Linki do ciekawych stron

GM 8.1 - zmiany w edytorze plansz.

Chociaż data wydania GM 8.1 w jakiejkolwiek wersji wciąż owiana jest tajemnicą, znamy kilka szczegółów nt. edytora plansz:
- można przybliżać i oddalać widok w czasie edycji
- można ustawiać obiekty poza planszą
- gdy nie ma tła, oraz poza planszą używana będzie kratka taka sama jak w przypadku przeźroczystości w edytorze grafiki
- możliwość wybrania koloru siatki
- wybrać kolor wypełniania, gdy nie ma ustawionego koloru tła (efekt smużenia)

Do tego przebąkiwanie o nowym typie struct, zakładkach zamiast okien MDI do edycji zasobów, oraz małe rozszerzenia do struktur danych.

Komentarze (łącznie 29, wyświetlam 1 - 15):
Roki (Pią., 04 Mar. 11, 15:00)
#1

"- można przybliżać i oddalać widok w czasie edycji"
Nareszcie, tego mi brakowało :P

Platyna (Pią., 04 Mar. 11, 15:08)
#2

Było sobie własne edytory robić. :P

Roki (Pią., 04 Mar. 11, 15:10)
#3

No tak, ale nie zawsze warto :P Tak jest szybciej i łatwiej, nie musisz się bawić w całe kodzenie edytora :>

gnysek (Pią., 04 Mar. 11, 15:35)
#4

W moim przypadku kodzenie wyszło na plus, bo edytor robiłem 4 dni, a mogę sobie dowolnie obracać wszystko i wczytywanie odbywa się strefami, przez co tak nie zamula (chociaż to się okaże, jak brakujące 36 z 40 stref wypełnimy grafiką...).

baca (Pią., 04 Mar. 11, 16:42)
#5

Gnysek ja chcę link do programu a nie tylko czytać o nim bo to trochę irytuje, że nie wiadomo kiedy będzie.

gnysek (Pią., 04 Mar. 11, 17:39)
#6

To sobie chciej. Ja też nie mam.

David Dark (Pią., 04 Mar. 11, 18:31)
#7

'Nowy typ struct', 'male rozszerzenia do struktur danych', ktos moze po polsku?

gnysek (Pią., 04 Mar. 11, 18:45)
#8

No to jest po polsku. struktury danych to funkcje z ds_xxx, a więc kolejki, stosy, listy, mapy, siatki, a typ struct to uproszczony obiekt, w którym sam ustalasz zmienne, np.

struct samochod {
rocznik;
silnik;
siedzenia;
}

a = new samochod();
a.rocznik = 1999;

show_message(string(a.rocznik));

David Dark (Pią., 04 Mar. 11, 19:00)
#9

No to teraz kapuje, dzieki.

HuderLord (Pią., 04 Mar. 11, 20:26)
#10

A już myślałem że zostawią to na GM9.
+1 dla yoyo

mailosz (Pią., 04 Mar. 11, 22:08)
#11

"gdy nie ma tła, oraz poza planszą używana będzie kratka taka sama jak w przypadku przeźroczystości w edytorze grafiki" czy to znaczy że jak się wstawi view, w którym tło ma kształt np. koła (a na zewnątrz jest przezroczyste) na inne, to będzie ono prześwitywać?

gnysek (Pią., 04 Mar. 11, 22:13)
#12

W edytorze tak. W grze, będzie albo background color, albo będzie się zamazywać.

baca (Sob., 05 Mar. 11, 08:02)
#13

Ciekawe w której wersji dadzą ulepszoną wersję tablic.

gnysek (Sob., 05 Mar. 11, 11:31)
#14

I na potwierdzenie screen: gamemakerblog.com/.../game-maker-8-1-zoon-am.png

baca (Sob., 05 Mar. 11, 15:04)
#15

Dużej innowacji nie widzę, ale poczekam na program.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2023.11.1.129 • 2023.11.1.160
wydana 73 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 132 dni temu
Beta
2024.200.0.499 • 2024.200.0.516
wydana  5 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 gnysek
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (14:47, 26.02.24)
Na Discordzie też był :) Warto tam zaglądać :)
S
Sutikku (23:23, 23.02.24)
powiedziałbym, że może jakiś gigantyczny czerwony baner by się przydał, ale obawiam się, że mógł taki być, a ja go nie widziałęm
S
Sutikku (23:22, 23.02.24)
uwierzcie mi, że wchodzę na gmclan naprawdę bardzo często, ale jakoś tej ligi nie zauważyłem :(
I am Lord (12:01, 23.02.24)
Kurde kolejna tura mnie omineła 🙈
gnysek (10:49, 20.02.24)
Ja czekam na pluginy do IDE, czego YYG nie zrobi, zrobimy sami.
Adriann (11:50, 16.02.24)
Ciekawe jak go przerobią, osobiście liczę na jakąś większą rewolucję a nie tylko usprawnienie bo narazie jest jak jest :d
gnysek (10:32, 08.02.24)
Edytor roomów ma swoje minusy. Ale ma być tworzony nowy wkrótce, chociaż pewnie 6-12 miesięcy zanim trafi do wersji stabilnej jak nic.
p
pablo1517 (08:40, 07.02.24)
No ja odkąd zacząłem w ue4 pracować to niestety z GMLem dawno nie obcowalem
exp (20:13, 30.01.24)
@pablo1517 ja przerzuciłem się z klasycznego GM na Studio cztery lata temu, więc przeskok trochę mniejszy, ale generalnie idea dużo się nie zmieniła. jest trochę upierdliwości i niepotrzebnych według mnie zmian, ale też duże usprawnienia (edytor roomów to raj na ziemi w porównaniu z tym oryginalnym)
Adriann (18:59, 28.01.24)
Takk..strasznie są upierdliwe :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?