Bez zbędnego przedłużania - [kolor=red]Beta GM8 jest już dostępna![/kolor]
[URL=gm8.yoyogames.com/]Załóż konto testera i pobierz wersję BETA[/URL]
[URL=gm.yoyogames.com/beta/gmaker80beta.exe]Link bezpośredni do GM8.exe[/URL]
Linki do ciekawych stron
Tego się obawiałem. Zero praktycznie zmian, w room editorze dalej nie ma zoomu, grupowania itp. Generalnie kiła i mogiła. Zamiast wziąć się za to co ludzie zgłaszają ( w TODO jest masa fajnych rzeczy, która mogłaby być wprowadzona ) to oni robią jakieś Trigery... Jedyny duży plus, to że Almora odpala się 3x szybciej. Także cały ten runner widać że jest zmieniony, wczytywanie projektów też błyskawiczne, ale to za mało jak na GM8.
mi w edytoze się tylko podoba to ze wykrywa błąd bez potrzeby klikania na ten guzik .
A KV zzeralo mi o 5 mniej ramu i się i tak cielo jak sporo ludzi pod gorke wchodzilo
Nice, wydajność GML-a wzrosła o ~20% i ładowanie gier jest znacznie szybsze Podoba mi się edytor kodu, ale przydała by się opcja zmiany koloru tła bo wolę klepać kod na ciemnym ;p Triggery - fajny bajer, kod można lepiej uporządkować. Import/Export zasobów - przydatne przy pracy nad grą w teamie. Nowy edytor grafik - może być, niektóre opcje mogą się przydać. Nowe ficzery dla sprite'ów/background'ów - wsparcie kanałów alpha, great! + podoba mi system ładowania zasobów z plików .gmspr/.gmbck. Ogólnie nieźle, ale mogliby coś jeszcze ciekawego dodać np. dodać nowe opcje do room editora czy zmodyfikować GML pod kątem OOP Wkurza mnie jedynie zmiana argumentów funkcji sprite_* i background_*.
Runner nie miał być czasami przepisany na C++ ?
Snake - Runner jest testowany i to będzie chyba konwerter do exeków.
Z tego co zauważyłem zużywa niestety więcej RAMu - jesteś od tego specjalistą, zbadaj to dokładniej
E tam. Testowałem sprite edytora w wersjii 0.7 i mi sie spodobał. Nie mam pojęcia co się stało ale juz mi się nie podaba.
Edytor kodu zmiany: podpowiedzi sie wyświetlają nie na dole tylko zaraz pod tekstem(szczerze mówiąc wolałem rozwiązanie z GM 7). No i jest przełom: numerowanie lini. Odważne , niema co.
Edytor dzwięków zmiany: .........
Edytor pathy zmiany: .........
Edytor obiektów zmiany: ........
Edytor poziomów zmiany: ........
Wydajność: Zrobiłem kiedyś gre nawet fajną ale muliła jak nie wiem co. Odpaliłem na GM 8 z nadziejami i... nie zauwazylem poprawy. Może była, ale bardzo mała.
Żeby chociaż byl jakis rewolucyjny element np. wstązki jak w offisie czy coś.
No, przynajmniej wyświetla polskie znaki, ale skoro są one w czcionce to ja zaliczam to jako błąd w GM 7 a nie spuperhipernowość
Konkluzja: I ja mam za to płacić?
Ale polskie nie działają w edytorze kodu gdy je dodajesz, zgłosiłem to już jako BUG, bo była w końcu okazja.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 74 dni temu
wydana 2 dni temu
wydana 8 dni temu