Linki do ciekawych stron

GameMaker od dziś DARMOWY!

YYG i Opera postanowiły totalnie zaskoczyć użytkowników GameMakera, jak i twórców gier ogólnie, wywołując dziś niemałe trzęsienie ziemi:
Uwaga!
Od dziś GameMaker jest darmowy dla zastosowań niekomercyjnych, na desktopy, web i komórki.
Oznacza to, że firma rezygnuje z subskrypcji, a licencja będzie wymagana jedynie, jeśli wydajemy płatną grę. Nie zostają wycofane prawa które posiadaliśmy wydając starsze gry, w tym prawa "stałych" licencji na GMS2.

Podsumowując nowe licencje:
- Free (niekomercyjny) eksport na GX.games, Windows, Linux, Mac, Android, iOS, HTML5 - 0 zł
- Professional komercyjny eksport na GX.games, Windows, Linux, Mac, Android, iOS, HTML5 - jednorazowo 463 zł za licencję, potrzebny tylko gdy chcemy wydać jakąś płatną grę
- Enterprise eksport na konsole (Xbox, PlayStation, Nintendo Switch): 290zł m/c (2900zł za rok)

Co ważne, te zmiany obejmują też nowy runtime, zatem będzie on darmowy, chyba, że zaczniemy na grze zarabiać.

Licencja Professional obejmuje zarówno stare runtime GMS2 (VM, YYC), jak i nowy runtime (GMRT).

Stare licencje "stałe" (Permanent), wciąż działają na eksporty na które zostały zakupione i nie trzeba osobnej licencji Professional - możemy wydawać komercyjne gry korzystając z zakupionych eksportów GMS2 VM i GMS2 YYC dożywotnio. Oczywiście na gry darmowe nie potrzeba nam licencji wcale.

Wskazówka:
Cena licencji komercyjnej będzie pomniejszona o kwotę zapłaconą w ramach subskrypcji.

Szczegóły w FAQ: help.gamemaker.io/.../14954144182941 .

Tabelka z cenami i możliwościami: gmclan.org/gamemaker/ceny

Komentarze (łącznie 3):
gnysek (śro., 22 Lis. 23, 12:24)
#1

Kiepski przelicznik na złotówki wynika z wyliczeń Steam. Policzyli nam po wrześniowo-październikowej górce którą zafundowała obniżka stóp procentowych przez "jaszczembia" z NBP.

Borek (Wto., 28 Lis. 23, 17:24)
#2

Co w przypadku gdy kupiłem komercyjną ( jednorazową ) licencję i mam zamiar kupić na konsole, ale np. zrezygnuję po roku, to tracę wszystkie licencje i muszą na nowo kupić jednorazową? Na logikę, powinna ta jednorazowa zostać, ale nigdy nic nie wiadomo :D

gnysek (śro., 29 Lis. 23, 10:30)
#3

Tak jak poprzednio - nowe licencje nakładają się na pozostałe które masz i wygrywa najwyższa. Ponieważ konsole są subskrypcją, wygaśnięcie oznacza powrót do Professional, lub tych z GMS2 :)

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 7 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 205 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 9 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
14 użytkowników online na discordzie:
Kysiu, Carl-bot, p..., Grela, Wielki Druid, fervi, r..., antek, Dyno, Ulti, bagno, HappyOrange, l..., Alkapivo
Shoutbox
I am Lord (16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek (13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?