajac na lawine bugow itp. wole pozostac przy 8pro. Wlasciwie i tak nawet gdybym chcial nie zaktualizuje, bo zgubilem gdzies moj i tak juz pare razy wykorzystany kod
Kod do 8.1 masz w sklepie YYG jak się zalogujesz. Nic nie ginie. Chyba, że masz lewą wersję i kłamiesz.
lol? rzeczywiscie! thanks,jednak dalej jak mowi stabilnosc bardziej mi sie przyda.
jeszcze jedna opcja w gm by sie przydala. zwracalaby nazwe obiektu (np. oball), cos w desenie object_index()
Teraz nie ma dużych bugów są tylko jakieś kruczki, więc śmiało możesz przejść na GM8.1. Tak jak mów gnysek jak na nim trochę posiedzisz to potem aż żal przechodzić na GM8.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu