Linki do ciekawych stron

Multiplatformowy Game Maker ?

Dzisiaj w trakcie czytania Blogu twórców yoyogames, natknąłem się na ciekawą informację. Otóż - podobno trwają prace nad przeniesieniem Game Makera na MACa! Początek multiplatformowości? Co więcej, twórcy zastanawiają się jednak nad przepisaniem GM w C++, co mogło by doprowadzić do... możliwości eksportu gier na konsolę Dual Screen! Tylko o linuxach nic nie powiedzieli...

UPDATE

Trwają już prace nad wersją dla Maca. Również pomysł przepisania GM w C++ został zatwierdzony, wersję beta dostaniemy pod koniec roku. Zatrudniono tez programistę Delphi, który będzie robił poprawki do wersji 7.x. Ciekawi tylko jedno - czy wersja z C++ będzie nadal wersją 7.x i czy poprawki z wersji Delphi zostaną w niej uwzględnione ?

Komentarze (łącznie 35, wyświetlam 1 - 15):
Misztrzunio (Czw., 30 Sie. 07, 11:43)
#1

W sumie to dobrze ;p

CRASH (Czw., 30 Sie. 07, 11:45)
#2

No zajedwabiście :) . sie doczekać nie moge ;]

Tymon (Czw., 30 Sie. 07, 11:46)
#3

Wymownie Mistrzu.

W sumie to wszystko było z góry wiadome po pojawieniu się 7.0 - pomijając przepisywanie GMa pod MACa. :P

B
Jabol (Czw., 30 Sie. 07, 11:48)
#4

"Tylko o linuxach nic nie powiedzieli..." <- wg. mnie lepiej by wyglądało "o linuksach" (apage x).

gnysek (Czw., 30 Sie. 07, 11:51)
#5

nom Mark mówił, że w sumie pod C++ testowali coś tam i GM nie chodził by szybciej. Widocznie zmienili zdanie :P

Tymon (Czw., 30 Sie. 07, 11:52)
#6

Jak by napisał to wszystko jak człowiek to by było szybciej, a tu... nawet używanie scriptów spowalnia działanie gier - ostatnio do tego Ranma doszedł.

gnysek (Czw., 30 Sie. 07, 11:54)
#7

GM musiał by gry kompilować - a nie jako program który dopiero w trakcie dzialania odczytuje swoje skrypty pewnie nawet nie skompresowane (chociaż kompresja by jeszcze zwolniła). I wtedy zajął by i mniej miejsca itd. ale kompilacja by trwała dłużej :P W sumie GML musiał by zostać prawdziwym językiem programowania a klocki na śmietnik :P

K
kasa100 (Czw., 30 Sie. 07, 11:55)
#8

eee... tam. Niech lepiej cos napiszą kiedy bedzie game maker 8.

Tymon (Czw., 30 Sie. 07, 11:55)
#9

Użycie kodu nie wyklucza używania klocków. :P

k
kryniak (Czw., 30 Sie. 07, 12:02)
#10

Ale za to nie będzie funkcji execute_string, itp.

Tymon (Czw., 30 Sie. 07, 12:04)
#11

Chyba, że cały kompilator załączą do GMa. xD Po za tym nie ma tego co by na dobre nie wyszło, system rozszerzeń się rozwinie tak jak i obsługa bibliotek dynamicznych.

k
kryniak (Czw., 30 Sie. 07, 12:05)
#12

Nie tylko do GM'a, ale też do gier.

gnysek (Czw., 30 Sie. 07, 12:07)
#13

No właśnie, cały kompilator by musiał być. Btw, jakby zamiast tego pseudo 3d mogli by Irrlichta dać i zrobić do niego GMowe funkcje i już :P

m
miki77 (Czw., 30 Sie. 07, 12:11)
#14

"możliwości eksportu gier na konsolę Dual Screen!"
Ja bym wolał możliwość tworzenia gier na PlayStation i Xboxa :/

gnysek (Czw., 30 Sie. 07, 12:18)
#15

na xboxa masz XNA - jak masz oryginalnego windowsa to do dzieła :P

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 51 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 190 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?