Wczoraj, gdy w beta testach dezaktywowano klucze aby sprawdzić ponownie proces rejestracji, a Game Maker wrócił do wersji Lite, dokonałem zaskakującego odkrycia - wersja Lite 8.1 nie pozwoli na eksportowanie do *.exe pozwoli na granie w wyeksportowaną grę tylko 10 minut. Będzie też możliwość publikowania gry bezpośrednio na stronie YoYoGames bez ograniczeń, ale aby dać grę znajomym i pozbyć się ograniczeń 10 minut - trzeba będzie zakupić wersję PRO.
Co ciekawe - tymczasowo tworzony plik exe w czasie testowania gry również nie zadziała, gdy skopiujemy go w inne miejsce.
Kolejny argument za kupnem GM 8.1 Pro przed czerwcem? Zdecydowanie tak.
Edit: Po mojej interwencji i wysunięciu argumentu iż np. w naszym kraju cena GM8 już nie jest zachęcająca, a odebranie EXE w wersji Lite tylko to pogorszy, Mike obiecał rozpatrzyć opcję plików EXE grywalnych do 10 minut w wersji Lite.
Linki do ciekawych stron
Dobra, teraz to się zdeko wkurzyłam. O ile zwiększenie ceny może jeszcze nie jest aż taką bolączką, o tyle ograniczanie funkcjonalności wersji Lite to już za dużo, zwłaszcza kiedy obie te rzeczy następują równocześnie. Nie będę zdziwiona kiedy faktycznie zamiast "przekonać" ludzi do zakupu pełnej wersji to raczej zaowocuje prośbami o skompilowanie w wersji Standard tudzież niemalejącą popularnością wersji Lite 8.0. Nie dość, że taka decyzja nie przysporzy YYG popularności, to możliwe, że w ten sposób ograniczy się liczbę powstających ciekawych gier z logiem GMa w trakcie ładowania (czyli pewnego rodzaju reklamy).
Goście z YYG będą musieli się naprawdę postarać, żeby wersja Lite w nowym wydaniu była bardziej opłacalna od wersji 8.0. Albo po prostu wycofać się z tego, oględnie mówiąc, nie najrozsądniejszego pomysłu. ^^'
Najnowsze wersje GameMakera:
wydana 84 dni temu
wydana dziś
wydana 5 dni temu