Z racji miesiąca urlopowego kolejna beta musiała swoje odczekać, ale dostarczyła ona jedną z funkcji na które czekaliśmy. Mowa o Flex Panelach, które służą do budowania interfejsów i automatycznego skalowania elementów.
Funkcjonalność otworzy skrzydła niestety dopiero gdy pojawią się UI layery (po wakacjach), gdyż wtedy flexy będzie można tworzyć bezpośrednio z IDE bez potrzeby używania kodu, a także przypiąć automatycznie assety i instancje - na tę chwilę takie rzeczy trzeba zaprogramować samemu.
Jeśli ktoś chce sprawdzić, bawiąc się na szybko stworzyłem proste demo tego co można uzyskać - gmclan.org/uploader/plik/21302,flex_test .
YYG opublikowało też wpis na blogu który tłumaczy działanie flex paneli i pokazuje parę przykładów - gamemaker.io/en/blog/flex-panel-functions .
Oczywiście wszystko wyjaśnione jest też w dokumentacji GM (na razie tylko dla wersji beta), a same właściwości flex paneli znajdziemy w dokumentacji systemy Yoga na którym oparto implementację - yogalayout.dev .
Najważniejsze zmiany w pierwszej becie 2024.800
- flex panele
- dużo poprawek dla bety Code Editora 2 (ale wciąż pozostaje trochę rzeczy do poprawy)
- funkcje gpu_set_scissor
i gpu_get_scissor
do "wycinania" ekranu
W ramach bet z serii .800 najprawdopodobniej dostaniemy też prefaby (w związku z wygaszaniem marketplace o którym pisałem w poprzednim newsie), oraz wsparcie dla plików SVG w runtime (wyświetlanych jako vertexy, jak SWF).
Pełna lista zmian: releases.gamemaker.io
Flex Panele dostępne w becie 2024.8
Czwartek, 18 Lipca 2024, 20:19