Rurki - Gra logiczna polegająca na łączeniu rur

Przykład gry logicznej w której celem jest połączenie wszystkich rur obracając pojedynczymi elementami. Kod dobrze opisany, przykład solidny.
Taka Pipemania.

Autor: Pental aka Slash

Rozmiar
4 KB
Autor
Pental aka Slash
Ocena
8/10
22 głosy
Komentarze
Komentarze (łącznie 12):
gnysek (Wto., 29 Gru. 09, 13:53)
#1

To jest przykład? To jest grywalne i wciąga bardziej niż 95% gier na tej stronie. Absolutnie broni się jako samodzielna gra, tylko kod mało optymalny (uzyłbym switchy, zamiast random choose itp.)

Platyna (Wto., 29 Gru. 09, 13:56)
#2

Tak, jestem tego samego zdania. Testowanie tego pochłonęło mi koło 20 minut i to tylko dlatego, że musiałem się zwijać z domu :P
Podmieniłem przed chwilą pliczek na nieznacznie zedytowany przeze mnie.
Tam było w jednym miejscu wywoływane place_free i instance_place, a wystarczyłoby jedno raz :P
A ocena 9. Nie 10 bo mu musiałem wcześniej wytknąć poważny błąd :)

EDIT: W sumie niedociągnięciem jest to, że dla każdego połączenia losowane jest 2 razy czy istnieje czy nie. To jest: klocek po lewej sobie ustawi coś, a klocek po prawej i tak mu to nadpisze na swoje. Więc losować się powinno tylko left i up. Ale złożoności to nie zwiększa, jedynie stałą wiec można wybaczyć.

Roki (Wto., 29 Gru. 09, 14:02)
#3

Daje 9, bo zawsze może być lepiej, fajnie się gra :D

S
slash (Wto., 29 Gru. 09, 14:06)
#4

Kod jest nieoptymalny przede wszystkim dlatego, że Platyna mi wytknął poważny błąd i musiałem tworzenie rurek i sprawdzanie wygranej zmodyfikować. Nie chciało mi się tego od nowa pisać i tak jakoś wyszło :P .

Adriann (Wto., 29 Gru. 09, 14:55)
#5

Fajna gra!Bo wątpię żeby to ktoś użył tego jako przykład.

B
kapior (Wto., 29 Gru. 09, 17:01)
#6

świetne!
Ale tylko czekać aż n00by zaczną podmieniać grafikę
i pisać że to ich gra.

Adriann (Wto., 29 Gru. 09, 17:56)
#7

Smutna prawda.:(

Roki (Wto., 29 Gru. 09, 18:49)
#8

Nom... ale tak to jest, myślicie że jak gry powstają? Poza GM Decompiler, to z przykładów :(

Platyna (Wto., 29 Gru. 09, 19:36)
#9

Dajcie spokój...

M
~Mimek (śro., 30 Gru. 09, 17:53)
#10

Gratuluję. Zupełnie dobra rzecz. Kod troszku mało optymalny, ale jest OK :)

Nobody (śro., 30 Gru. 09, 23:07)
#11

Nie popatrzyłem do kodu i zacząłem grać. Pokonywałem kolejne poziomy czekając na finał i po połowie godziny wkurzyłem się, wyłączyłem i dowiedziałem, że poziomy są generowane losowo :P Super. Dyszka leci na Twoje konto ;)

m
maciek220896 (Wto., 12 Sty. 10, 13:06)
#12

Uzależnia!!! 10/10

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 75 dni temu
LTS
2022.0.3.83 • 2022.0.3.98
wydana  3 dni temu
Beta
2024.1100.0.686 •
2024.1100.0.707
 0.13.0

wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
Shoutbox
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Wojo (15:38, 05.09.24)
Ciekawe
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?