Linki do ciekawych stron

GM 2024.4 dostępny

Zakończył się kwiecień, więc zgodnie z planami na ten rok YYG wydało nową aktualizację GM. Niestety, parę rzeczy zostało przesuniętych na kolejne (czerwcowe) wydanie, ale daje to dodatkowe dwa miesiące na wykrycie ich błędów, a korzystać z nich i tak będzie można już w kolejnym tygodniu w wersjach beta.

Co nowego w wersji 2024.4 ?
- zmieniono domyślną ścieżkę dla projektów (co za zapobiegać nieświadomej synchronizacji z Google Drive lub OneDrive) - można jednak przywrócić sobie w preferencjach "starą"; GM będzie wykrywał i ostrzegał o zapisywaniu w folderach synchronizowanych
- kompresja tekstur dla GPU (więcej w poprzednim newsie)
- nowe tryby blendingu - teraz można ustawić tryby równań jakie zajdą, a nie jedynie sposób mnożenia pikseli źródłowego i nowego; służy do tego funkcja gpu_set_blendequation() (domyślny, stary tryb to bm_eq_add)
- nowe funkcje dbg_view_exists(view), dbg_section_exists(section)
- nowa funkcja dla Androidów: gamepad_enumerate(), pozwalająca wykrywać gamepady bez potrzeby ustawiania zgody na dostęp do Bluetooth (BLUETOOTH_CONNECT)
- zaktualizowano bazę gamepadów
- Nowe projekty będą teraz posiadać pliki .gitignore, .gitattributes
- Zmiany SDK: YYC nie korzysta już z 32-bitowego linkera, może to wymagać aktualizacji preferencji, do tego zmianie uległy minimalne wymagania dla SDK: Android, Switch, PlayStation, Xbox, trzeba je ręcznie podnieść dla istniejących projektów
- Przy importowaniu stripów (pliki z końcówką _stripN, gdzie N to liczba klatek które zostaną stworzone) przy przeciąganiu do IDE spowodują usunięcie suffixu _stripN z nazwy.
- Nowe ustawienie dla domyślnej prędkości sprite wstawianych na asset layer w roomach
- Skróty wieloliterowe w IDE: pozwala na ustawienie skrótów klawiszowych korzystających z więcej niż jednego znaku, wciskanych po sobie (podobnie jak w np. Visual Studio), typu Ctrl+A,S.
- Poprawki wydajności IDE

Nowy Edytor kodu pozostaje na razie jedynie w wersjach beta i pozostanie tam tak długo, jak będzie potrzebował.

Więcej informacji o 2024.4: releases.gamemaker.io/release-notes/2024/4

Jeśli ciekawi was na co czekamy w wersji 2024.6 (planowanej na początek wakacji), zapraszam do dalszej części wpisu.

Plany na 2024.6 (czyli co znajdziemy w betach 2024.600):

- Tekst na layerach w roomach (gotowe, czeka na pierwszą betę)
- Dostęp do depth buffera w surface
- Biblioteka Prefabów (na razie tylko od YYG, nasze własne i od innych userów w kolejnych miesiącach)
- Flex Panel do tworzenia GUI
- Layery UI
- mask_index = undefined do całkowitego pomijania obiektu w kolizjach mimo ustawienia sprite (taki obiekt będąc solid nie będzie powodować eventu kolizji) - może to mieć wpływ na wydajność gry

Komentarze (łącznie 0):
Nie ma jeszcze żadnego komentarza. Czas to zmienić

Najnowsze wersje GameMakera:

Stabilna
2024.06.2.162 • 2024.6.1.208
wydana 12 dni temu
LTS
2022.0.2.51 • 2022.0.2.49
wydana 284 dni temu
Beta
2024.800.0.597 •
2024.800.0.620
 0.11.0

wydana  2 dni temu
= IDE, = Runtime, = GMRT
Użytkownicy online
1 użytkownik aktywny:
gości: 1,
(~ostatnie 15 minut)
Discord
17 użytkowników online na discordzie:
Alice, Carl-bot, p..., Grela, m..., Kowu, HappyOrange, fervi, Dyno, Korodzik, LeD, Voytec, Ulti, m..., bagno, l..., Alkapivo
Shoutbox
gnysek (18:31, 25.07.24)
Ogłaszam nowy etap w historii GameMakera.
gnysek (11:36, 08.07.24)
Ale w sumie taki numer GG był bezpieczniejszy niż nr. telefonu czy kontakt społecznościowy. Utrudniał stalkowanie i ułatwiał banowanie.
Wojo (08:08, 08.07.24)
Niestety to już nie te czasy kiedy pytało się kasjerki o wiek i numer Gadu-Gadu...
Adriann (08:28, 05.07.24)
Albo okraść :|
Adriann (08:28, 05.07.24)
Może pani chciała zobaczyć twoje dane i Cię poderwać :d
gnysek (10:38, 03.07.24)
Mnie ostatnio w Żabce zapytali o wiek. A mam już ponad dwie osiemnastki.
Wojo (08:27, 30.06.24)
Ogólnie to miał być żart ponieważ portal internetowy, którego można opisać jako PH jest portalem przeznaczonym dla dorosłych. Miało być śmiesznie wyszło żenująco, a wiadomości w shoutboxie nie mogę skasować :P
Wojo (09:40, 28.06.24)
Tymon jak co wizytę musiałem potwierdzić wiek
gnysek (14:15, 17.06.24)
Bo Łapusz woli alkohol, niż się organizować. Co tam Pixel Heaven, sprawdźcie jego zbiórki na książki...
Adriann (21:02, 13.06.24)
Bardzo słusznie, straszna patola z tą organizacją :D
Starsze wpisy znajdziesz w Archiwum.
Ankieta
Ile zarobiłeś do tej pory na grach stworzonych w GM?