Linki do ciekawych stron

GM 8.1 - zmiany w edytorze plansz.

Chociaż data wydania GM 8.1 w jakiejkolwiek wersji wciąż owiana jest tajemnicą, znamy kilka szczegółów nt. edytora plansz:
- można przybliżać i oddalać widok w czasie edycji
- można ustawiać obiekty poza planszą
- gdy nie ma tła, oraz poza planszą używana będzie kratka taka sama jak w przypadku przeźroczystości w edytorze grafiki
- możliwość wybrania koloru siatki
- wybrać kolor wypełniania, gdy nie ma ustawionego koloru tła (efekt smużenia)

Do tego przebąkiwanie o nowym typie struct, zakładkach zamiast okien MDI do edycji zasobów, oraz małe rozszerzenia do struktur danych.

Komentarze (łącznie 29, wyświetlam 16 - 30):
HuderLord (Sob., 05 Mar. 11, 15:23)
#16

i gdzie te zakładki? edytor rooma jest w oknie :/

Robert Prus (Sob., 05 Mar. 11, 16:39)
#17

Obrazek slidera mogli wkleić :D
Ani słowa o optymalizacjach?

Shocker51374 (Sob., 05 Mar. 11, 16:47)
#18

Oprócz tych już wiadomych nowości przydałoby się napisanie normalnego blendingu dla particle'i... Tylko normalny lub na wzór bm_add, to trochę mało. bm_subtract by się przydał.

baca (Sob., 05 Mar. 11, 17:27)
#19

Ja bym chciał shadery.

gnysek (Sob., 05 Mar. 11, 18:20)
#20

@Huder: przebąkiwanie != zapewnienie ;) Możliwe, że dopiero w 8.2 lub nawet 9.0 dadzą zakładki

Muuuuczek567 (Pon., 07 Mar. 11, 16:15)
#21

@Shocker51374: nie można użyć part_system_draw (czy jakoś tak)?

Shocker51374 (Pon., 07 Mar. 11, 18:01)
#22

Musiałbyś narysować system particle'i na surface'ie i dopiero tego surface'a rysować z bm_subtract. A to tak jakby niezbyt wydajne...

Muuuuczek567 (Wto., 08 Mar. 11, 14:31)
#23

Jeśli się nie mylę, to można użyć tej funkcji w evencie Draw.

Shocker51374 (Wto., 08 Mar. 11, 15:17)
#24

No to próbuj. Przecież bym nie pisał, jakby dobrze działało...

eltix (Wto., 08 Mar. 11, 22:47)
#25

czyżby menu kontekstowe i możliwość edycji obiektów z poziomu rooma / w roomie ??

gnysek (śro., 09 Mar. 11, 01:23)
#26

Ktoś tu śledzi twittera ? :D

eltix (śro., 09 Mar. 11, 09:04)
#27

:)

HuderLord (śro., 09 Mar. 11, 17:01)
#28

a to będzie zamiast instance creation code pod crtl + LPM w edytorze rooma?

gnysek (śro., 09 Mar. 11, 18:50)
#29

Nie, możesz przejść do obiektu bezp. z roomu, tak jak F12 w edytorze kodu.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 38 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 367 dni temu
Beta
2024.1100.0.634 •
2024.1100.0.658
 0.13.0

wydana 15 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
gnysek (11:54, 14.08.24)
Ruszyła beta nowego runtime, a stary dostanie już tylko dwa ficzery (UI Layery i obsługę SVG jako vertexy).
Wojo (11:51, 14.08.24)
Co się stało?
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?