Poruszanie ala Pokemon v0.6

Przykład pokazuje jak można wykonać poruszanie się gracza w grach typu Pokemon, a także jak można uprościć sposób wybierania animacje spritów do jednego.

Dodano poprawki, więcej informacji w pliku.

Autor: Matthew

Rozmiar
5 KB
Autor
Matthew
Ocena
7/10
6 głosów
Komentarze
Komentarze (łącznie 7):
Zychu (śro., 02 Maj. 07, 14:41)
#1

fajnie zrobone te animacje nie trzeba tylu spritów :)
a ten cały ruch taki sobie ale nie jest zły :P
i jeszcze jedno: animacja ruchu wykonuję się dopiero po wykonaniu ruchu a nie w czasie ruchu ;]

Matthew_Kane (śro., 02 Maj. 07, 16:25)
#2

? chyba nie zrozumiałem

Zychu (śro., 02 Maj. 07, 18:48)
#3

że jak object przejdzie to dopiero animacja sie wykonuje :P
zmiejsz sobie room speed i zobacz :]

Matthew_Kane (śro., 02 Maj. 07, 21:17)
#4

aha, o to chodzi... Ale tak ma być. Jak poruszasz się po jednej kratce to tak jest, ale spróbuj iść dłużej. Jeśli nadal ci nie pasuje to end stepie zmień dwa miejsca: +5/6 na np. +3/4 i = 1/6 na = 1/4

Marek Siemaszko (Sob., 05 Maj. 07, 16:26)
#5

ale fajne biegasz sobie garbatym kolesiem xD

Matthew_Kane (Nie., 06 Maj. 07, 14:04)
#6

Niedługo dam jeszcze minipack z grafikami ludków i poprawkę do przykładu.

M
Mag_Ognia (Sob., 07 Lip. 07, 17:09)
#7

Mnie nie dziala

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  5 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 203 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 7 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
2 użytkowników aktywnych:
gości: 1, userów: 1
 Adriann
(~ostatnie 15 minut)
Discord
20 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, DungeonFairy🧚, Carl-bot, RogerDodg3r, Wielki Druid, Add92, SuperEnduro, fervi, Kalor, antek, LadyLush, Skini, Pako, Dyno, bagno, Mtax, l..., Krzysiek1250, Shockah, Kandif
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?