Najstarszy eksporter z serii "Studio", wydany jeszcze w 2011 roku jako "5pice" ( gmclan.org/index.php?nius=413 ), czyli HTML5, znany też jako najbardziej zbugowany - od dziś dostępny jest jako OpenSource. Z racji na różnice w implementacjach przeglądarek czy brak na nich niektórych funkcji, pewne rzeczy nie mogły działać identycznie jak te z natywnych platform, ale sporo z nich to zwyczajne błędy. Od teraz każdy może naprawić te błędy oraz poznać budowę i logikę GM Studio.
github.com/YoYoGames/GameMaker-HTML5
Co ważne, można używać własnej wersji do eksportowania gier - od obecnej bety 2022.11 (a więc pod koniec miesiąca i stabilnej wersji), wystarczy wejść w Preferencje > Platformy > HTML5 i tam zmienić ścieżkę na własną:
Więcej info: gamemaker.io/en/blog/html5-open-source
Eksporter HTML5 dostępny jako OpenSource
Poniedziałek, 14 Listopada 2022, 19:59