Linki do ciekawych stron

Wczoraj, gdy w beta testach dezaktywowano klucze aby sprawdzić ponownie proces rejestracji, a Game Maker wrócił do wersji Lite, dokonałem zaskakującego odkrycia - wersja Lite 8.1 nie pozwoli na eksportowanie do *.exe pozwoli na granie w wyeksportowaną grę tylko 10 minut. Będzie też możliwość publikowania gry bezpośrednio na stronie YoYoGames bez ograniczeń, ale aby dać grę znajomym i pozbyć się ograniczeń 10 minut - trzeba będzie zakupić wersję PRO.
Co ciekawe - tymczasowo tworzony plik exe w czasie testowania gry również nie zadziała, gdy skopiujemy go w inne miejsce.
Kolejny argument za kupnem GM 8.1 Pro przed czerwcem? Zdecydowanie tak.

Edit: Po mojej interwencji i wysunięciu argumentu iż np. w naszym kraju cena GM8 już nie jest zachęcająca, a odebranie EXE w wersji Lite tylko to pogorszy, Mike obiecał rozpatrzyć opcję plików EXE grywalnych do 10 minut w wersji Lite.

Komentarze (łącznie 34, wyświetlam 1 - 15):
arek1996 (śro., 30 Mar. 11, 16:26)
#1

To żart?
Ja nie przymierzam się narazie do kupna PRO, a jak nie będzie eksportu to tworzenie w Lite dla mnie straci sens.
Zastanawiam się nad przejściem na inny język np. C++ albo Pascal. Jak myślicie który najłatwiejszy?

gnysek (śro., 30 Mar. 11, 16:30)
#2

Pascal śmierdzi starymi ludźmi.

baca (śro., 30 Mar. 11, 17:01)
#3

Oczywiście c++ jest prostszy, zwłaszcza że korzystałeś z gm.

baca (śro., 30 Mar. 11, 17:04)
#4

I dobrze. Konkurencjia nie śpi.

gnysek (śro., 30 Mar. 11, 17:10)
#5

Mały update newsa, negocjacje okazały się sukcesem.

Jaklub (śro., 30 Mar. 11, 17:28)
#6

teraz komentarz dotyczący zwiększenia ceny sunflowera na blogu stracił sens

Jaklub (śro., 30 Mar. 11, 17:30)
#7

*trochę szyk zwaliłem w poprzednim komentarzu, ale mam nadzieję, że go pojmiecie.

TheMarcQ (śro., 30 Mar. 11, 17:37)
#8

Ja sie przezucilem na jave i idzie mi dobrze, GM przydaje mi sie tylko do robienia prostych i szybkich aplikacji, nigdy nie odejde od mego wysluzonego GM7 PRO

Shocker51374 (śro., 30 Mar. 11, 17:40)
#9

^, tylko z GM8.

TheMarcQ (śro., 30 Mar. 11, 17:46)
#10

a tak zupelnie na temat, mogliby sobie dac spokuj i nie dawac wersji lite czy jak to nazwa, tylko dac wybor "albo kupujesz i masz wszystkie opcje, albo spadaj"

gnysek (śro., 30 Mar. 11, 18:35)
#11

No tak, ale kto lubi kupować program w ciemno?

arek1996 (śro., 30 Mar. 11, 19:32)
#12

Czegoś nie rozumiem...
To co GM będzie mierzył czas gry i po 10 minutach wyłączał grę?
Bo tak to nie bardzo jest jak zmierzyć czas gry. Bo jedną planszę gry platformowej jeden może przechodzić 30 minut, a drugi 5.

gnysek (śro., 30 Mar. 11, 19:47)
#13

Tak, po wyeksportowaniu do EXE w wersji Lite, EXE po 10 minutach się wyłączy. Nie zrobi tego gdy będziesz odpalał grę bezpośrednio z GM, lub wyeksportujesz wersją PRO.

Jaklub (śro., 30 Mar. 11, 19:48)
#14

developerom indie, którzy chcą tworzyć "sztukę" a nie grywalne gry wystarczy 10 minut, lol

Robert Prus (śro., 30 Mar. 11, 20:01)
#15

To teraz będą tematy typu "zrobiłem grę, kto mi ją wyeksportuje"
Skandal, nie dość że każą płacić więcej to jeszcze następne chore ograniczenia. To co potem? Lite na 100 uruchomień? 15to dniowy trial?

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana  wczoraj
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 199 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana  3 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, s..., Alice, Carl-bot, Voytec, RogerDodg3r, Grela, Wielki Druid, Kowu, Kuzyn, OdrzuconyKrakers, Filyps, Sevitaus, r..., antek, LadyLush, Chell, lethian, MKP (GEM), Pako, Arrekin, MagnusArias, yazaa, Domeen0, Dyno, Korodzik, Morro, ZYGZAK, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, LeD, m..., bagno, Tidżi, Danieo, HappyOrange, l..., moeglich, Nikas, Krzysiek1250, Shockah, 🧁Cupcake🧁, TobiasM (Morgo), xVANiLL
Shoutbox
I am Lord (12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek (18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord (17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek (20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon (16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Tymon (16:05, 11.04.24)
Yes. Obecny nie jest taki zły, jak zainstalowałem najnowszą stabilną to w porównaniu z tym czego używałem... 10 lat temu...? Wszystko wydaje się lepsze.
gnysek (22:48, 10.04.24)
bscotch/stitch ? Ja czekam na fixy do nowego edytora, bo wszystko wydaje się dziś lepsze od tego obecnego :D
Tymon (19:54, 10.04.24)
Hm, Stitch okazuje się całkiem dobrą alternatywą dla wbudowanego edytora
Wojo (22:16, 08.04.24)
siemano huder myślałem, że zniknąłeś całkiem z gmclanu bo na discordzie cie nie ma :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?