W najnowszym update GM 8.1 oznaczonym numerkiem 108 w końcu można znów używać polskich znaków
Działa zarówno ich wyświetlanie w grze za pomocą draw_text(), podgląd we właściwościach czcionki (przypominam o ustawieniu zakresu 32 - 255), przy podmianie czcionki na sprite'a, a także w edytorze kodu.
Zwracam uwagę na dwie rzeczy - aby wczytywać tekst z plików, należy je zapisywać w kodowaniu UTF-8. To samo dotyczy też rozszerzeń DLL, co jednak ciekawe, pliki INI mogą być zapisane w kodowaniu ANSI a problemów z ogonkami nie będzie.
Podziękowania należą się Russellowi Kay z YYG, który wraz z moją drobną pomocą w końcu to naprawił.
Pełne info: store.yoyogames.com/.../release-notes.html
Linki do ciekawych stron
A zauważyłeś że wstawienie # zastępuje kwadracikiem i wtedy zjeżdża linie w dół. Ale tylko w zakresie 0-255
"Podziękowania należą się Russellowi Kay z YYG, który wraz z moją drobną pomocą w końcu to naprawił."
Znaczy wyjasniles mu "wtf is this ą, ę, ć itp."
Bo brakujące znaki w czcionce są zamieniane na kwadrat, a enter jest bodaj 13 znakiem - zatem jak go używasz, no to się zamieni. Na pewno są też czcionki, gdzie brakuje spacji i wtedy też będzie kwadrat. W takim przypadku trzeba by zacząć od pozycji.. 33.
pl.wikipedia.org/wiki/Windows-1250#Tablica_kod.C3.B3w - tutaj widać, tablicę znaków dla j. polskiego.
Tak. Wiadomo, że i tak ktoś obejdzie, ale jak raz na miesiąc się to zmienia, to może się chociaż komuś znudzi
@makary: jakbym mial co misiac rozgryzac setki kombinacji tak dla jaj by stworzyc decompiler po 3 razie bym tym rzygal.
Przez te wszystkie bugi chyba nigdy się nie doczekamy żadnych nowych ficzerów, ciągle ktoś coś zgłasza.
@TheMarcQ wiesz, może niektórzy to lubią
Ale wiecie ja jednak wole poczekać do wersji poprawnej bo jak miałem to były jakieś dziwne bugi więc jak wole game maker 8 pro
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana 401 dni temu
wydana 6 dni temu