GameMaker doczekał się sierpniowego wydania, które może rewolucji nie wnosi (bowiem wszystkie najciekawsze rzeczy opóźniono na następne wydanie), ale zawiera kilka zmian którymi i tak warto się zainteresować:
- wsparcie dla flexpaneli (tylko w runtime - w UI layerach wraz z ich wprowadzeniem) - przykład: gmclan.org/news/719
- poprawki kolizji tilesetów
- dodanie gpu_set/get_scissor()
- polecam przykład: gmclan.org/artykul/111
- Android: wsparcie dla nowych wersji Gradle, oraz nowego API 34+
- iOS: wsparcie dla definiowania wspieranych przez grę języków w pliku dla AppStore
- nowe funkcje widoku debugowego w grze (dbg_button(), dbg_drop_down(), dbg_text_separator()
)
- poprawki dla particle_get_info
- poprawki wydajności i zużycia RAMu w IDE
- drobne zmiany w narzędziu do zgłaszania bugów (lepiej widać, że załączniki są ZAWSZE prywatne)
- poprawki przez które czasem nie aktualizował się runtime i zostawał poprzedni (2024.8 wymaga również runtime 2024.8+)
- 327 poprawek
Pełna lista zmian, poprawek, nowych funkcji i enumów: releases.gamemaker.io/release-notes/2024/8
Info na blogu GM: gamemaker.io/en/blog/release-2024-8
GameMaker 2024.8 wydany
Wtorek, 03 Września 2024, 14:44