GameMaker - wersja darmowa i komercyjna, ceny licencji

Licencje XI.2023+:

Od 21 listopada 2023 GameMaker dostępny jest za darmo dla gier niekomercyjnych, za jednorazową płatnością dla gier komercyjnych i w subskrypcji dla osób eksportujących na konsole.

Obecnie istnieją trzy rodzaje licencji:

Darmowa - pozwala na eksport gier na których nie zarabiamy na: Windows, Mac, Linux, Opera GX, Android, iOS, HTML5

Professional - komercyjna, wymagana, jeśli zarabiamy na naszej grze, na: Windows, Mac, Linux, Opera GX, Android, iOS, HTML5

Enterprise - komercyjna, wymagana, aby wydawać gry na PlayStation 4/5, Xbox One/Series X|S, Nintendo Switch 2

Wszystkie 3 licencje pozwalają na eksportowanie gier za pomocą eksporterów:
- GMS2 VM (maszyna wirtualna)
- GMS2 YYC (kompilowane do LLVM)
- GMRT (nowy runtime, kompilowany)

Stare licencje (przed XI.2023):

VIII.2021 do XI.2023 - Subskrypcja

Osoby które opłacały subskrypcję między VIII.2021 a XI.2023, mogą uzyskać rabat na licencję komercyjną.

Licencje GMS2 "wieczne" (przed VIII.2021)

Osoby które posiadają licencje kupione przed sierpniem 2021, tzw. licencje wieczne (perpetual licences), mogą wykorzystywać te licencje jako komercyjne, ale tylko na te same platformy których pierwotnie dotyczyły, oraz jedynie na runtime GMS2 VM i GMS2 YYC. Eksport gier na GMRT z ich użyciem będzie łamaniem licencji.

Dostępne wersje GameMakera

Licencje GMS2 (sprzed VIII.2021) pozwalają na to samo co licencja "Free" + komercyjny eksport na platformę której pierwotnie licencja dotyczyła.
Free Professional Enterprise
0 zł
niekomercyjna
463 zł
jednorazowo
290zł/m-c
lub 2.900zł/rok
Możliwości
Dla gier niekomercyjnych
Dla gier komercyjnych
Prowizja od gier 0 zł, bez względu na przychód
Edytor
IDE Windows i Mac
IDE Ubuntu 22.04+ (beta)
Eksport gier
Eksport OperaGX - games.gx1
Eksport Desktop - Windows, Mac, Ubuntu
Eksport HTML5
Eksport smartfonowy - Android, iOS
Eksport konsole2 - PlayStation 4/5,
Xbox One/Series, N. Switch
2
Kompilacja VM (wirtualna maszyna, tradycyjny eksporter od 1999 roku)
Kompilacja YYC (natywny kod zamiast wirtualnej maszyny)
Kompilacja GMRT (nowy runtime - dodatkowe języki programowania i nowe biblioteki GMLv3)
Inne
Dostęp do marketplace
Dostęp do wersji beta
Comiesięczne darmowe assety
Eksport gry z wiersza poleceń
1 - w wersjach beta GM eksporter WASM pozwala też odpalić grę w innych przeglądarkach i udostępnić na dowolnej stronie WWW.
2 - wymaga przesłania do YYG potwierdzenia zawarcia umowy na wydawanie gier, podpisanej z Sony, Microsoftem lub Nintendo.

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.2.0.132 • 2024.2.0.163
wydana 51 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 190 dni temu
Beta
2024.400.0.549 • 2024.400.0.567
wydana  wczoraj
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
33 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, DungeonFairy🧚, Carl-bot, p..., Dominator2v, Grela, Kowu, Kuzyn, m..., r..., LadyLush, lethian, Moldis, Arrekin, Dyno, Deusald, debil debilowski, Morro, 🧁Cupcake🧁, Miłosz, Ulti, m..., bagno, Sporek, l..., Alkapivo, moeglich, Draczeq, Kandif, Cosplyfanka, TobiasM (Morgo)
Shoutbox
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
I am Lord (00:37, 05.04.24)
O dzięki :D
gnysek (09:58, 02.04.24)
Znalazłem na podstawie jego postów: youtube.com/@Jakim_
I am Lord (20:16, 01.04.24)
Ktoś ogarnia jakie konto miał Jakim na YT?
gnysek (16:07, 29.03.24)
Nowy Edytor kodu jednak po świętach
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?