Jaka zmiana w GM9 jest przez Ciebie najbardziej oczekiwana?

1. Polska dokumentacja i interfejs

14%
20%

2. Zoptymalizowanie funkcji rysowania - więcej rzeczy bez spadku FPS

36%
21%

3. Ulepszone 3D

11%
18%

4. Wbudowany moduł fizyki

11%
15%

5. Wbudowany moduł gier sieciowych

10%
15%

6. Zoptymalizowane wczytywanie zasobów i zużycie pamięci przez nie

19%
11%
Komentarze (łącznie 44, wyświetlam 31 - 45):
Borek (Czw., 29 Gru. 11, 14:31)
#31

Chociaż wtedy jak wyskoczy błąd w grze, to będą krzaki chyba nie? czy się mylę?

gnysek (Czw., 29 Gru. 11, 14:33)
#32

Dokładnie.

P
PsichiX (Czw., 29 Gru. 11, 14:50)
#33

obfuscator może dać narzut optymalizacyjny - mniej wydajnego runnera raczej nie chcemy

C
Caporegime (Pią., 30 Gru. 11, 09:56)
#34

ułatwienia dotyczące mmo moim zdaniem by się przydały.

TeeGee (Pią., 30 Gru. 11, 13:59)
#35

Co z tego, skoro gra nie będzie działała na jednej trzeciej komputerów i nie przejdzie certyfikacji żadnego portalu? Naprawdę dziwi mnie jak wszyscy zwracają uwagę na takie detale, podczas gdy GM na razie nie jest w stanie nawet poprawnie wyświetlić gry w fullscreenie na Windows7 ani wczytać zasobów na kompach ze zintegrowaną grafiką.

Muuuuczek567 (Pią., 30 Gru. 11, 14:07)
#36

Dziwne, ja mam Win7 z zintegrowaną grafiką i działa bez problemów żadnych.

TeeGee (Pią., 30 Gru. 11, 14:37)
#37

Zależy co dokładnie rozumiesz przez działa i co dokładnie robisz. Jeśli zrobisz fullscreen w Windows7 z rozciągnięciem do rozmiarów ekranu, to nie ma normalnego ładnego anti-aliasingu, tylko "poszarpany" nearest pixel. Jest o tym temat na forum, założony przez Borka bodaj. Problem istnieje w GM praktycznie od zawsze i nie ma chęci jego naprawienia, choć większość portali wymaga od gry prawidłowego wyświetlania się w trybie pełnoekranowym.

Problem z integrą wyglądał tak, że przy ładowaniu większej ilości sporych tekstur z zewnętrznych zasobów (czyli coś co większe gry robią praktycznie zawsze), gra się zawieszała wyrzucając randomowy error message. Miałem z tym straszny problem przy pre-orderach Cinders. Nagle okazało się, że gra nie działa 30% ludzi, którzy ją kupili. Gdyby to była faktyczna premiera, to bym leżał i kwiczał. Kilka dni mi zajęło dojście do tego, że wystarczy grę przekompilować pod starym GM8.0 i działa już u wszystkich (choć wtedy są problemy z fontami, które GM8.1 ma już poprawione).

Uderzyłem z tym do YoYo i męczyłem ich o poprawkę. Udało mi się wywalczyć, że nie ma już crasha, za to gra wyświetla się z błędami na brzegach tekstur i fatalnym FPS. Nadal muszę używać GM8.0.

To są problemy, które nie objawiają się zbyt często, jeśli tylko się bawisz, ale są krytyczne jeśli chcesz zrobić coś poważniejszego. A ostatecznie YoYo stara się ostatnio przyciągnąć profesjonalnych twórców. Gdybym kupił Studio za te kilkaset dolarów i odkrył coś takiego, to bym chyba ich oskórował ;). Jeśli GM ma się rozwijać, to tego typu problemu muszą wziąć priorytet na funkcjami do MP, czy optymalizacją (które też są ważne, ale nie krytyczne). Na razie poważna praca w GM jest cokolwiek frustrująca.

gnysek (Pią., 30 Gru. 11, 15:13)
#38

I z tego powodu się cieszę, że będę w YYG. Będę mógł bezpośrednio jęczeć u Mike'a i Russela :D

TeeGee (Pią., 30 Gru. 11, 15:20)
#39

Też na to liczę ;). Niby mam z nimi bezpośredni kontakt, ale to nie to samo co prawdziwy insider XD. Fakt, że jak gadałem z Russellem, to mówił, że nawet nie bardzo ma czas siedzieć nad błędami w GM8.1 i GM4Mac, bo Sandy ich ciśnie na html5 i Studio.

Imho, tam ogólnie jest trochę problem z zarządzaniem, bo sami programiści są bardzo fajni. Stąd te faile w stylu logo czy nowej stronki, albo właśnie rzucanie się na wydanie nowego produktu, mimo że stary nadal nie do końca działa.

gnysek (Pią., 30 Gru. 11, 15:22)
#40

Bo tam masz 3 programistów od GM tak naprawdę, z czego jeden robi na linuxa, a Mike i Russel resztę.

C
Caporegime (Wto., 03 Sty. 12, 07:14)
#41

ja bym najbardziej chciał możliwość robienia gierek na gameboya :D wiem że to nierealne, ale serio!

gnysek (Wto., 03 Sty. 12, 11:20)
#42

No wiesz, w C możesz :)

Piotrek1910 (śro., 04 Sty. 12, 14:55)
#43

Ja mam zawsze wysokie fps więc mnie to nie obchodzi ale już było tyle wersji angielskich teraz bym chciał coś po polsku. :)

camorra (Sob., 07 Sty. 12, 23:40)
#44

Chyba ta ocena i tak nic nie zmieni. To zależy od producenta. Jestem jedynie za tym FPS bo grać się nie da jak jest dużo obiektów ruchomych

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.8.1.171 • 2024.8.1.218
wydana 85 dni temu
LTS
2022.0.3.85 • 2022.0.3.99
wydana  wczoraj
Beta
2024.1100.0.703 •
2024.1100.0.719
 0.14.0

wydana  dziś
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
43 użytkownicy online na discordzie:
Kysiu, 🧁Cupcake🧁, Alice, Nitro Slav, Carl-bot, p..., GibkiKaktus, Alkapivo, Kowu, LadyLush, OdrzuconyKrakers, fervi, 𝕳𝖚𝖌𝖔 𝕲𝖔𝖓𝖝𝖆𝖑𝖊𝖝, m..., PhysX ᴺⱽᴵᴰᴵᴬ, r..., HappyOrange, LolikZabijaka, Pako, Arrekin, firemark, MagnusArias, Domeen0, Dyno, 🆅🅸🆃🅾74🅼, Deusald, szmalu, LeD, Miłosz, 21Lancz, Voytec, m..., Sporek, Tidżi, Mtax, Draczeq, g..., l..., s..., d..., Add92, Shockah, Cosplyfanka
Shoutbox
MagnusArias (17:43, 01.12.24)
O matko... a ja tutaj jestem od ponad 15 lat i czasami zaglądam... biernie bo biernie, ale czasem wpadnę
gnysek (11:46, 17.11.24)
Witamy, witamy!
baca (12:22, 16.11.24)
To już 25 lat.. Witam po paru latach nieobecności.
gnysek (11:05, 15.11.24)
Natomiast obecne forum istnieje od 2004, jak z iglu.cz na gmclan.org przeszliśmy i od tego czasu nie było resetów danych.
gnysek (12:35, 13.11.24)
Ogólnie GMCLAN istnieje 22 lata, ale na to trofeum nie zrobiłem (jeszcze xD)
Chell (20:41, 08.11.24)
wow, ta emotka w ogóle nie wygląda jak : O xD
Chell (20:40, 08.11.24)
tylko? :O 4tk ma 15
Borek (18:12, 07.11.24)
Właśnie dostałem powiadomienie z forum, że jestem na GMClanie 18 lat :D Ja pierdzielę...
S
Sutikku (08:43, 18.10.24)
TIL, gamemaker jest starszy ode mnie
gnysek (16:04, 15.10.24)
Za równo miesiąc, GameMaker kończy 25 lat.
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.