Linki do ciekawych stron

Polskie znaki wróciły w GM8.1.108

W najnowszym update GM 8.1 oznaczonym numerkiem 108 w końcu można znów używać polskich znaków :)
Działa zarówno ich wyświetlanie w grze za pomocą draw_text(), podgląd we właściwościach czcionki (przypominam o ustawieniu zakresu 32 - 255), przy podmianie czcionki na sprite'a, a także w edytorze kodu.
Zwracam uwagę na dwie rzeczy - aby wczytywać tekst z plików, należy je zapisywać w kodowaniu UTF-8. To samo dotyczy też rozszerzeń DLL, co jednak ciekawe, pliki INI mogą być zapisane w kodowaniu ANSI a problemów z ogonkami nie będzie.
Podziękowania należą się Russellowi Kay z YYG, który wraz z moją drobną pomocą w końcu to naprawił.

Pełne info: store.yoyogames.com/.../release-notes.html

Komentarze (łącznie 27, wyświetlam 1 - 15):
HuderLord (śro., 06 Lip. 11, 14:54)
#1

A zauważyłeś że wstawienie # zastępuje kwadracikiem i wtedy zjeżdża linie w dół. Ale tylko w zakresie 0-255

TheMarcQ (śro., 06 Lip. 11, 14:56)
#2

"Podziękowania należą się Russellowi Kay z YYG, który wraz z moją drobną pomocą w końcu to naprawił."
Znaczy wyjasniles mu "wtf is this ą, ę, ć itp."

gnysek (śro., 06 Lip. 11, 14:58)
#3

Bo brakujące znaki w czcionce są zamieniane na kwadrat, a enter jest bodaj 13 znakiem - zatem jak go używasz, no to się zamieni. Na pewno są też czcionki, gdzie brakuje spacji i wtedy też będzie kwadrat. W takim przypadku trzeba by zacząć od pozycji.. 33.

pl.wikipedia.org/.../Windows-1250#Tablica_kod.C3.B3w - tutaj widać, tablicę znaków dla j. polskiego.

gnysek (śro., 06 Lip. 11, 15:12)
#4

@TheMarcQ: Nie, po prostu jemu nasze znaki działały - okazało się, że na wersji deweloperskiej faktycznie to działało, a na wersji dla użytkowników nie, wina jakiegoś szyfrowania które teraz zmienili.

HuderLord (śro., 06 Lip. 11, 15:14)
#5

Czyli jednak będą zmieniać szyfrowanie co update, żeby dekompilerów się pozbyć?

gnysek (śro., 06 Lip. 11, 16:01)
#6

Tak. Wiadomo, że i tak ktoś obejdzie, ale jak raz na miesiąc się to zmienia, to może się chociaż komuś znudzi :)

Robert Prus (śro., 06 Lip. 11, 17:01)
#7

Gdzie tam, właśnie da temu komuś zajęcie :)

mailosz (Czw., 07 Lip. 11, 19:07)
#8

Łał, niesamowite. Sukces!

TheMarcQ (Pią., 08 Lip. 11, 09:18)
#9

@makary: jakbym mial co misiac rozgryzac setki kombinacji tak dla jaj by stworzyc decompiler po 3 razie bym tym rzygal.

HuderLord (Pią., 08 Lip. 11, 12:50)
#10

Przez te wszystkie bugi chyba nigdy się nie doczekamy żadnych nowych ficzerów, ciągle ktoś coś zgłasza.

Piotrek1910 (Pią., 08 Lip. 11, 13:54)
#11

Można to pobrać?

gnysek (Pią., 08 Lip. 11, 16:19)
#12

Tak, jak pobierasz GM8.1 to sam Ci się zaktualizuje potem.

Robert Prus (Pią., 08 Lip. 11, 19:26)
#13

@TheMarcQ wiesz, może niektórzy to lubią

Piotrek1910 (Pią., 08 Lip. 11, 20:19)
#14

Ale wiecie ja jednak wole poczekać do wersji poprawnej bo jak miałem to były jakieś dziwne bugi więc jak wole game maker 8 pro

gnysek (Sob., 09 Lip. 11, 09:13)
#15

GM 8.1.x jest na bieżąco aktualizowany, więc nigdy się nie doczekasz wersji finalnej. Ja mam już problem wrócić do 8.0, bo nowe ficzery jednak uzależniają - nie mówię już o 7.0, którego w ogóle się brzydzę.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 10 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 208 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 12 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
44 użytkownicy online na discordzie:
DungeonFairy🧚, Papaj, Kysiu, Alice, Nitro Slav, Carl-bot, Voytec, PeekoHiko, Grela, Andrzej Apparition, Add92, 21Lancz, Kowu, OdrzuconyKrakers, Filyps, fervi, m..., Kalor, LadyLush, Chell, MKP (GEM), Moldis, Arrekin, Domeen0, Dyno, Deusald, Korodzik, Miłosz, LeD, Ulti, debil debilowski, m..., bagno, Mtax, l..., Alkapivo, moeglich, 🧁Cupcake🧁, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, Kandif, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?