Zdarzyło wam się kiedyś w grze obracać view, lub robić zoom, manipulując szerokością/wysokością viewa, ale nie zmieniając jego pozycji wyjściowej na ekran? Pewnie mieliście problem z elementami interfejsu, jak np. energia, wynik, itp. które też się przybliżały i obracały.
Dzisiejszy przykład pokazuje jak to obejść, korzystając tylko z jednego viewa.
gmclan.org/index.php?plik=210
Linki do ciekawych stron
Poniewaz ja jestem na etapie uczenia sie (w odroznieniu od pozostalych gm-clanowiczów) to dodam tylko ze obiekt korzystajacy z d3d_set_projection_ortho(x,y,w,h,angle) powinien byc umieszczony na najnizszej uzytej głębokosci:
"Make sure that the last thing you do is draw the overlay, that is, put the code in a separate object and give that object the lowest depth of all objects in the room."
gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=507045
Pewnie chodzi tutaj o specyfike rysowania przez GM od najwiekszej głębokości w kierunku coraz "płytszych"... ale to tylko moje przypuszczenia.
W kazdym razie d3d_set_projection_ortho(x,y,w,h,angle) mozna wykorzystywac do gier tak do 3d jak i 2d.
wiki.yoyogames.com/index.php/D3d_set_projection_ortho
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 73 dni temu
wydana wczoraj
wydana 7 dni temu