Wczoraj, gdy w beta testach dezaktywowano klucze aby sprawdzić ponownie proces rejestracji, a Game Maker wrócił do wersji Lite, dokonałem zaskakującego odkrycia - wersja Lite 8.1 nie pozwoli na eksportowanie do *.exe pozwoli na granie w wyeksportowaną grę tylko 10 minut. Będzie też możliwość publikowania gry bezpośrednio na stronie YoYoGames bez ograniczeń, ale aby dać grę znajomym i pozbyć się ograniczeń 10 minut - trzeba będzie zakupić wersję PRO.
Co ciekawe - tymczasowo tworzony plik exe w czasie testowania gry również nie zadziała, gdy skopiujemy go w inne miejsce.
Kolejny argument za kupnem GM 8.1 Pro przed czerwcem? Zdecydowanie tak.
Edit: Po mojej interwencji i wysunięciu argumentu iż np. w naszym kraju cena GM8 już nie jest zachęcająca, a odebranie EXE w wersji Lite tylko to pogorszy, Mike obiecał rozpatrzyć opcję plików EXE grywalnych do 10 minut w wersji Lite.
Linki do ciekawych stron
To żart?
Ja nie przymierzam się narazie do kupna PRO, a jak nie będzie eksportu to tworzenie w Lite dla mnie straci sens.
Zastanawiam się nad przejściem na inny język np. C++ albo Pascal. Jak myślicie który najłatwiejszy?
Ja sie przezucilem na jave i idzie mi dobrze, GM przydaje mi sie tylko do robienia prostych i szybkich aplikacji, nigdy nie odejde od mego wysluzonego GM7 PRO
a tak zupelnie na temat, mogliby sobie dac spokuj i nie dawac wersji lite czy jak to nazwa, tylko dac wybor "albo kupujesz i masz wszystkie opcje, albo spadaj"
Czegoś nie rozumiem...
To co GM będzie mierzył czas gry i po 10 minutach wyłączał grę?
Bo tak to nie bardzo jest jak zmierzyć czas gry. Bo jedną planszę gry platformowej jeden może przechodzić 30 minut, a drugi 5.
Tak, po wyeksportowaniu do EXE w wersji Lite, EXE po 10 minutach się wyłączy. Nie zrobi tego gdy będziesz odpalał grę bezpośrednio z GM, lub wyeksportujesz wersją PRO.
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 72 dni temu
wydana 401 dni temu
wydana 6 dni temu