Linki do ciekawych stron

To co pisałem dwa tygodnie temu na temat 10 minutowych exe w GM 8.1 możemy już wcisnąć między bajki. Pliki EXE w GM 8.1 nie mają żadnego ograniczenia czasowego.

Dodatkowo wersja Lite dostanie: zoom w room editorze, oraz funkcję draw_sprite_ext.

Oczywiście jest haczyk - EXE z wersji lite będzie mieć znak wodny (tzw. tv logo) - podobnie jak w stacjach telewizyjnych. Loga nie będzie jednak w czasie testowania gry bezpośrednio z GM. Coś za coś.

Edit: Lista dotychczasowych zmian: gmclan.org/index.php?artykul=76

Komentarze (łącznie 73, wyświetlam 46 - 60):
Robert Prus (Pon., 25 Kwi. 11, 08:04)
#46

Idąc tą drogą image_angle też powinno być, w draw sprite ext ustawia się także rotację sprita.

Platyna (Pon., 25 Kwi. 11, 14:07)
#47

A tfu! Miałem oczywiście na myśli image_angle :P

Muuuuczek567 (Pon., 25 Kwi. 11, 19:25)
#48

image_alpha było w wersji Lite chyba zawsze (a już na pewno w 7.0 i późniejszych).

Jaklub (Pon., 25 Kwi. 11, 20:22)
#49

w gm6 nie było, jeśli mnie pamięć nie myli. w gm7 już nie próbowałem.

Platyna (Wto., 26 Kwi. 11, 02:58)
#50

Ok, sprawdziłem. Jest dostępne zarówno image_alpha jak i image_angle. To bardzo fajnie.
Ale wciąż nie ma kilku drobnych, ale istotnych dla wygody. gnysiu weź im tam zaproponuj, żeby dodali:
a) postinkrementację
b) jak dajemy ifa z warunkiem (w1 && w2) to żeby nie sprawdzało tego przeklętego w2 jak w1 jest już fałszywe.

Dawidds (Wto., 26 Kwi. 11, 09:32)
#51

Kiedyś pisali na blogu że nie zrobią postinkrementacji bo "silnik nie jest napisany w ten sposób i wymagałoby to większych zmian (ale jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi).

Na B tym bardziej nie ma co liczyć, jeśli nie chce im się zmieniać silnika żeby obsłużyć głupie zmienna++ to myślę że tym bardziej nie będzie im się chciało robić czegoś takiego, na dodatek jest to coś czego nikt nie zauważy (postinkrementacja by była fajnym ficzerem a i tak nie zrobili). No i zawsze zostaje

if w1
if w2
{

}

Platyna (Wto., 26 Kwi. 11, 10:02)
#52

Wiem, że ta można, ale to jest, kurde, niewygodne i paskudnie się prezentuje. Zawsze mnie wkurzało jak musiałem tak robić.

TheMarcQ (Wto., 26 Kwi. 11, 10:23)
#53

a ja zawsze tak robilem, bo zawsze mi sie cos kickalo z && i sie fiksowalo. a posticostam zamiast a+=1; rzeczywiscie ulatwiloby prace

gnysek (Wto., 26 Kwi. 11, 11:06)
#54

Postinkrementacja i preinkrementacja ;)

baca (Wto., 26 Kwi. 11, 20:03)
#55

Oj bardzo by się to przydało, teraz jak przez ostatnie 2 lata pisałem w samym c++ to się często mylę i jak to mie wkurza.

Platyna (Wto., 26 Kwi. 11, 20:44)
#56

Czy to bug czy zawsze tak było, że nie można tworzyć globalnych tablic przy pomocy globalvar?

HuderLord (śro., 27 Kwi. 11, 09:38)
#57

Jak to nie można u mnie się tworzą.

gnysek (śro., 27 Kwi. 11, 12:15)
#58

A w tej wersji nie jest już tak, że jak napiszesz tab[15] to tab[1] nie jest ustawione, podobnie jak z argumentami?

HuderLord (śro., 27 Kwi. 11, 14:53)
#59

Sprawdzałem to. Tablice wciąż się ustawiają na 0, bez znaczenia czy jest ona global, czy globalvar, czy zwykła.

Platyna (Czw., 28 Kwi. 11, 09:57)
#60

Ech, sorka. Poszedłem o krok za daleko w przewidywaniu dziwactw GMLa i próbowałem deklarować "globalvar OBJ[0]" zamiast "globalvar OBJ" więc jednak działa. :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 47 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 186 dni temu
Beta
2024.400.0.543 • 2024.400.0.562
wydana  3 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?