Ukazała się już druga beta GM7 na komputery MAC. Wyeliminowano w niej błędy jakie do tej pory znaleziono, a teraz trwają poszukiwania następnych. Jeżeli posiadacie MACa możecie pomóc, wysyłając zgłoszenie pod adres: applebeta@yoyogames.com - im więcej testerów, tym szybciej wersja MAC zagości w wersji finalnej. YYG nie planuje jednak wypuszczać tych samych wersji GM na obie platformy w tym samym czasie, co znaczy, że GM8 ukaże się na początku tylko na PC. Wersja MAC ma ukazać się jeszcze tego lata, a potem programiści mają zabrać się za niedoróbki w serwisie.
Linki do ciekawych stron
Komentarze
(łącznie 15):
K
Więc tak, pierwsze co rzuca się w oczy to brzydka ikonka. GUI paskudne, ale to wiem szczegół ;P
Na szybko walnąłem jednego sprita, obiekt i room, włączam a tu brzdęk błąd ze nie ma runnera, ok sciągnełem jak kazali, wrzuciłem w ten sam folder gdzie IDE i działa, gra się uruchamiała kilkanaście sekund ;P
K
Zauważyłem że w .app runnera jest (sic!) SDL!, ciekawe czy YoYo Games zmienia silnik i użyje SDL+OpenGL
P
kofel, z tego co wiem to maci nie uzywaja directxa, tylko opengl wiec sila rzeczy musi byc tam sdl + opengl i watpie aby zmieniali na to samo w wersji na PC to nie jest robota dla tych leni
K
files.getdropbox.com/.../GameMaker_7_Mac.zip macie jc. tu link, jeśli ktoś chce. Ja dziś albo jutro wrzucę skreeny.
Najnowsze wersje GameMakera:
Stabilna
2024.4.0.137 • 2024.4.0.168
wydana 16 dni temu
wydana 16 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 214 dni temu
wydana 214 dni temu
Beta
2024.400.0.556 • 2024.400.0.571
wydana 18 dni temu
wydana 18 dni temu
= IDE, = Runtime
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
11 użytkowników online na discordzie:
Gameduro, Papaj, Alice, Carl-bot, Draczeq, p..., Kowu, Dyno, blackamul, LeD, l...
Shoutbox
Chell
(11:15, 17.05.24)
nareszcie będzie można zaimplementować padający śnieg w gierce
gnysek
(18:33, 16.05.24)
JS zmierza do GM xD
I am Lord
(16:29, 05.05.24)
Czaję
gnysek
(13:38, 04.05.24)
Nie wbudowują tego przez warunki licencyjne. Ale kto wie, może jako prefab zobaczymy to już w kolejnym wydaniu, bo wtedy prefaby mają zostać dodane.
I am Lord
(12:17, 03.05.24)
Aha to trzeba coś tam jeszcze kombinować tak
gnysek
(18:47, 01.05.24)
gnysek
(18:05, 01.05.24)
Tak, w osobnym rozszerzeniu (na githubie YYG).
I am Lord
(17:56, 30.04.24)
funkcje z fmod są już?
gnysek
(20:44, 11.04.24)
Niektórzy dlatego wybierają GMEdit. Ale ja liczę na Code Editor 2, tylko na razie zbyt zbugowany jest.
Tymon
(16:11, 11.04.24)
Stitch dla mnie osobiście jest lepszy bo nie musze kopać się z interfejsem GMa i mogę tylko pisać kod.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?